Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Wysoka temperatura silnika B20Z1 POMOCY !!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HondaB20Z1




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:33, 10 Mar 2013    Temat postu: Wysoka temperatura silnika B20Z1 POMOCY !!!!

Witam wszysktich Hondziarzy. Jestem swiezo po rejestracji na waszym forum - zapalony fanatyk marki Honda - Crv to juz moja 5 Hanna przygode z marka zaczalem skromnie od D14 w "jajku" pozniej były 2 Coupe w tym jeden ostro zgrzebany Vtec a ostatnio poruszałem sie HRV. Od miesiaca jestem baaaaaaaaaaaaardzo szczesliwym posiadaczem mojego wymarzonego czarnego B20Z1. Tylko mam z nia pewien problem ktory nie daje mi spokoju. Jezdzac w zimie miałem wlaczone caly czas ogrzewanie samochodu i nie zauwazylem zadnego problemu temp silnika byla wporzadku itp. Niedawno wylaczylem ogrzewanie i wlaczylem nadmuch zimnego powietrza po kilku km zauwazylem za temperatura silnika zaczyna rosnac i wskazowka niemal staje do pionu co najlepsze przekrecam spowrotem zeby lecialo cieple powietrze temp w mgnieniu oka spada do poziomu czyli do ok 90st. W pierwszej kolejnosci wymieniłem w niej termostat ,wszystko zostalo odpowietrzone i problem nadal sie powtarza. Dzis byłem u znajomego mechanika ktory pojezdzil autem i nie stwierdzil zadnego problemu trzymal ja na obrotach pokretlo od nawiewu bylo na "zimno" i wszystko bylo wporzadku gdy sie zatrzymal i zaczal ruszac temperatura zaczela rosnac jadac powoli rosnie po wcisnieciu sprzegłą i 2 mocniejszych "dokładkach" temp spada. Dodam jeszcze ze na postoju tez zdarza sie jej ze temp rosnie i w momencie gdy wlacze cieple powietrze odrazu spada ewentualnie przegazuje ja. Wentylatory wlaczaja sie przy temp ok 90st a gdy wskazowka jest prawie w pionie nie wlacza sie dopiero jak temp spadnie i samochod chwile jeszcze chodzi wentylatory wlaczaja sie. tak samo termostat gdy jest odpowiednia temperatura silnika otwiera sie i oba weze sa cieple a gdy dostaje wariactwa dolny waz jest chlodny i termostat nie puszcze. Mechanik obstawia pompe wody ktora nie robi obiegu na malych obrotach. Prosze was o pomoc bo boje sie ze to cos powazniejszego. Z gory dziekuje i pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartejg




Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 19
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:00, 10 Mar 2013    Temat postu:

Kolego, może chłodnica jest zapchana i nie chłodzi całą powierzchnią? Sprawdź sobie czy nagrzewa się cała, czy np. tylko do połowy.
B.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:06, 10 Mar 2013    Temat postu:

Albo termostat niedomaga, albo pompa. Możesz też sprawdzić styki, znaczy czy wszędzie jest dobra masa. Ale stawiam raczej na termostat, pompę lub zapchany układ chłodzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HondaB20Z1




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:44, 11 Mar 2013    Temat postu:

wszystko okaze sie w srode - oby tylko byla to jakas błachostka bo boje sie o uszczelke pod głowica , ale płyn nie ucieka i dziwnym jest ze gdy temp rosnie wystarczy wbic sprzegło albo na luzie kila razy wcisnac pod 5000 obr lub tez przerecic gałke na ciepłe powietrze i temperatura zaraz spada do normy, przy uszczelce jakby chyba juz złapało to by trzymalo caly czas. Macie jeszcze jakies pomysły ktore moge poddac swojemu mechanikow - moze to cos z elektronika ? Acha i zauwazylem ze wcale nie trzeba nia ostro jechac zeby temp na ogrzewaniu skreconym na zimno rosła czesciej dzieje sie to gdy jade powoli i "zamulam" hanie ( dla mnie zamulanie to jazda w ok.2000-2500 obr)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HondaB20Z1




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:59, 11 Mar 2013    Temat postu:

Właśnie sprawdzałem stary termostat w gotującej wodzie - otwiera sie więc jest sprawny. W takim razie co to może być?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:45, 11 Mar 2013    Temat postu:

Pisałeś że byłeś u znajomego mechanika, nawet najgłupszy mechanik stwierdziłby uszkodzenie uszczelki pod głowicą (gdyby była uszkodzona). Objawy pasują, ale powinno ubywać płynu chłodzącego, podniesiony stan oleju, rozrzedzony olej o kolorze kawy z mlekiem.
Jeżeli masz zapchany układ, to na wyższych obrotach robi się ciśnienie i może przepychać płyn, natomiast na niskich obrotach nie ma odpowiedniego ciśnienia i silnik się grzeje.
Kiedy włączasz ogrzewanie, płyn chłodzi się w nagrzewnicy, stary sposób, robiłem tak w fordzie jak wysiadł mi termowyłącznik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HondaB20Z1




