Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Drgania przy hamowaniu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:42, 05 Paź 2013    Temat postu: Drgania przy hamowaniu

Zaobserwowałem takowe zjawisko. Jadę sobie swoją CRV 98 - bo o niej mowa powiedzmy 90 km/h i muszę dość szybko zahamować / zwolnić. Kierownica wpada w drgania.

Rozumiem że tarcze do wymiany ... ale czy/ lub może coś jeszcze nie grać?

Żeby sprawdzić tarcze muszę:
1. sprawdzić grubość minimum 21 mm suwmiarka lub mikomierz
2. sprawdzić bicie - najlepiej czujnik zegarowy (dopuszczalne chyba max 0,1)
3. sprawdzić stan i rodzaj zużycia klocków

AHA opony nowe wyważone, auto po przeglądzie zawieszenie bez problemów (po za właśnie heblami - tego nie sprawdzali. )
Jakieś inne sugestie? Co mogą powiedzieć klocki i czy to może być ich wina?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bonelli




Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:41, 05 Paź 2013    Temat postu:

Witam
Kolego tak jak napisałeś masz do wymiany tarcze i to raczej jest jedyna przyczyna drgań. Przyczyną tego że tarcze są do wymiany może być to że auto długo stało nie jeżdżone i tarcze mocno skorodowały lub masz zapieczone bolce pływające od zacisków. Czasem jest też możliwe że tarcze się zdeformują na skutek rozgrzania ich podczas hamowania i nagłego ostudzenia np wjazd w kałuże.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Peterek




Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Wawy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:59, 13 Paź 2013    Temat postu:

Stawiam na zapieczone bolce zacisków.
Jeśli kiera nie bije w innych przypadkach hamowania.

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:04, 13 Paź 2013    Temat postu:

Ja dwa razy do roku przy wymianie kół , wyciągam bolce i smaruję je smarem, można takowy do bolców nabyć np na allegro. Czy wina bolców najpewniej sprawdzisz po stanie klocków i ich nierównomiernym zebraniu.Chociaż u mnie zawsze od strony tłoczka są ciut mocniej zebrane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Axit




Dołączył: 28 Wrz 2012
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:26, 14 Paź 2013    Temat postu:

traks napisał:
Ja dwa razy do roku przy wymianie kół , wyciągam bolce i smaruję je smarem, można takowy do bolców nabyć np na allegro. Czy wina bolców najpewniej sprawdzisz po stanie klocków i ich nierównomiernym zebraniu.Chociaż u mnie zawsze od strony tłoczka są ciut mocniej zebrane


Postaram się sprawdzić grubość klocków i stan bolców oraz całego zacisku. Nosze się też z zamiarem wymiany płynu - bo nie wiem kiedy był zmieniany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:23, 14 Paź 2013    Temat postu:

Wymiana płynu nie zaszkodzi, ale raczej stary płyn to wpadanie pedału w podłogę a nie drgania podczas hamowania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piterse
Moderator



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:56, 15 Paź 2013    Temat postu:

Ja mam niestety to samo. A wymieniałem tarcze i klocki stosunkowo niedawno. Ale liczyłem się z tym bo kupiłem najtańsze (tarcze speed max i klocki kashyama). Hamuje ale przy większej prędkości czuć drgania na kierownicy. Wydaje mi się, że fabryczny układ hamulcowy jest jednak za słaby do tego auta...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:00, 15 Paź 2013    Temat postu:

Możesz spróbować przetoczyć tarcze, tak miałem kiedyś w oplu, bardzo szybko pofalowało tarcze bodajże po trzech miesiącac jazdy, przetoczenie pomogło i problem już nie wystąpił

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy