Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarek
Dołączył: 29 Mar 2013 Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:05, 25 Maj 2016 Temat postu: coraz lepszy olej |
|
|
albo powinienem napisać ewolucje olejowe
Poprzednikowi mojej benzynowej CRV-ki zalano już w 8 roku eksploatacji 10W40, co dla mnie jest nieporozumieniem, więc szukałem co powinno najlepiej odpowiadać temu silnikowi. /ciasno spasowany, niewielkie przekroje magistral olejowych / Padło na MOTUL X-Cess 5W40, dobry olej ale chyba do tzw "upalania" gęstwina w zimę, dużo pali , na trzeci sezon wlałem AMSOIL SIGNATURE SERIES 0W30 i to był strzał w 10. Łatwiej zapala, ładniej pracuje, czuć , że silnikowi lżej, pół litra na dzień dobry mniej. 0W20 pewnie już odpuszczę, bo lepkość w 100 st jest poniżej 10. Silnik płukany za każdym razem dobrą markową płukanką.
Każde moje auto opiera się bezpodstawnym zaleceniom żeby z przebiegiem przechodzić na półsyntetyk jeździ na syntetykach i nie bierze oleju. Jak bierze to znaczy, że już owe przekonania i niedbalstwo zrobiło swoje.
A żeby tak jeszcze było ciekawiej - do każdego oleju /most, skrzynia, wspomaganie/ dodaję porcję oryginalnego MILITEC-a .
Co do innych płynów to DOT 5.1 także pozwala odczuć różnice w hamowaniu, / znów lepkość !/ a mechanicy także protestowali, że nie wleją .
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
adam0729
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:29, 28 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
rozwiń trochę płukanie silnika jak i czym to się robi?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Jarek
Dołączył: 29 Mar 2013 Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łomża Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:43, 03 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
bardzo proszę :
poprzednio używałem Motul engine clean a ostatnio Millers-a, obie dobre, zapominamy o produktach z marketu jeśli chcemy by proces przebiegał bezpiecznie.
Przed wymianą oleju, należy dolać do silnika opakowanie płukanki, samochód ma "pyrkać" na jałowym biegu 15-20 minut, po czym zlewamy olej i wymieniamy filtr. Dodałem jedną modyfikację do tego procesu - po spuszczeniu oleju zalewam jakiś tańszy , banieczkę 4 l / można znaleźć 0w30 za56zł / i aby pozbyć się resztek płukanki z pompy oleju itd uruchamiam silnik na 5-8 minut. I ten także schodzi ciemny. Ten olej stosuję do kosiarki albo na drugie wypłukanie w aucie żony. Dopiero wtedy wykręcam filtr i zalewam docelowy olej.
Pozdrawiam zainteresowanych tematem, bądź co bądź NAJważniejszym dla pracy waszych silników.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
adam0729
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zabrze Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:26, 04 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|