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:25, 16 Mar 2013    Temat postu:

byłem dzis u mechanika w poniedziałek bedzie sprawdzal pompe wody, odrazu zmienie sobie caly rozrzad za jednym zamachem - podobno byl robiony ale pompa zostala załozona stara. Kolega mowil zebym kupil jeszcze jakis czujnik temperatury bo to groszowe sprawy ale on obstawia ta pompe wody - dzis nawet mowil ze jak łapie wysoka temperature chlodnica jest chlodna a jak "zbije" temperature do 90st chlodnica robi sie ciepla. sam juz nie wiem co mam o tym myslec... nie chce wpakowac sie w niepotrzebne koszty , a pozniej okaze sie ze to byla głupota. (sprawdzał chłodnice i cały uklad mowil ze nie jest "zasyfiony"...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HondaB20Z1




Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:08, 21 Mar 2013    Temat postu:

instalacja gazowa nie została podłaczona tak jak sie nalezy i to było przyczyna wysokiej temperatury.... "usterka" wyeliminowana

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
japac




Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Giżycko
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:09, 01 Mar 2015    Temat postu: odświeżę kotleta

Może kolega od wadliwej instalacji lpg jeszcze czyta to forum i podzieli się informacją co było faktyczną przyczyną (co było źle zamontowane). Gdzie Panowie od LPG dokonali błędu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zawac




Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:36, 05 Mar 2016    Temat postu: Re: odświeżę kotleta

japac napisał:
Może kolega od wadliwej instalacji lpg jeszcze czyta to forum i podzieli się informacją co było faktyczną przyczyną (co było źle zamontowane). Gdzie Panowie od LPG dokonali błędu?


Z góry przepraszam za odkopanie starego tematu, ale ostatnio sam zmagałem sie z tym samym problemem, a odpowiedzi konkretnej co zostało "skopane" w instalacji LPG ani jednej.
Z problemem temperatury dałem sobie rade wczoraj i dla potomności pisze co było jego przyczyną.

Mianowice: instalator gazu wpioł reduktor w obieg chłodniczy w miejsce zwane " water bypass hose" czyli z odcinek ok. 20 cm węża w kształcie litery "U", idącego od bloku silnika do termostatu. Wydłużył przez to obieg cieczy do termostatu, a przez to, że z bloku silnika szła ciepła ciecz na reduktor gdzie gaz chłodził ją i puszczał już ostygnięty płyn na termostat to ten ostatni otrzymywał błędne informacje o temperaturze silnika, i nie otwierał się i tak samo wentylatory na chłodnicy nie włączały się.
Rezultatem było zachowanie sie wskaźnika temperatury jak wyżej opisany przykład.....silnik był juz na granicy "gotowania się" a reduktor podawał schłodzony płyn na termostat, który sie nie otwierał, a dopiero jak juz temp. płynu chłodniczego była na "granicy wrzenia" to termostat puszczał obieg.

Po mojej usnutej teorii pojechałem go gaziarza, który o dziwo bez szemrania przepiął reduktor do węży NAGRZEWNICY KABINY i wszystko wróciło do normy.

Także proszę o nie usuwanie tego postu dla potomnych, bo szkoda nerwów i pieniędzy wydanych na nowe termostaty, czujniki temp, chłodnice i pompy wody, tylko niech każdy po przeczytaniu i otwarciu maski popatrzy jak idą mu przewody od reduktora.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nomel




Dołączył: 28 Cze 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:12, 28 Cze 2019    Temat postu:

Witam,

Ja też jeszcze odkopie temat, sam zmagałem się ostatnio z grzaniem silnika, na początku dziwne objawy wskazówka wędrująca pod czerwoną kreske ale tylko na wiekszych prędkościach jazdy i wysokim biegu, natomiast niższy bieg i wysokie obroty - temperatura spadała do normy, po jakims czasie kilka-kilkanaście dni poszukiwań problemu i niepotrzebnej wymianie czujnika temperatury i termostatu Smile Zaczeła się grzac niezależnie od biegu czy predkości i obrotów, chyba ze delikatna spokojna jazda lub na luzie wtedy temperatura w normie. Oczywiście klimatyzacja tez nie chciała działać jak powinna. Przyczyna była pompa wody, na którą nie zwróciłem uwagi bo pół roku wczesniej ja wymieniałem na nową więc kto by się spodziewał ze coś będzie nie tak, - zamiennik z łopatkami wirnika z tworzywa, wałek sie kręcił a wirnik jak chciał Smile wymiana na lepszy zamiennik i problemu nie ma, poza wtopiona kasa na niepotrzebnie wymienione rzeczy.
Ok troche się rozpisałem ale mam nadzieje ze komuś pomoze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy