Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luks
Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:42, 07 Mar 2016 Temat postu: CRV III 2.0 Automat: Szarpanie przy 1500rpm i 30km/h |
|
|
Zauważyłem szarpanie na 1500 rpm przy prędkości 30 km/h. Telepie, jakby brakowało paliwa.
Te same obroty, wyższa prędkość i nie ma problemu. O co może chodzić ?
Auto z 2010, przebieg 55000km, benzyna 2.0 w automacie ?
Mam je dopiero od roku (zrobiłem 10000 km). Było serwisowane w ASO.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:00, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Szanowny kolego luks, tak patrze w ta moja szklana kule I nie widze... I im bardzie patrze, tym bardziej nie widze! Widac mam stary firmware bo jak to mozliwe, zeby na podstawie dwoch ogolnych faktow, nie potrafila mi ta kula dac diagnozy?! No nieslychane!!!
A tak powazniej... nieco, to wybacz za moje dowcipkowanie, ale to co opisales naprawde nie daje zadnych podstaw aby sie silic na diagnose bo sie predzej pogubimy w domyslach nizli dojdziemy do jakkolwiek pomocnej dla Ciebie konkluzji. Diagnostyka ukladu silnik-skrzynia automatyczna to nie lada wyzwanie dla wprawnego mechanika dysponujacego przyrzadami i majacego do dyspozycji w warsztacie rzeczonego pacjenta.
Ozywiscie moglibysmy burzliwie dyskutowac i uscislac wszelkie szczegoly (co tez moze byc pozytywne bo zawsze pozwala sie czegos nowego nauczyc, dowiedziec) ale zapewniem Cie, ze i tak predzej czy pozniej bedziesz musial skorzystac z uslug kumatego specjalisty od skrzyn, ktory to powinien podpiac sie komputerem diagnostycznym, wejsc do modulu sterownika skrzyni i podczas testow drogowych, odczytywac i weryfikowac poszczegolne parametry (a jest ich tam conajmniej kilkanascie, takich jak napiecia na zaworach sterujacych i cisnien w ukladach wykonawczych poszczegolnych sprzegiel).
W przypadku opisanym przez Ciebie, podejrzanym wydaje sie sprzeglo "lock-up" ale problem moze lezec zarowno w samym eprzegielku jak i w silowniku hydraulicznym albo zaworze elektrycznym. Moze tez byc jakis problem z samym konwerterem albo pompa oleju... i tak mozna sobie wyliczac.
Na samym poczatku radze sie upewnic, czy masz wlasciwy poziom oleju w skrzyni i czy olej nie jest juz zuzyty.
Mozesz tez sam zrobic proby, jak sie bedzie zachowywac auto i czy problem wystapi, kiedy bedziesz jechal na poszczegolnych pozycjach selektora skrzyni biegow, czyli "1", "2", "D3" i "D".
Powodzenia i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
redzio67
Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:58, 08 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Temat był przerabiany na forum. Zacznij od wymiany oleju w automacie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
luks
Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:41, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
redzio67 napisał: | Temat był przerabiany na forum. Zacznij od wymiany oleju w automacie. |
Dziekuje, o taka odpowiedz mi chodziło ! Nie znalazłem natomiast pasujacej odpowiedzi na forum , stad moje pytanie.
Troche dziwne, że juz przy 50kkm trzeba wymieniać olej w skrzyni.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
redzio67
Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:39, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Kolego przeczytaj tematy- drgania i wymiana oleju w automacie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
GT-3000
Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: JASŁO Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:19, 14 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Mam ten sam problem tylko że szarpie mi przy zmianie biegu z 3 na 4 w zakresie 1500-1800 obr/min.
Na forum nie znajdziesz dokładnego rozwiązania problemu bo go jeszcze nikt ''nie opatentował''.
Ja jestem na etapie rozwikłania zagadki z tymi drganiami i szarpaniami.
Okazuje się, że przeciągnięcie okresowej wymiany oleju lub tylko sama statyczna wymiana oleju w ATF prowadzą do takich problemów.
Najczęściej po 150kkm przebiegu.
Auto wyjeżdża z fabryki z 8L oleju ATF.Pierwsza wymiana zalecana przez serwis to przy 80 tys km-wymiana statyczna czyli 3L ATF-DW1 zostaje wymienione co rozpuszcza się w kolejnych 5L syfu i szlamu olejowego .Przy przebiegu 140kkm znów statyczna wymian i wymienia się 3L oleju ATF i znów pozostałe 5L przepracowanego oleju zostaje wymieszane z nowym.
Co ciekawe nowy olej ATF ma właściwości rozpuszczające co daje efekt wypłukiwania się osadów w skrzyni i ponowne odkładanie w całym układzie...czego efektem jest przycinanie elektrozaworów odczuwalna jako wibracje i szarpania przy niskich obrotach.
Nikt nawet nie wspomni o filtrze oleju ATF który znajduje się pod puszką filtra powietrza na wężu do skrzyni.Filterek w cenie 60zł powinno się wymieniać podobno co 100 tyś ,alę myślę, że najlepiej przy każdej wymianie oleju po 60kkm-tym bardziej, że jest niedrogi w porównaniu do samego 1L orygnialnego oleju ATF DW-1 (ok 100zł ASO).
Co do wymiany oleju-jedź do firmy która robi dynamiczną wymianę oleju z płukaniem przekładni ATF.Zobaczysz i się zdziwisz ile brudnego oleju krąży po skrzyni i dlaczego wymiana statyczna (tylko 3L z 8L) jest niczym innym jak skracaniem żywotności tej skrzyni.
Do dynamicznej wymiany będziesz musiał mieć min 10L oleju.
Ja jutro robię sam dynamiczną wymianę oleju z płukaniem przekładni z zastosowaniem 10L oleju Motul VI (który produkuje olej dla Hondy).
Jak się wszytko powiedzie to wrzucę fotorelację z tego zabiegu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Dymitr76
Dołączył: 22 Lut 2020 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:43, 22 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
Witam, czy udało się znaleźć przyczynę, mam to samo.
Na D3 tego objawu nie ma.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Dymitr76
Dołączył: 22 Lut 2020 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:40, 25 Lut 2020 Temat postu: |
|
|
Dziś oddałem auto do serwisu. Twierdzą że skrzynia do naprawy czas naprawy ok. 7-9 dni.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Dymitr76
Dołączył: 22 Lut 2020 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:07, 08 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Auto po naprawie. Koszt 6 000zł.
W skrzyni wycierają się "panewki" od 3 i 4 biegu i przy małych obrotach brakuje ciśnienia do zasprzęglenia, olej ucieka na boki.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:45, 09 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Super, ze napisales o rozwiazaniu tego problemu.
Napewno przyda sie innym uzytkownikom, jak i tym co beda kupowac auto z automatem (beda wiedziec na co zwracac uwage).
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|