Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MariuszŁdź
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:23, 20 Paź 2013 Temat postu: uszkodzony licznik przebiegu kilometrów |
|
|
Dzień dobry,
jestem tu nowy z moim niedawno nabytym autem.
mam problem z licznikiem przebiegu km.
zasadniczy licznik przebiegu jaki liczniki Trip A oraz Trip B działają w sposób niezrozumiały.
wartości zdecydowanie nie odzwierciedlaja moich dziennych przebiegów.
czasem działają poprawnie a czasem wartości się jakby cofają lub zerują (na trip a i b)
czy miał ktos podobne problemy i udało mu sie to naprawić?
brak tych liczników utrudnia planowanie tankowań, wymian oleju filtrów i nie tylko. będę wdzięczny za wszytskie pomysły
Mariusz z Łodzi
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Peterek
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Wawy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:01, 02 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Deskę rozdzielczą łatwo wyjąć. Wyciągnij ją i sprawdź połączenia elektryczne na kostkach - są dwie kostki, jak pamiętam.
pozdro
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
MariuszŁdź
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:14, 02 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
łatwo powiedziec wyjmij deskę
Czy jest dostępna jakas instrukcja serwisowa do crv w której można by pooglądac jak się do tego zabierać ?
może jakiś plik pdf?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jarodt
Dołączył: 10 Cze 2013 Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:11, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Chwilkę temu sam się z tym męczyłem. Są 2 sposoby.
1. Odsuwasz oprawkę czarną ( tą , co jest wokół zegarów ). Wysuwa się do kierowcy, najpierw musisz kierownicę w dół dać). Po prawej i lewej stronie, na wysokości zaślepek, jest nałożony plastik na ten cały element. Plastik jest częścią całości, która jest przymocowana od dołu pod kierownicą. Nazwijmy go "DÓŁ", a plastik będący wokół zegarów nazwijmy "GÓRA". Wysuwając GÓRA do siebie spowodujesz , że fragmenty DÓŁ po lewej i prawej stronie wyjdą z zaczepów ( oczywiście nie szarpiąc i nie wyginając nadmiernie ) pozwalając wyjąć całość GÓRA. Potem masz 3 śruby na + i wysuwasz zegary. U góry zegarów są 2 szt wtyków.
2. Odkręcasz 2 lub 3 śruby na + od dolnej części DÓŁ - jedna powinna być w schowku po lewej stronie, tym zamykanym. Po odkręceniu śrub pozostały zaczepy wsuwkowe w górnej części DÓŁ, po lewej i prawej stronie ( jakby skrzydełka tego plastiku ). Po zdjęciu DÓŁ wysuwasz do siebie GÓRA i masz dostęp do 3 śrub. Ten sposób jest bezpieczniejszy mniejsza szansa na połamanie zaczepów, czy odgięcie plastikowych elementów.
A jeśli chodzi o niewłaściwe wskazania trip A i B, to co masz na myśli pisząc , że się zerują? Bo one mają zasięg do 1000 km, potem idą od zera. Możesz jeden skasować, a drugi idzie dalej. Jeśli chcesz mieć takie same wartości na obu, to oba musisz kasować w tym samym czasie. Skasowanie jednego, nie kasuje automatycznie drugiego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jarodt dnia Nie 14:14, 03 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
MariuszŁdź
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:28, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Jarodt, dzięki za instruktaż. postaram się to zrobić ale jak będzie widno. dziś mi dzień minął nie zajrzałem do forum
a co do trip A i B to często po wyjęciu kluczyków i ponownym włożeniu w stacyjkę na zegarze jest null tzn nie ma żadnych cyfr.
dopiero po wciśnięciu przycisku pojawiają się zera i w trakcie jazdy trip A idzie do przodu a po wyjęciu kluczyków znów znika
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jarodt
Dołączył: 10 Cze 2013 Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:57, 04 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Podejrzewam, że raczej bez podstawowej wiedzy elektronicznej, albo wizyty w serwisie u elektronika się nie obejdzie. Biorąc pod uwagę objawy domyślam się, że powinno być jakieś zasilanie do licznika po odcięciu kluczyka. Czy awaryjne działają po wyjęciu kluczyka? Bo wygląda jakby nie było podtrzymania pamięci do tripa. Mam nadzieję, że licznik główny działa
Ja bym najpierw szukał jakiegoś źródła zasilania w obudowie licznika ( np. bateria jak na płycie głównej w kompie ). Jeśli nie ma, to szukałbym uszkodzonego kondensatora. Zakładam tak, bo po odłączeniu zegarów i ponownym podłączeniu dane nie są skasowane ( chyba, że całość jest przetrzymywana w głównym komputerze samochodu - ale tu też jest główny licznik zapisywany ). Ewentualnie jest może jakaś bateria podtrzymująca w kompie samochodu, a dane z głównego licznika są zapisywane w innego rodzaju pamięci. Generalnie teoretyzuję tutaj, bo ani nie otwierałem zegarów, ani nie mam żadnych schematów. Biorę pod uwagę tylko objawy i , jak mi się wydaje, zasadę działania. Równie dobrze mogę się mylić o 100 km . Natomiast, jak już bym miał wyjęte zegary, to w tym kierunku bym się poruszał, starając się niczego nie uszkodzić. Możesz poszukać czy jest jakieś dodatkowe źródło zasilania w zegarach ( może być do niego dostęp od zewnątrz, albo po zdjęciu płyty ). Jeśli sam czujesz się niepewnie próbując coś ruszać, poszukaj jakiegoś człowieka od elektroniki samochodowej.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|
|