Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patrykdiabelek
Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:34, 26 Gru 2014 Temat postu: Problem z rozruchem na zimnym. Długo trzeba kręcić by zapali |
|
|
Problem polega na tym że:
1. Na zimnym silniku także dodatnie temperatury(po nocy, po długiej przerwie) trzeba długo kręcić by odpalił.
2. Wystarczy na chwile załączyć rozrusznik i po np 1-2 zakręceniu wałem załączyć rozrusznik po raz drugi - odpala bez problemu. Przy większych mrozach jest większy problem.
3. Pompowanie ciśnienia (poprzez włączanie pompki) nic nie daje, Ciśnienie 3,5 Bara.
4. Nie zwalać na instalację gazową ponieważ przed założeniem było identycznie.
5. Regulacja zaworów też nie przyniosła pozytywnych efektów
6. Obroty przy rozruchu to 175 obr/min.
7. Prąd pobierany przez rozrusznik to ok 130A . Napięcie spada do 10V.
8. Reset komputera nic nie daje.
9. Czujnik temperatury płynu chłodzącego- odczyt po OBD- poprawny
10. Żadnych błędów na ECU
11. Wymiana świec także nie przyniosła pozytywnego efektu (przerwa ustawiona wg książki)
12. Samochód ma przejechane 240 tys.
13. Jeśli samochód jest ciepły lub był chwile wcześniej odpalony. Brak problemów z odpalaniem.
14. Dodanie gazu w czasie odpalania także nic nie daje.
15. Tankuje benzynę 98.
16. Odpalanie bezpośrednio na LPG i PB - takie same efekty.
17. Po świecach nie widać żeby któraś była ciemniejsza co mogło by świadczyć że coś się dzieje z cewką lub kompresją.
18. Praca silnika po odpaleniu jest równa.
19. Silnik pracuje na tzw. ssaniu do osiągnięcia temperatury.
20. Jeździłem także 2 tyg na samej benzynie bez włączania gazu- bez zmian.
21. Trudnego rozruchu nie można powiązać z warunkami atmosferycznymi- niezależnie od wilgotności.
Panowie, brakuje mi już pomysłów co można sprawdzić i co może szfankować. Proszę o różne pomysły nawet te, które mogą wydawać się głupie. Może, któryś pomysł naprowadzi mnie na dobrą drogę.
Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Ozon.00
Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:44, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Witam borykałem sie z tym samym problemem
1) To ze po odpaleniu utrzymuje wysokie obroty - ssanie - to akurat normalka
2) W moim przypadku problem z rozruchem dotyczył uszkodzonego czujnika spalania stukowego
Polecam podpiąć sie pod kompa i odczytać błędy. Jezeli nie masz takiej możliwości to:
- wyczyść przepustnice
- jak czyszczenie przepustnicy nie pomoże to na 99,9% czujnik spalania stukowego do wymiany:)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
patrykdiabelek
Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:31, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki za porady.
To on posiada czujnik spalania stukowego? teraz jestem zaskoczony odnośnie przepustnicy to nie mam problemów z obrotami, żadnego falowania ani po odpaleniu ani na zimnym. Błędów też żadnych nie ma. wcześniej był odnośnie katalizatora ale wstawiłem emulator i już nie występuje. Hmm ale jaki udział w rozruchu ma czujnik stukowy ? Hmm jak sprawdzić stukowy ? jaką powinien mieć amplitudę ? Czy jeśli byłby on uszkodzony to powinien raczej wyrzucić jakiś błąd.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Ozon.00
Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:15, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Tak, crv-II posiada takowy czujnik, podobnie jak hrv Awarie owego czujnika zdiagnozowałem na podstawie odczytu błędów na OBD. Mechanik twierdzi ze awaria owego czujnika opoźnia moment pojawienie sie iskry na świecy zapłonowej i odpowiada za spalanie detonacyjne. W sumie to by sie zgadzało dlaczego tak długo kręci przy starcie, po wymianie silnik pali na CYK
Polecam kupic sobie do własnego użytku komputerek OBD, 300zl a fajna sprawa bo kody mozna odczytać i po problemie
Ps: czujnik spalania stukowego jest potwornie drogi - 330zl :/
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
patrykdiabelek
Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:03, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
mam odczyt błędów silnika przez komputer gazowy tam mogę nawet trochę parametrów bieżących także sprawdzić. Tylko ze nie widziałem tam żadnego błędu związanego z tym czujnikiem. ale przy najbliższej okazji sprawdzę
Dzięki za podpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Ozon.00
Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:25, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
hmmm to możliwe że problem tkwi gdzie indziej... Jak rozwiążesz problem to daj znać ma forum co bylo powodem opóźnionego zapłonu. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|