Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:42, 05 Paź 2013 Temat postu: Drgania przy hamowaniu |
|
|
Zaobserwowałem takowe zjawisko. Jadę sobie swoją CRV 98 - bo o niej mowa powiedzmy 90 km/h i muszę dość szybko zahamować / zwolnić. Kierownica wpada w drgania.
Rozumiem że tarcze do wymiany ... ale czy/ lub może coś jeszcze nie grać?
Żeby sprawdzić tarcze muszę:
1. sprawdzić grubość minimum 21 mm suwmiarka lub mikomierz
2. sprawdzić bicie - najlepiej czujnik zegarowy (dopuszczalne chyba max 0,1)
3. sprawdzić stan i rodzaj zużycia klocków
AHA opony nowe wyważone, auto po przeglądzie zawieszenie bez problemów (po za właśnie heblami - tego nie sprawdzali. )
Jakieś inne sugestie? Co mogą powiedzieć klocki i czy to może być ich wina?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Bonelli
Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:41, 05 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Witam
Kolego tak jak napisałeś masz do wymiany tarcze i to raczej jest jedyna przyczyna drgań. Przyczyną tego że tarcze są do wymiany może być to że auto długo stało nie jeżdżone i tarcze mocno skorodowały lub masz zapieczone bolce pływające od zacisków. Czasem jest też możliwe że tarcze się zdeformują na skutek rozgrzania ich podczas hamowania i nagłego ostudzenia np wjazd w kałuże.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Peterek
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice Wawy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:59, 13 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Stawiam na zapieczone bolce zacisków.
Jeśli kiera nie bije w innych przypadkach hamowania.
pozdro
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:04, 13 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Ja dwa razy do roku przy wymianie kół , wyciągam bolce i smaruję je smarem, można takowy do bolców nabyć np na allegro. Czy wina bolców najpewniej sprawdzisz po stanie klocków i ich nierównomiernym zebraniu.Chociaż u mnie zawsze od strony tłoczka są ciut mocniej zebrane
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:26, 14 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
traks napisał: | Ja dwa razy do roku przy wymianie kół , wyciągam bolce i smaruję je smarem, można takowy do bolców nabyć np na allegro. Czy wina bolców najpewniej sprawdzisz po stanie klocków i ich nierównomiernym zebraniu.Chociaż u mnie zawsze od strony tłoczka są ciut mocniej zebrane |
Postaram się sprawdzić grubość klocków i stan bolców oraz całego zacisku. Nosze się też z zamiarem wymiany płynu - bo nie wiem kiedy był zmieniany.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:23, 14 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Wymiana płynu nie zaszkodzi, ale raczej stary płyn to wpadanie pedału w podłogę a nie drgania podczas hamowania
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
piterse
Moderator
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:56, 15 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Ja mam niestety to samo. A wymieniałem tarcze i klocki stosunkowo niedawno. Ale liczyłem się z tym bo kupiłem najtańsze (tarcze speed max i klocki kashyama). Hamuje ale przy większej prędkości czuć drgania na kierownicy. Wydaje mi się, że fabryczny układ hamulcowy jest jednak za słaby do tego auta...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:00, 15 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Możesz spróbować przetoczyć tarcze, tak miałem kiedyś w oplu, bardzo szybko pofalowało tarcze bodajże po trzech miesiącac jazdy, przetoczenie pomogło i problem już nie wystąpił
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|