Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Zakupiłem Hondę CR-V i mam kilka pytań
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:09, 19 Cze 2011    Temat postu:

Nie jestem pewien ale....

ATF leje się chyba do automatycznej skrzyni biegów natomiast do mostu wlewamy DPS-F


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arapaho




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:42, 20 Cze 2011    Temat postu:

Porter napisał:
Nie jestem pewien ale....

ATF leje się chyba do automatycznej skrzyni biegów natomiast do mostu wlewamy DPS-F


spojrzałem dokładnie i w instrukcji piszą że ATF do mechanizmu różnicowego natomiast o tylnim moście nic nie piszą - więc przyjąłem że to to samo

A właśnie - co z mechanizmem różnicowym - bo wszyscy piszą o wymianie płynów i olejów i pasków etc. ale nie wspomina się o mechanizmie różnicowym. Czy ktoś z Was wymieniał tam olej - jak to zrobić ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:04, 20 Cze 2011    Temat postu:

Mechanizm różnicowy inaczej dyferencjał znajduje się w skrzyni biegów oraz w tylnym moście i jest smarowany olejem znajdującym się wewnątrz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arapaho




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:16, 20 Cze 2011    Temat postu:

Porter napisał:
Mechanizm różnicowy inaczej dyferencjał znajduje się w skrzyni biegów oraz w tylnym moście i jest smarowany olejem znajdującym się wewnątrz.


Czyli tylni most i dyferencjał to to samo ??? To dlaczego wszyscy leją tam olej DPS-F a nie zalecany w instrukcji ATF który jest 3x tańszy ?
Już zgłupiałem... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:31, 20 Cze 2011    Temat postu:

Dyferencjał to mechanizm który niweluje różnice między prędkością obrotową kół. Skrzynia biegów i tylny most mają swoje własne Dyferencjały.
Skrzynia to skrzynia most to most. Skrzynia pracuje cały czas i występują tam większe obciążenia i temperatura. Natomiast most włącza się wtedy kiedy przednie koła tracą przyczepność. Takie rozwiązanie wymaga zastosowania oleju o innej klasie lepkości i innym zakresie wytrzymałości na temperaturę.... (chyba) Twisted Evil
To tak w skrócie.......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arapaho




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:22, 20 Cze 2011    Temat postu:

Porter napisał:
Dyferencjał (...)
Skrzynia to skrzynia most to most. Twisted Evil
To tak w skrócie.......


zatem jeśli wymieniłem olej w tylnim moście to powiedz mi jak mam teraz wymienić teraz olej w mechanizmie róznicowym Very Happy

Dobra odpowiem Ci - w CR-V to jedna i ta sama komora nazywana różnie. Akurat w instrukcji występuje pod nazwą "mechanizm różnicowy" na który wielu jak zauważyłem mówi na forach most lub dyfer i stąd te nieporozumienia. Przytoczone przez Ciebie definicje są mi znane a pytanie było podchwytliwe... Cool

Jego celem było ustalenie jakiego rodzaju olej tam lać ale to już w międzyczasie ustaliłem (i nie koniecznie jest to DPF-S)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arapaho dnia Pon 16:24, 20 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Minsk Maz okolice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:12, 20 Cze 2011    Temat postu:

nie no nawet na moscie jest metalowa tabliczka jaki olej lac i jest to DPSF

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arapaho




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:34, 20 Cze 2011    Temat postu:

na tabliczce jeszcze nie sprawdzałem sprawdzę to napiszę), ale w instrukcji ATF.

... i potwierdziło się Cool





ATF PRMIUM


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arapaho dnia Wto 11:18, 21 Cze 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy