Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
uszkodzony licznik przebiegu kilometrów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / II Gen (2002-2006)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MariuszŁdź




Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:23, 20 Paź 2013    Temat postu: uszkodzony licznik przebiegu kilometrów

Dzień dobry,

jestem tu nowy z moim niedawno nabytym autem.
mam problem z licznikiem przebiegu km.
zasadniczy licznik przebiegu jaki liczniki Trip A oraz Trip B działają w sposób niezrozumiały.
wartości zdecydowanie nie odzwierciedlaja moich dziennych przebiegów.
czasem działają poprawnie a czasem wartości się jakby cofają lub zerują (na trip a i b)
czy miał ktos podobne problemy i udało mu sie to naprawić?
brak tych liczników utrudnia planowanie tankowań, wymian oleju filtrów i nie tylko. będę wdzięczny za wszytskie pomysły
Mariusz z Łodzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peterek




Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Wawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:01, 02 Lis 2013    Temat postu:

Deskę rozdzielczą łatwo wyjąć. Wyciągnij ją i sprawdź połączenia elektryczne na kostkach - są dwie kostki, jak pamiętam.

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MariuszŁdź




Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:14, 02 Lis 2013    Temat postu:

łatwo powiedziec wyjmij deskę Smile
Czy jest dostępna jakas instrukcja serwisowa do crv w której można by pooglądac jak się do tego zabierać ?
może jakiś plik pdf?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jarodt




Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:11, 03 Lis 2013    Temat postu:

Chwilkę temu sam się z tym męczyłem. Są 2 sposoby.
1. Odsuwasz oprawkę czarną ( tą , co jest wokół zegarów ). Wysuwa się do kierowcy, najpierw musisz kierownicę w dół dać). Po prawej i lewej stronie, na wysokości zaślepek, jest nałożony plastik na ten cały element. Plastik jest częścią całości, która jest przymocowana od dołu pod kierownicą. Nazwijmy go "DÓŁ", a plastik będący wokół zegarów nazwijmy "GÓRA". Wysuwając GÓRA do siebie spowodujesz , że fragmenty DÓŁ po lewej i prawej stronie wyjdą z zaczepów ( oczywiście nie szarpiąc i nie wyginając nadmiernie ) pozwalając wyjąć całość GÓRA. Potem masz 3 śruby na + i wysuwasz zegary. U góry zegarów są 2 szt wtyków.
2. Odkręcasz 2 lub 3 śruby na + od dolnej części DÓŁ - jedna powinna być w schowku po lewej stronie, tym zamykanym. Po odkręceniu śrub pozostały zaczepy wsuwkowe w górnej części DÓŁ, po lewej i prawej stronie ( jakby skrzydełka tego plastiku ). Po zdjęciu DÓŁ wysuwasz do siebie GÓRA i masz dostęp do 3 śrub. Ten sposób jest bezpieczniejszy mniejsza szansa na połamanie zaczepów, czy odgięcie plastikowych elementów.



A jeśli chodzi o niewłaściwe wskazania trip A i B, to co masz na myśli pisząc , że się zerują? Bo one mają zasięg do 1000 km, potem idą od zera. Możesz jeden skasować, a drugi idzie dalej. Jeśli chcesz mieć takie same wartości na obu, to oba musisz kasować w tym samym czasie. Skasowanie jednego, nie kasuje automatycznie drugiego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarodt dnia Nie 14:14, 03 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MariuszŁdź




Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:28, 03 Lis 2013    Temat postu:

Jarodt, dzięki za instruktaż. postaram się to zrobić ale jak będzie widno. dziś mi dzień minął nie zajrzałem do forum

a co do trip A i B to często po wyjęciu kluczyków i ponownym włożeniu w stacyjkę na zegarze jest null tzn nie ma żadnych cyfr.
dopiero po wciśnięciu przycisku pojawiają się zera i w trakcie jazdy trip A idzie do przodu a po wyjęciu kluczyków znów znika


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jarodt




Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:57, 04 Lis 2013    Temat postu:

Podejrzewam, że raczej bez podstawowej wiedzy elektronicznej, albo wizyty w serwisie u elektronika się nie obejdzie. Biorąc pod uwagę objawy domyślam się, że powinno być jakieś zasilanie do licznika po odcięciu kluczyka. Czy awaryjne działają po wyjęciu kluczyka? Bo wygląda jakby nie było podtrzymania pamięci do tripa. Mam nadzieję, że licznik główny działa Smile
Ja bym najpierw szukał jakiegoś źródła zasilania w obudowie licznika ( np. bateria jak na płycie głównej w kompie ). Jeśli nie ma, to szukałbym uszkodzonego kondensatora. Zakładam tak, bo po odłączeniu zegarów i ponownym podłączeniu dane nie są skasowane ( chyba, że całość jest przetrzymywana w głównym komputerze samochodu - ale tu też jest główny licznik zapisywany ). Ewentualnie jest może jakaś bateria podtrzymująca w kompie samochodu, a dane z głównego licznika są zapisywane w innego rodzaju pamięci. Generalnie teoretyzuję tutaj, bo ani nie otwierałem zegarów, ani nie mam żadnych schematów. Biorę pod uwagę tylko objawy i , jak mi się wydaje, zasadę działania. Równie dobrze mogę się mylić o 100 km Smile. Natomiast, jak już bym miał wyjęte zegary, to w tym kierunku bym się poruszał, starając się niczego nie uszkodzić. Możesz poszukać czy jest jakieś dodatkowe źródło zasilania w zegarach ( może być do niego dostęp od zewnątrz, albo po zdjęciu płyty ). Jeśli sam czujesz się niepewnie próbując coś ruszać, poszukaj jakiegoś człowieka od elektroniki samochodowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / II Gen (2002-2006) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy