Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siwy_iw
Dołączył: 04 Wrz 2017 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:54, 04 Wrz 2017 Temat postu: czy ktoś zakładał sprężyny Lovellsa hrr 133 na tył? |
|
|
witam mam pytanie jak w temacie apropo sprężyn z tyłu bo mam wrażenie że tyłek hondzinie siada
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
adam0729
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:43, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
tak mam założone w 2004 i jest super -auto stoi równo i jest sprężyste.
zakładałem tylko na tył.
[link widoczny dla zalogowanych] tu to opisane lepiej.
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
siwy_iw
Dołączył: 04 Wrz 2017 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 7:54, 15 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
dzięki za odpowiedź a jeszcze jedno pytanko czy do tego coś jeszcze ci doszło czy tylko same sprężyny i nic więcej?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
adam0729
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:45, 15 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
można same sprężyny bo pasują na seryjne amortyzatory,ale ja wymieniłem amory na nowe i odboje żeby za jedną robotą i mam spokój na przynajmniej 100 tyś km.
jak nie będziesz zmieniał amorów to mogą polecieć tuleje metalowo gumowe bo te śruby tak łatwo nie puszczają i możesz oberwać te gumy z dolnego mocowania .
580 sprężyny
460 amortyzatory kayab -można tańsze oczywiście seryjne
50 odboje -bo wolę za jednym razem wszystko
160 wymiana bo oczywiście śruby dolne do cięcia
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez adam0729 dnia Pią 19:48, 15 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
siwy_iw
Dołączył: 04 Wrz 2017 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:51, 16 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
dziękuję za odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BiednyMiś
Dołączył: 19 Mar 2017 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:24, 25 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Dorzucę swoje 3 grosze bo poruszyłem temat liftu CRV II w dziale tuning ale bez odzewu a tu widzę mocno wtajemniczone grono:). Zwłaszcza adam0729, na Ciebie liczę. Ostatnio byłem na wyprawie. Dwie dorosłe osoby z przodu plus dziecko z tyłu i tona bagażu po sufit. No i fura siadła wizualnie ewidentnie, nie prowadziła się zle ale planuje podobne akcje i chciałem coś z tym zrobić. Pojechałem do Rayo 4x4, dość duży serwis, zasięgnąć opinii i zaproponowali mi sprężyny Pedders na tył. Bez liftu ale z progresywnym ugięciem eliminującym problem "siadania". Cena 650 za komplet więc podobnie jak Lovells (580 na "aledrogo"). Skłoniłem się ku tej opcji bo lift +5 cm nie był dla mnie koniecznością poza tym amory są ok i nie chciałem dodatkowych kosztów. A tutaj ciekawostka i piszecie, że nie trzeba wymieniać amorów i stąd ten post w sumie. Czy rzeczywiście można zamontować sprężyny lovells +5cm o dodatkowej ładowności +100 kg bez konieczności wymiany amortyzatorów? Za kilka dni ma przegląd i zrobią od razu test ale myślę, ze wszystko będzie ok więc nie chce jak nie muszę robić dodatkowych kosztów. Bo wtedy rozważył bym może jednak te Lovells-y zamiast Pedders. Z góry dzięki za info. Z ciekawostek dodam ze Pan w RAYO powiedział mi, że prawidłowy prześwit to 650 mm od nadkola do dolnej krawędzi felgi przy rozmiarze 16 cali (CRV II). Oczywiście na płaskim i na pusto. U mnie z jednej strony około 630 z drugiej około 640 więc świadczy to, żę sprężyna oryginalna siedzi już sama w sobie i czas myśleć o nowych:( w bagażniku butla LPG 38 L wchodzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BiednyMiś dnia Pon 14:29, 25 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
siwy_iw
Dołączył: 04 Wrz 2017 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 8:52, 30 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
też mam podobnie jak kolega z osiadającą pupą hondziny i bede zmieniał sprężyny, więc zainteresowałem się tematem ale niestety moje plany z wymianą się przeciągną o dobry miesiąc, ale plan jest taki sprawdzić diagnostykę amorów bo jak do dupy to lepiej za jednym zamachem z sprężynami,kolega wczesniej wymienił ciekawy zestaw więc myślę ze podobnie ewentulanie amory do rozważenia jaka firma
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
adam0729
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:27, 05 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
wymiary obu sprężyn lifta i serii są takie same różnią się grubością drutu i ilością zwojów ,wysokość i średnica są takie same -dlatego amor może pozostać seryjny a ładowność wzrasta .
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
BiednyMiś
Dołączył: 19 Mar 2017 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:32, 05 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie, krótko i na temat. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
d_mackey
Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GDA/WML/WL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:55, 19 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Witam,
Tydzień temu wymieniłem u siebie sprężyny na LOWELLS'y i autko naprawdę ładnie się podniosło. Mam założone felgi 18" z III generacji więc sprężyny były musowo do wymiany aby podnieść tył. Kaczka lekko się poprawiła a tył podniósł się o ok. 4 cm. Auto sztywniejsze przy gwałtownych ruchach kierownicą, co mnie zdziwiło bo myślałem że na tyle to nie ma takiego znaczenia.
Niestety na geometri mam problem ze zbieżnością tylnego lewego koła, mimośród przejkręcony na maksa (półksiężyc śróby w apogeum) i dalej brakuje, koło patrzy do środka... Czy mimośród może być uszkodzony?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
adam0729
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:39, 21 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
można tą śrubę z mimośrodem nową kupić ale w Hondzie jest droga.
spróbuj to rozebrać i zobaczysz co nie tak -ja miałem ustawianą zbiżność ale nie wiem z jakich części to się składa więc Ci nie pomogę.
sprawdź na szarpakach tuleje przy tym kole może wina jest tam że cały wahacz źle ułożony.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
d_mackey
Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GDA/WML/WL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:35, 22 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
No właśnie jedyne tuleje, które nie były wymienione to cukierki więc może to w nich leży problem, takie mam podejrzenie. Serwis który wymieniał mi tuleje z tyłu stwierdził, że ich się nie wymienia tylko z całym wahaczem z Hondy za 1700PLN co okazało się nieprawdą (są wymienne). Sprężyny, amory, tuleje (nie cukierki) z tyłu wymienione i problem z geometrią dalej występuje. Będę wymieniał dalej i zobaczę czy to coś pomoże...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Moskit
Dołączył: 01 Gru 2018 Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:51, 25 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
Dokładnie jak koledzy wyżej napisali sprężyny lovells amortyzatory nowe kayaba odboje i wygląd autka powalający, dziś wymieniłem coś pięknego
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Moskit dnia Pon 15:54, 25 Lis 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
adam0729
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:14, 30 Lis 2019 Temat postu: |
|
|
i wszystko jasne
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
d_mackey
Dołączył: 08 Gru 2016 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GDA/WML/WL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:36, 29 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Moja honda już swoje wyjeździła 430tyś km i nad kompresorem klimy mi się poci trochę już... a i za kołem pasowym na wale też coś leci więc czas dla niej na odpoczynek. Kupiłem nowe auto na przebieżki a Honda na emeryturze na ryby mnie będzie wozić.
Najważniejsze. że jeżeli ktoś kupuje dopiero to auto i chce poprawić trakcję, kaczkę, opadanie tyłu to wymiana tych sprężyn na twardsze jest musowa. Dziś żałuję że tak późno wymieniłem seryjne sprężyny na te lowelsy czy jak im tam..
PS.
Mam Fiata Freemonta i powiem szczerze że nie sądzę żeby mi tak służył bezawaryjnie jak Honda.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|