Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piterse
Moderator
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:30, 15 Mar 2010 Temat postu: VTEC? |
|
|
Czy w pierwszej generacji były montowane silniki VTEC? Bo w sieci znajduję sprzeczne informacje... Wydaje mi się że nie jest to VTEC bo nie czuje w mojej CR-V jakiegoś specjalnego "kopa" po przekroczeniu pewnych obrotów (chyba w VTEC to około 4000rpm)...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
krzychu
Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sopot Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:19, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Punkt załączania VTECa jest ustalony dla konkretnego silnika i jest stały. Można ingerować w elektronikę (komputer) i przesuwać ten punkt w celu poprawienia osiągów. tyle wyczytałem ,i w sumie to jest rożnie(w zależności od modelu i silnika) .A czy w cr-v jest v-tec tego nie wiem gdzieś czytałem ze to silniki od accorda sam jestem ciekaw ale wydaje mi się ze bez.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
albert.knz
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:03, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Niestety vtec występował dopiero w 2 generacji. a u nas rzeczywiście są silniki od accorda. A tak na marginesie żeby nie zakładać 2 wątku wie ktoś czym się różni silnik 130 od 150 konnego i czy można w jakiś łatwy sposób podnieść moc silnika z przed liftingu na ta z po liftingu. z góry dzięki za odp.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
krzychu
Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sopot Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:16, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Na europejskich rynkach pojazd był oferowany tylko z jednym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1973 cm3 i mocy 128 KM. W 1999 r. silnik ten usprawniono przez wprowadzenie zmian w osprzęcie - zmieniono sterowanie zapłonem i wtryskiem paliwa. przekonstruowano układ dolotowy i wylotowy. Zabiegi te przyczyniły się do wzrostu mocy do 147 KM, ale w zauważalnym stopniu nie spowodowały podniesienia dynamiki samochodu. Zmalało natomiast zużycie paliwa.
Trochę lektury w linku poniżej
[link widoczny dla zalogowanych] parę inf.
oj szukać w goglach to się nie chce co
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
piterse
Moderator
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:11, 07 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Hej. Skoro już ustaliliśmy, że nie było VTEC'a w I generacji to jeszcze jedna sprawa. Piszę tutaj żeby nie mnożyć tematów.
Jako że posiadam u siebie instalację LPG istnieje prawdopodobieństwo, że prędzej czy później głowica będzie do wymiany/regeneracji. Czytałem gdzieś na forach, że można wrzucić do B20 głowicę z VTEC'em (od B16 czy coś w tym stylu). Zastanawiam się czy duże to mogą być koszty. Szczególnie, że podobno te głowice lepiej znoszą gaz.
Jeżeli ktoś jest lepiej poinformowany to niech sprostuje lub dopisze szczegóły.
PS. Taki "przeszczep" nazywany bywa CRVTEC. Tyle, że tak zmodyfikowane silniki montują głównie do Civiców czy CRX'ów ale na logikę w CR-V jest mniej kombinacji przy takiej operacji.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piterse dnia Śro 18:12, 07 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
AreBie
Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: NML Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzychu
Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sopot Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:17, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info (przyda się bo bylem przekonany ze to silnik accorda - wyczytane na jakimś forum )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu dnia Czw 20:18, 08 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
KSQD
Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:24, 08 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jako że posiadam u siebie instalację LPG istnieje prawdopodobieństwo, że prędzej czy później głowica będzie do wymiany/regeneracji. Czytałem gdzieś na forach, że można wrzucić do B20 głowicę z VTEC'em (od B16 czy coś w tym stylu). Zastanawiam się czy duże to mogą być koszty. Szczególnie, że podobno te głowice lepiej znoszą gaz. |
Sam się tym interesowałem w Polsce koszt takiej przeróbki zaczyna się od 5000 pln w górę w zależności od wybranego warsztatu oraz części.
Gdzieś czytałem ,że taki zestaw bez poważniejszych wymian (tylko niezbędne przełożenie elementów silnika, oraz komputera i innych mniejszych pierdółek), jest wstanie wygenerować ok 200 KM
Skarbnice wiedzy
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kohoshi
Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: PO/PL Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:48, 15 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
piterse napisał: | Czytałem gdzieś na forach, że można wrzucić do B20 głowicę z VTEC'em (od B16 czy coś w tym stylu). Zastanawiam się czy duże to mogą być koszty. Szczególnie, że podobno te głowice lepiej znoszą gaz.
Jeżeli ktoś jest lepiej poinformowany to niech sprostuje lub dopisze szczegóły.
PS. Taki "przeszczep" nazywany bywa CRVTEC. Tyle, że tak zmodyfikowane silniki montują głównie do Civiców czy CRX'ów ale na logikę w CR-V jest mniej kombinacji przy takiej operacji. |
hej,
gaz i VTEC to jak dla mnie "lekka" profanacja, a czy VTECowe głowice lepiej gaz znoszą to nie wiem.
Z tego co wiem B20B3 i B20Z różnią się tylko tłokami i knock sensorem (jeśli chodzi o bloki), Zetka ma wyższą kompresję. Do tego jak wspomniano wyżej silniki różnią się dolotem i wylotem.
Jeśli chciałbyś przerabiać Twój silnik to bierzesz swój blok i graty pasujące do głowicy z B16 czy 18, składasz to do kupy, do tego najlepiej stroisz i masz spokój. Teoretycznie ze względu na kompresję lepsze byłoby Z, więc mógłbyś zostawić blok ale pozyskać tłoki Z i wtedy generalnie to B3 czy Z to na to samo wyjdzie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|