Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
CR-V 2.0 - wypadanie zapłonów na zimnym silniku

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / II Gen (2002-2006)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichalW




Dołączył: 20 Gru 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:52, 20 Gru 2017    Temat postu: CR-V 2.0 - wypadanie zapłonów na zimnym silniku

Witam wszystkich.
Postanowiłem się zarejestrować i poprosić o pomoc, bo już nie mam pomysłów.

Od dwóch miesięcy zmagam się z problemem dotyczącym nieregularnego błędu wypadania zapłonu.

Zaczęło się kiedy kilkadziesiąt sekund po odpaleniu zimnego auta wyskoczył Check.
Po podpięciu do kompa P0301, P0302, P0300.
Pomyślałem, że czas na świece, błąd skasowałem i kolejne 3tyg nic się nie działo.

Po tym czasie sytuacja się powtórzyła z tym, że już dwa dni z rzędu. Raz P0301 i P0300, raz P0302, P0303. Nigdy nie P0304!
Wymieniłem świece, po odpaleniu i kilkudziesęciu sekundach znów komplet błędów plus jeszcze jakaś wzmianka o katalizatorze (nie pamiętam numeru). Zamieniłem cewki 1 z 4. Kasowanie i tydzień spokoju znowu.

Po jakimś czasie błędy sypały już codziennie, ale zawsze na zimnym siniku i wolnych obrotach. Jeśli udało mi się przejechać płynnie bez zarzymywania się w korku pierwsze 3,4 minuty to błędy się nie pojawiały.

Kolejne kroki to regulacja zaworów, sprawdzenie cewek. Luzy mimo, że przejechane od ostatniej regulacji 23tys, praktycznie się nie zmieniły.
Po regulacji Check zamrugał kilkukrotnie i zgasł. Tydzień spokoju.

Kolejne kroki to sprawdzenie LPG. Mapy wyglądały ok. Wtryski raczej sprawne, reduktor trzyma.
Gazownik zwrócił uwagę na lambde, ta rzeczywiście jakoś nie garnęła się do pracy, zresztą auto jakby więcej paliło. Błędy na zimnym.. wszystko się zgadza.
Wymieniona lambda, (dedykowana NGK) tutaj Check zamrugał podobnie jak po regulacji zaworów - 2 dni spokoju.
Tym razem już tylko P0301.

Co jeszcze? Ogólnie kiedy zimny i kiedy błąd wyskakuje wyczuwalne są lekkie drgania silnika. Check wyskakuje wyłącznie kilkadziesiąt/set sekund od odpalenia na wolnych obrotach, raz może się zdarzyło, że silnik był w połowie rozgrzany.

Czasem zdarza się przygasanie na pół rozgrzanym silniku. W korku co 2, 3 podjazdy obroty potrafią spaść, samochodem zatrzęsie po czym odbijają. Zdarzyło się, ze 2 razy, że przy nagłym hamowaniu zgasł. Dobrze nagrzany pracuje równiutko i zwija asfalt.

Wykluczone nieszczelności dolotu, układ WN, LPG(butla zakręcona), sonda lambda, luzy zaworowe.

Pomyślałem o zabrudzonych wytryskach PB.
Wleje może jakiegoś STP.
Kolejny krok sprawdzenie kompresji.

Jakieś jeszcze pomysły, czego i gdzie szukać zanim zrzucę głowicę? Smile

CR-V 2002, 2.0 PB -LPG, przebieg 230000.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MichalW dnia Czw 7:41, 21 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam0729




Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:03, 26 Gru 2017    Temat postu:

podstawowym ruchem jest wyłączenie LPG i pojeździj tydzień na PB sprawdź czy problem pozostał jeśli tak to wiesz że LPG nie ma nic do tego -jeśli problemy znikły to szukaj w instalacji gazowej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MichalW




Dołączył: 20 Gru 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:27, 29 Sty 2018    Temat postu:

Na gazie nie jeżdziłem 2 tyg. Check nie wyskakiwał.
Wymieniłem Reduktor i wtryski gazowe, które okazały się bardzo mocno zasyfione.

Nietstey to nie pomogło. W tym momencie doszło poszarpywanie przy delikatnym przyspieszaniu między 2, a 3tys obrotów.
Przy mocniejszym depnięciu, auto się lekko dławi.
Błędy już pojawiają się losowo na wszystkich 4 cylindrach. Czyli pełen pakiet od p300 do p304 w różniej konfiguracji.
Gaz/PB - na PB nieco lepiej.
Na zimnym jak zejdzie "ssanie" auto wyraźnei się trzęsie.


Teraz podmianka cewek, chociaż szczerze w nie wątpie i sprawdzenie kompresji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MichalW dnia Śro 14:34, 31 Sty 2018, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MichalW




Dołączył: 20 Gru 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:35, 31 Sty 2018    Temat postu:

Cewki podmienione.
Kompresja:
1-10.5
2-9.9
3-9.8
4-10.6

Już nic nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam0729




Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:44, 07 Lut 2018    Temat postu:

Skąd jesteś ? jest kilka dobrych warsztatów np w Chorzowie ,w Krakowie.
Jeśli na PB było dobrze to szarp gazownika -możesz jeszcze zrobić analizę spalin na PB i LPG dobry diagnosta może powiedzieć co ma złe spalanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MichalW




Dołączył: 20 Gru 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:51, 16 Lut 2018    Temat postu:

Jestem z Warszawy.
W tym momencie na PB jest gorzej niż na LPG. Po wymianie wtrysków gazowych, które były mocno zasyfione, gaz wystrojony do korekt zerowych i jakoś to działa (chociaż szarpie przy 1.5-3tys obrotów, a na wolnych drży)

Natomiast na PB korekty lecą mocno na minus i znowu wypala błąd zaraz po odpaleniu auta, bardziej szarpie i się dławi.

W międzyczasie podmieniony czujnik wału korbowego.

Zaczynam się zastanawiać, czy jednak wtryski PB nie leją.
Poprzednio na PB jeżdziłem z domieszką STP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MichalW




Dołączył: 20 Gru 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:15, 24 Mar 2018    Temat postu:

Dla potomnych. Wszystkiemu winne były źle wyregulowane zawory. Warsztat zapierał się, ze wszystko zrobione idealnie, a jednak nie!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam0729




Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:43, 27 Mar 2018    Temat postu:

Miło że napisałeś dla potomnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / II Gen (2002-2006) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy