Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ozon.00
Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:14, 04 Cze 2016 Temat postu: Pochylone tylne koła. |
|
|
Witam. Postabowiłem w końcu zabrać się za lekko pochylone do nadwozia tylne koła, gdyż prawa strona siedzi mi delikatnie niżej i ogólnie dziwnie to wyglada. Wstępnie celowałem w sprężyny i amortyzatory, wiec postanowiłem kupić sprężyny i amortyzatory kayaby do crv II (kielich, odboje i gumy spod kielicha zostawiłem z poprzednich amortyzatorow). Po wymianie okazało się że problem na zniknął. Sprawdzałem wahacze i gumowe elementy wyglądają ok, nic nie dzwoni i nie ma luzów.
Macie jakiś sprawdzony patent na pochylone tylne koła?
Brzydko to wygląda, a z drugiej strony chcę przygotować "poradnik" dla forumowiczów dotyczący serwisowania hondy i chciałbym ten element w nim zawrzeć.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
adam0729
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:35, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
na którymś forum CRV jest to obszernie opisane jest to chyba nie uleczalne bo nawet po wymianie wszystkiego koła po krótkim czasie wyglądają tak samo.
NA crv team robi ktoś dystanse pomiędzy karoserią a górną częścią kielicha ,są też tuningowe drążki regulowane które w innych autach używają do pochylania kół to u nas można je sprostować ale nie wiem jak z geometrią bo w \crv ustawia się przód i tył.
na forum na pewno znajdziesz kilka postów na ten temat bo każdy o to pyta.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Ozon.00
Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:08, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Tylne koła w zasadzie muszą być delikatnie pochylone do środka, chodzi o stabilizacje samochodu. Nie szukał bym problemu gdyby nie fakt, iż prawa strona siedzi mi dość mocno względem lewej, jest różnica i to bardzo duża. Np. Miedzy koło a nadkole od strony kierowcy wkładam pieść i mam jeszcze z 2cm luzu a od strony pasażera "połowa pieści"... Dlatego szukam sposobu rozwiązania tego problemu. Dodam iż zamontowałem nowe amortyzatory i sprężyny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ozon.00 dnia Sob 20:14, 04 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
ropuch
Dołączył: 04 Maj 2014 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:50, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Mam podobny problem. Wizualnie nachylenie kół jest do zniesienia, niestety widać po sezonie na nowych oponach że są zżerane od środka, czyli raczej nie jest to efekt zamierzony przez producenta. Wieść gminna niesie, że pomaga wymiana cukierków.
----
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Ozon.00
Dołączył: 25 Paź 2014 Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 7:36, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Cukierków? Co to są "cukierki"?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:13, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
adam0729
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:16, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Zżeranie opon -może powinieneś sprawdzić zbieżność czy kąty bo w CRV na tylnej osi też coś się ustawia.
przy lekko pochylonych kołach nie zauważyłem żeby bieżnik byl bardziej ścierany od środka.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
trabant600
Dołączył: 21 Mar 2018 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:08, 22 Gru 2021 Temat postu: |
|
|
Witam.
Ja też mam z tym problem i jako że nadal nie zostało to odpowiedziane do końca, chciałem prosić wszystkich o pomoc raz jeszcze.
W mojej CRV tylne koła są już widocznie pochylone (negatyw).To tylko kilka stopni, ale ścina opony i to sporo - ostatnio zmieniałem Goodyeary które po środku i na zewnątrz miały prawie 5mm ad od zewnątrz ścięte do zera.
Mam dużą rodzinę i dotychczas honda jeździła tylko na długawe wycieczki i trochę po mieście (ja jeżdżę rowerem do pracy a żona do niedawna nie pracowała). Auto 90% czasu jest w pełni obładowane (mieszkamy w UK a każde wakacje jeździmy po europie - do 7tyśkm w wakacje plus tułaczki po UK). Tył prawie zawsze siedzi jak gdzieś w piątkę jedziemy (zawsze pełny bagażnik).
Kupiliśmy hondzie z przebiegiem 40tyś km, teraz ma 110tyś. Wydaje mi się że to przez to obładowanie jest taka zapadnięta, ale mogę się mylić.
Co robić? Czy to sprężyny siadły?
Bardzo rozważam zakup regulowanych cukierków:
[link widoczny dla zalogowanych]
ale zanim to zrobię proszę o pomoc i Waszą ekspertyzę.
Problem w tym, że tył siedzi 1-2cm niżej niż przód (mierzyłem z przodu i z tyłu progów) i regulacja cukierkami nie zmieni faktu, że tył się podniesie...
Są jakieś inne metody podnoszenia tyłu o 2-3 cm?
ktoś kiedyś pisał o jakiś rurkach/podkładkach, ale nie bardzo wiem gdzie to wsadzić...
Proszę o pomoc...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|