Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
VTEC?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piterse
Moderator



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:30, 15 Mar 2010    Temat postu: VTEC?

Czy w pierwszej generacji były montowane silniki VTEC? Bo w sieci znajduję sprzeczne informacje... Wydaje mi się że nie jest to VTEC bo nie czuje w mojej CR-V jakiegoś specjalnego "kopa" po przekroczeniu pewnych obrotów (chyba w VTEC to około 4000rpm)...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzychu




Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:19, 16 Mar 2010    Temat postu:

Punkt załączania VTECa jest ustalony dla konkretnego silnika i jest stały. Można ingerować w elektronikę (komputer) i przesuwać ten punkt w celu poprawienia osiągów. tyle wyczytałem Laughing ,i w sumie to jest rożnie(w zależności od modelu i silnika) .A czy w cr-v jest v-tec tego nie wiem gdzieś czytałem ze to silniki od accorda sam jestem ciekaw ale wydaje mi się ze bez.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
albert.knz




Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:03, 17 Mar 2010    Temat postu:

Niestety vtec występował dopiero w 2 generacji. a u nas rzeczywiście są silniki od accorda. A tak na marginesie żeby nie zakładać 2 wątku wie ktoś czym się różni silnik 130 od 150 konnego i czy można w jakiś łatwy sposób podnieść moc silnika z przed liftingu na ta z po liftingu. z góry dzięki za odp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzychu




Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:16, 17 Mar 2010    Temat postu:

Na europejskich rynkach pojazd był oferowany tylko z jednym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1973 cm3 i mocy 128 KM. W 1999 r. silnik ten usprawniono przez wprowadzenie zmian w osprzęcie - zmieniono sterowanie zapłonem i wtryskiem paliwa. przekonstruowano układ dolotowy i wylotowy. Zabiegi te przyczyniły się do wzrostu mocy do 147 KM, ale w zauważalnym stopniu nie spowodowały podniesienia dynamiki samochodu. Zmalało natomiast zużycie paliwa.
Trochę lektury w linku poniżej
[link widoczny dla zalogowanych] parę inf.

oj szukać w goglach to się nie chce co Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piterse
Moderator



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:11, 07 Wrz 2011    Temat postu:

Hej. Skoro już ustaliliśmy, że nie było VTEC'a w I generacji to jeszcze jedna sprawa. Piszę tutaj żeby nie mnożyć tematów.

Jako że posiadam u siebie instalację LPG istnieje prawdopodobieństwo, że prędzej czy później głowica będzie do wymiany/regeneracji. Czytałem gdzieś na forach, że można wrzucić do B20 głowicę z VTEC'em (od B16 czy coś w tym stylu). Zastanawiam się czy duże to mogą być koszty. Szczególnie, że podobno te głowice lepiej znoszą gaz.

Jeżeli ktoś jest lepiej poinformowany to niech sprostuje lub dopisze szczegóły.

PS. Taki "przeszczep" nazywany bywa CRVTEC. Tyle, że tak zmodyfikowane silniki montują głównie do Civiców czy CRX'ów ale na logikę w CR-V jest mniej kombinacji przy takiej operacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piterse dnia Śro 18:12, 07 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AreBie




Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: NML
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:46, 07 Wrz 2011    Temat postu:

albert.knz napisał:
Niestety vtec występował dopiero w 2 generacji. a u nas rzeczywiście są silniki od accorda....


BZDURA
Silnik do CR-V został specjalnie zaprojektowany do tego modelu i nie ma nic wspólnego z silikami Accordów (poczytaj ten wątek http://www.crvklub.fora.pl/i-gen-1996-2001,18/opis-silnika-z-www-hondapl-org,414.html )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzychu




Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:17, 08 Wrz 2011    Temat postu:

Dzięki za info (przyda się bo bylem przekonany ze to silnik accorda - wyczytane na jakimś forum )

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzychu dnia Czw 20:18, 08 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KSQD




Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:24, 08 Wrz 2011    Temat postu:

Cytat:
Jako że posiadam u siebie instalację LPG istnieje prawdopodobieństwo, że prędzej czy później głowica będzie do wymiany/regeneracji. Czytałem gdzieś na forach, że można wrzucić do B20 głowicę z VTEC'em (od B16 czy coś w tym stylu). Zastanawiam się czy duże to mogą być koszty. Szczególnie, że podobno te głowice lepiej znoszą gaz.


Sam się tym interesowałem Smile w Polsce koszt takiej przeróbki zaczyna się od 5000 pln w górę w zależności od wybranego warsztatu oraz części.

Gdzieś czytałem ,że taki zestaw bez poważniejszych wymian (tylko niezbędne przełożenie elementów silnika, oraz komputera i innych mniejszych pierdółek), jest wstanie wygenerować ok 200 KM


Skarbnice wiedzy
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kohoshi




Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PO/PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:48, 15 Wrz 2011    Temat postu:

piterse napisał:
Czytałem gdzieś na forach, że można wrzucić do B20 głowicę z VTEC'em (od B16 czy coś w tym stylu). Zastanawiam się czy duże to mogą być koszty. Szczególnie, że podobno te głowice lepiej znoszą gaz.

Jeżeli ktoś jest lepiej poinformowany to niech sprostuje lub dopisze szczegóły.

PS. Taki "przeszczep" nazywany bywa CRVTEC. Tyle, że tak zmodyfikowane silniki montują głównie do Civiców czy CRX'ów ale na logikę w CR-V jest mniej kombinacji przy takiej operacji.

hej,
gaz i VTEC to jak dla mnie "lekka" profanacja, a czy VTECowe głowice lepiej gaz znoszą to nie wiem.
Z tego co wiem B20B3 i B20Z różnią się tylko tłokami i knock sensorem (jeśli chodzi o bloki), Zetka ma wyższą kompresję. Do tego jak wspomniano wyżej silniki różnią się dolotem i wylotem.
Jeśli chciałbyś przerabiać Twój silnik to bierzesz swój blok i graty pasujące do głowicy z B16 czy 18, składasz to do kupy, do tego najlepiej stroisz i masz spokój. Teoretycznie ze względu na kompresję lepsze byłoby Z, więc mógłbyś zostawić blok ale pozyskać tłoki Z i wtedy generalnie to B3 czy Z to na to samo wyjdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy