Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Rosnące obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / II Gen (2002-2006)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Klekot666




Dołączył: 23 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:06, 23 Wrz 2020    Temat postu: Rosnące obroty

Witam wszystkich, mam na imię Robert .
To jest mój pierwszy wpis na forum. Mam pewien problem z moją Hondą z 2004 roku silnik 2.0 .
Problem stopniowo narastał ale ostatnio nasilił się dość mocno. Chodzi o rosnące obroty do koło 2 tys, podczas wykonywania manewru skręcania, np. parkowania auta lub skrętów na skrzyżowaniu . Przed wykonywaniem manewru odpuszczam nogę z gazu i gdy zaczynam wykonywać manewr skrętu obroty rosną .
Regulowałem zawory, czyściłem przepustnice, świece, filtr ok . Brak jakiegokolwiek błędu .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam0729




Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:33, 28 Wrz 2020    Temat postu:

odpal auto i skręć kierownicą w lewo i prawo do oporu -obroty powinny wzrosnąć bo wspomaganie obciąża silnik -jeśli rosną ci tak bardzo to niech ktoś ci pokręci a ty posłuchaj czy pompa wspomagania nie wydaje jęków
Może czas na wymianę płynu wspomagania ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Klekot666




Dołączył: 23 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:25, 29 Wrz 2020    Temat postu:

Wymiana płynu wspomagania odbyła się wiosną tego roku, teraz płyn jest dość klarowny , więc to odpada . Muszę sprawdzić tą pompę jak radzisz, zza kierownicy nic nie słychać ale poproszę kogoś o pomoc i zobaczę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adam0729




Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:26, 05 Paź 2020    Temat postu:

oczywiście płyn do wspomaganie od Hondy nie żaden zamiennik
do skrzyni ,do dyfra i do wspomagania tylko zalecane przez Hondę reszta lej co chcesz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Klekot666




Dołączył: 23 Wrz 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:36, 19 Paź 2020    Temat postu:

Po całej masie domysłów i strzelania ślepakami padło na przepustnicę... w tym tkwił cały problem. Wszystkie objawy opisane przeze mnie powyżej były spowodowane złą lub uszkodzoną w czasie czyszczenia przepustnicą lub zaworem IAC . Pomysł podsunął mi miejscowy mechanik " kup drugą i zobaczymy" kupiłem za 80 pln używaną i problem z obrotami podczas manewru skręcania zniknął . Wzrastały lekko max do 1000 lub mniej. Byłem w szoku , oczywiście wstawiłem przepustnice nie czyszczoną , tak jak otrzymałem tak montowałem w celu "poczucia" różnicy .
Ogólnie zadowolenie , tylko wolne obroty coś nie tak jakbym chciał . Postanowiłem wyczyścić zawór IAC i chyba nie do końca to był dobry pomysł. Zamiast poprawić ... wyszło jak wyszło , pogorszyłem. Testowałem już trzecią przepustnicę, ale nie jest ok. Mam teraz obawy czy w ogóle zabierać się za czyszczenie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jarek




Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łomża
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:25, 20 Sie 2022    Temat postu:

Ja nie demontuję przepustnicy do czyszczenia, ściągam obudowę filtra, nie trzeba motać się z rurą, dwa wężyki do zdjęcia i jedna wtyczka, podnoszę klapkę i trochę się trzeba pobawić, żeby całość klapki wyczyścić, i tak raz na rok lub dłużej, nie jest bardzo zapuszczona. Jak się chce rozbierać to bez klucza dynamometrycznego można tylko zniszczyć uszczelki i wtedy się zaczyna. Zaworek mam już nowy, oryginalny po przesmarowaniu przechodził kilka lat, łożysko , które jest w środku się zaciera i obroty szaleją, tylko wymiana pomaga. Pozdrawiam.
Aktualizacja :
po ostatnim czyszczeniu / bo coś się działo z obrotami w czasie jazdy/ takiej czkawki dostało auto, że masakra, to ja adaptować przepustnicę - za klemę plusową a ona zeszła bez odkręcania !, po umocowaniu silnik pochodził do 2 załączeń wentylatora i obroty się uspokoiły. Leciutko falują ale można tego nie zauważyć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jarek dnia Sob 6:40, 17 Wrz 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / II Gen (2002-2006) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy