Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciedaw
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:46, 05 Maj 2015 Temat postu: krótszy pasek, łożysko napinacza diesel |
|
|
Witam,
pewnie odgrzewam temat, ale gdzieś ostatnio przeczytałem o alternatywnym sposobie prowadzenia paska osprzętu, z pominięciem jednej rolki. Ponoć ma to odciążyć rolkę alternatora.Niestety nigdzie nie znalazłem rysunku, która to ma być rolka. Hałasuje mi łożysko na rolce napinacza i myślałem, że przy okazji podmienię pasek. Ma ktoś może schemat, wymiary nowego paska i symbol łożyska? Czy warto ryzykować i samemu próbować to wymienić, czy jednak lepiej dać zarobić mechanikowi? A może jest ktoś z okolic Bielska, kto już to robił - wpadnę z "załącznikem" i wymienimy razem
Pozdrawiam,
D.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 6:42, 06 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Śro 6:47, 06 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ciedaw
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:54, 06 Maj 2015 Temat postu: Wielkie dzięki |
|
|
Dzięki za schemat, ponawiam pytanie w temacie czy się można samemu za to wziąć, mając narzędzia i raczej podstawowe umiejętności mechanika, czy lepiej, żeby zrobił to mechanik. A przy okazji - długość nowego paska to 1795 mm?
Pozdrawiam,
Dawid
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ciedaw
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:18, 09 Cze 2015 Temat postu: Zrobione |
|
|
Przy okazji pomiany alternatora wyrzuciłem rolkę i założyłem krótszy pasek. Pasował oryginał z Renault 7PK1792. Jestem w fazie testowania. Szkoda, że nie stracił się przy okazji lekki hałas z okolic rolek, mimo iż mechanik z ASO był na 80% pewny, że to właśnie rolka do wyrzucenia hałasuje.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
f_rosier
Dołączył: 03 Sie 2015 Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:00, 03 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ja może troszkę od innej strony - otóż po 157 tysiach (!) przyszedł czas na wymianę rozrządu - oba łańcuchy, napinacze, ślizgi itd - komplet za 3000zł...
Tak czy siak - przy okazji wyszło, że jak łańcuch był lekko rozlazły, to i uszczelniacz na dolnym wale przeciekał, a jak szedł olej, to leciał na koło pasowe wału, reasumując - cały układ paskowo- łańcuchowy cierpiał.
Po wymianie rozrządu, wymieniłem koło pasowe (auć) i kółko pasowe alternatora - to ostatnie kosztowało mnie około 400 zł z robocizną - producent INA -> ponoć jedno z lepszych.
Jak to się ma do tematu kombinowania przy pasku - mechanik w aso też mi wmawiał że łomocze jedna z rolek przy łapie alternatora. Okazało się że miałem rację ja - gdyż dźwięk wzmagał się przy załączeniu świateł, klimy, radia (obciążeniu alternatora).
Kiedy u ciebie występują te dźwięki?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ciedaw
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Cieszyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:36, 03 Sie 2015 Temat postu: Rolka wymieniona |
|
|
U mnie hałasuje cały czas i poza dźwiękiem nic sie nie dzieje. Wróciłem własnie z Chorwacji i wszystko bez problemu (z wyjątkiem wibracji auta przy 100 km/h, było wcześniej). W alternatorze przed założeniem wymieniłem całe sprzęgło jednokierunkowe, więc u mnie alternator nie hałasuje.
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
f_rosier
Dołączył: 03 Sie 2015 Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:49, 13 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Rolkę zapewne zdejmą i przerzucą krótszy pasek w serwisie - wg. schematu z posta wyżej, do ciebie będzie należeć decyzja - czy robisz to w aso, czy u prywaciarza.
Jeżeli hałasuje, warto sprawdzić - bo zaniedbanie może później kosztować dużo więcej.
Wibracje biorą się albo z poduszek silnika, albo z tarcz hamulcowych przednich - które wbrew pozorom łatwo doprawić
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|