Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafal_crv
Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: J-L Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:24, 31 Mar 2013 Temat postu: Kontrolka silnika - problem |
|
|
Witam.
Mam mały problem ze swoją CRV a mianowicie zapala mi się co jakiś czas kontrolka silnika tzn. zapali się, poświeci 2 tygodnie po czym zgaśnie i nie świeci 2-3 tygodnie i znowu się zapala i tak cały czas.
Odczytałem kody błędów i wyskoczyły 3, które pojawiają się za każdym razem gdy zapali się lampka silnika. Są to:
P0132 - Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za wysoki - mieszanka za bogata
P0171 - Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń
P0420 - Sprawność katalizatora (rząd cylindrów 1) za mała
Mam nadzieję, że nie pomyliłem opisów kodów.
Czy dobrze wnioskuję zatem, że padła już sonda lambda ?? Jeżeli tak to czy po tych błędach wiadoma która (przed czy za katalizatorem) ?? Dlaczego błąd pojawia się okresowo i znika ?? Czy może to być spowodowane lepszym lub gorszym paliwem w danym momencie ??
pozdrawiam
Rafał
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MAKOWY
Dołączył: 21 Lip 2013 Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:03, 21 Lip 2013 Temat postu: Kontrolka silnika |
|
|
Witam serdecznie.
Mam ten sam problem. Dzień, dwa się świeci i tydzień spokoju. Wybieram się na urlop więc zamierzam odwiedzić mechanika. Po zapoznaniu z wpisami na forum wnioskuję, że to pada sonda. Motor mojej CR-V ma już nakręcone 220 tys. km. Może ktoś poda coś więcej.
Dzięki i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
albert.knz
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:24, 22 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Koledzy napiszcie proszę jak zrobić samodiagnostykę w 2 generacji gdzie znajdę kostkę (ile ma pinów), które zewrzeć i gdzie znajdę listę błędów
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Peterek
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Wawy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:43, 04 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
albert.knz napisał: | Koledzy napiszcie proszę jak zrobić samodiagnostykę w 2 generacji gdzie znajdę kostkę (ile ma pinów), które zewrzeć i gdzie znajdę listę błędów |
Nic nie zwieraj. CRV II ma system OBD2. Wtyczka znajduje się na wysokości prawej łydki kierowcy. Wtyczkę wkładamy od dołu bez zdejmowania jakiś plastików.
Potrzebny Ci kabelek (interfejs) i jakiś bezpłatny programik ściągnięty z netu.
Błędy same Ci się wyświetlą.
pozdro
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
VOYAGER
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 6:37, 22 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Mam ten sam problem w ASO Hondy za "drobną" opłatą 150 pln wykryto kod usterki P0420 skasowano palącą się kontrolkę silnika -po tygodniu kontrolka ponownie się zapaliła - u elektryka za 50 pln oprócz kodu p0420 pokazały się też P1259 i P0171
auto jest na gazie/stako/ -elektryk poradził mi żeby pojeździć na razie na benzynie i zobaczyc co się stanie i stało się bo kontrolka znów sie świeci-pytanie jest takie czy można to jakoś zdiagnozować nie wymieniajac od razu katalizatora,może na początek trzeba by zajzeć np do swiec ,przewodów wn ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Peterek
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Wawy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:53, 22 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Temat gazu to przysłowiowa rzeka :/
Najwięcej informacji znajdziecie na forach LPG.
Generalnie: w CRV są dwie sondy lambda, przed katalizatorem i za. Pierwsza odpowiada za właściwą pracę układu wtryskowego, a druga za nazwijmy to :środowisko". Sterownik LPG czasem wychodzi poza zakres sterownika benzynowego i zgłasza problem w postaci za ubogiej lub za bogatej mieszanki. Z drugiej strony nie można lekceważyć takich sygnałów, bo jeśli instalacja jest rozregulowana to grozi to np. wypaleniem gniazd zaworowych.
Dobrym rozwiązaniem jest "oszukanie" drugiej sondy, jeśli instalacja jest dobrze wyregulowana, bo zupełne ignorowanie lampki silnika jest bez sensu. Może pojawić się inny komunikat o awarii o którym się nie dowiemy.
