Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Subby
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:14, 24 Gru 2015 Temat postu: 3gen cdti. Sprzeglo do wymiany, robic przy okazji dwumase? |
|
|
Witam.
Dałem wczoraj w pełną piz.. i się okazało ze na trojce sprzęgło się ślizga.
Pewnie bym tego nie odkrył jakiś czas jeszcze bo w zasadzie jeżdżę tylko po mieście i nie ma gdzie przycisnąć gazu. Dzwoniłem do zaprzyjaźnionego mechanika i kazał/doradził od razu zrobić dwumasę bo kosz robocizny jest na tyle bolesny ze jak mi dwumasa padnie wczesnej czy później to będę dwukrotnie płacić i płakać
Moje pytanie jak tam u WAS z dwumasa i przy jakich przebiegach, u mnie sprzęgło padło po 210k km [2k po kupnie fury...]
BTW dwumasę już kupiłem, jak sobie pomyślę ile kosztuje ~10kg w zasadzie nie skomplikowanego żelastwa to mnie ch strzela.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tobiasz
Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:05, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
podepnę się pod temat. dziś podczas gwałtowniejszej jazdy na 5 biegu 2 razy odczułem uślizg sprzęgła. Przebieg mojej Hondy to 190 tys. sprzęgło jakie tam siedzi jest oryginalne. Co polecacie, zamiennik czy oryginał. I najważniejsze co z kołem dwumasowym?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
janusz m.
Dołączył: 29 Sty 2015 Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: nowy sącz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:16, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
hehe,
widzę,ze jest nas więcej
u mnie tez sprzęgło zbliża sie ku swemu końcowi, podczas szybkiego wyprzedzania redukcja z 5 na 4 i nagle przerażenie,bo wskazówka obrotomierza mocno w górę, a autko stoi,czyli uślizg sprzęgła.
serwis zaleca "przy okazji" profilaktyczna wymianę dwumasu-komplet lucasa minimum 3000zł.
autko jeździ głównie w mieście, bardzo rzadko,raz w miesiącu trasa 250km. przy spokojnej jeździe nie odczuwam żadnych problemów ze sprzęgłem, ale właśnie te przebiegi-u mnie 187.000km są raczej granicznymi dla zestawu sprzęgła.
dowiedziałem się,że jeśli dojdzie do awarii dwumasu to pozostaje tylko laweta, więc opcja cokolwiek nie miła.
dajcie znać na co sie zdecydowaliście,jaki koszt robocizny i części.
prędzej czy później mnie to też czeka,bo żona za chiny nie chce zamienić na inny.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
tobiasz
Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:16, 04 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
hej u mnie podobny przebieg i ten sam objaw. Po rozmowie z kilkoma serwisami stwierdzam ze wymieniam tylko samo sprzęgło (komplet w ASO oryginalny). Koszt całej usługi 2100 zł. brutto. Nie wiem jak u was, lecz u mnie prócz tego nie ma żadnych innych objawów , autkiem nie telepie, nie ma stukania, szarpania, podczas gaszenia czy odpalania żadnych dziwnych objawów. Podobno z uślizgiem nie wolno zbytnio jeździć, żeby nie uszkodzić koła.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
janusz m.
Dołączył: 29 Sty 2015 Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: nowy sącz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:42, 04 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
W moim przypadku Pan w serwisie stwierdził,że podczas gaszenia słychać dwumas. jest to takie dziwne metaliczne cykanie w momencie gaszenia silnika i rzeczywiście u mnie tak jest,ale bardzo,bardzo minimalnie, taki pisk z tarciem metal o metal.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
tobiasz
Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:15, 05 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
a nie zastanawiałeś się nad jej regeneracją? koszt 650 zł. gwarancja na rok bez limitu km. Tylko jak to się ma w praktyce?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Subby
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:14, 10 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Sprzęgło zrobione i dwumasa tez ale nie wiem czy wszystko jest w porządku. Jak przeciągnę gaz na dwójce do wyższych obrotów i nacisnę pedał sprzęgła do wrzucenia trojki to słychać jakby coś się tam jeszcze w sprzęgle /dwumasie obracało, taki dźwięk tarcia, wkurwiające na maxa, nic będę musiał podjechać do mechanika i się z nim przejechać bo dźwięk jest tylko słyszalny w chwili zmiany biegu. Moze ta dwymasa LUK'a coś niedomaga?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
tobiasz
Dołączył: 20 Lut 2014 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:44, 12 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
można spytać ile ta przyjemność kolegę wyniosła?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Subby
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:20, 13 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
dwumasa £410 ~2300zl
sprzęgło £124 ~715zl
robocizna + olej w skrzyni £380 ~2100zl
w Sobotę się dowiem co tam dalej chrupie...
Poprzeglądałem broszury LUK'a do diagnostyki sprzęgła /dwumasy i się zdziwiłem ile tam rzeczy może być nie tak. Jedno łożysko, drugie łożysko, źle "zsynchronizowana tarcza dwumasy", za mocno dokręcone śruby itd itd itd. jakaś masakra. A żeby się do tego dobrać to dniówka roboty.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|