Jeśli chodzi o świece to powinny być częściej kontrolowane i wymieniane, bo praca na gazie to dla silnika większe obciążenie niż na benzynie.
tak w skrócie
pozdro
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jarodt
Dołączył: 10 Cze 2013 Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:37, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
VOYAGER napisał: | ...oprócz kodu p0420 pokazały się też P1259 i P0171
auto jest na gazie/stako/ |
U mnie był błąd P0172 ( zbyt bogata mieszanka ) . Wystarczyło podjechać na stację i zmienili mapkę instalacji gazowej i problem znikł. Spróbuj pogadać z gaziarzem, może coś doradzi. Poza tym mają możliwość odczytu bogatszej gamy błędów ( u mnie pod tym jednym odczytał 2 różne i dodatkowo sprawdził parametry na obu sondach ).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
MariuszŁdź
Dołączył: 20 Paź 2013 Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:16, 04 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie kontrolka check engine świeci już ciągle
Byłem u mecha i mi skasował błedy ale po paru km znów świeci i nie gasnie
Gazownik stwierdził że kat jest juz słaby i sondy lambda przed i za katem wykrywając skład mieszanki stwierdzają że nie jest ok i stąd swiecenie check engine. Cos tam podregulował i ma byc ok.
Ale ponoć jazda na gazie jest i tak bardziej eko niż na benzynie więc nie ma się czym przejmowac i trzeba tak jeździć.
Jedyna wada to tyle że jeśli pojawi się w silniku inny bład to nie będzie wiadomo że się pojawił bo kontrolka i tak juz świeci
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
beddom
Dołączył: 23 Mar 2011 Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:55, 05 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
błąd P0172 ( zbyt bogata mieszanka ) jeśli posiadasz lpg to jest to wina zlej regulacji gazu.
Niestety w czasie eksploatacji na gazie elementy się często rozkalibrowują. Częstą przyczyna jest problem z ciśnieniem gazu na parowniku. Kiedy w sofcie sterownika masz ustawione nominalne cisnienie na powiedzmy 1.20 a po jakims czasie wynosi ono 1.40. Jeśli sterownik nie ma auto korekcji to automatycznie dostarcza więcej gazu i wyskakuje błąd.
Polecam zakup interfejsu gazowego i sprawdzanie co jakiś czas parametrów oraz drobna regulacje. Nie jest to temat nie do przełknięcia a o dziwo w miarę prosty.
Co do błędów i ich kasowania to polecam zakup interfejsu OBD2 Bluetooth + zainstalowanie na smartfonie z androidem aplikacji "torque pro" lub podobnej do odczytu i kasowania błędów.
Oczywiście do używania z głową a nie do kasowania wszystkiego co nam sie pojawi bez sprawdzenia przyczyny bledu...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
majorbat SQ2PRN
Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:24, 28 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie w momencie zaświecenia lampki silnika automatycznie odcina zapłon po przekroczeniu 2800 obrotów silnika. Wyłączę silnik i po odpaleniu jest normalnie do przejechania ok 300 metrów czasami dłużej.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Navi
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:06, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Miałem problem z kontrolką silnika. Gaz kiedyś był ale wywaliłem. Diagnoza -= padnięty katalizator. Mechanik założył mi "emulator" - kawałek tulejki metalowej dł ok 5 cm która w któą wkręcona jest sonda i dopiero ta tulejka w kat. Problem jak ręką odjął.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Navi dnia Nie 22:07, 29 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
adam0729
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:12, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Dla tych co mają problem z katalizatorem i sondami -dobry diagnosta z analizy spalin dużo wam powie -ja zmieniłem już katalizator ,regulowałem zawory i na spalinach na Pb jest idealnie a lampka chek zapala mi się przez żle ustawiony LPG co potwierdza analiza spalin i komp gazowy
nie wiem tylko jak poznać fachowca na stacji diagnostycznej -mi się udało
taniej zrobić analizę spalin niż wymieniać wszystko
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|