Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AmOnO
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:34, 25 Cze 2013 Temat postu: Test Kabli WN |
|
|
Witam Koledzy. Dzisiaj profilaktycznie wymieniłem w Hani palec oraz kopułkę bo stare nie były za ciekawe a zresztą były jeszcze oryginalne od nowości.
Przy okazji sprawdziłem kable miernikiem i otrzymałem takie wyniki.
Miernik ustawiony na 20 K
1 cylinder - 11,82
2 cylinder - 10,14
3 cylinder - 8,58
4 cylinder - 6,43
Czy te wyniki są świadectwem że kable są w dobrym stanie? Bo okazuje się że kable są oryginalne SUMITOMO Honda z 1998 roku. Spryskane nie świecą wiec jeśli wartości są ok to nie będę ich wymieniał bo to nie mały koszt zapewne.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
AmOnO
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:21, 27 Cze 2013 Temat postu: SAMODOPOWIEDŹ :) |
|
|
Witam Koledzy widzę że nikt nie chce się wypowiedzieć na temat mojego postu wiec postanowiłem odpowiedzieć sobie sam a odpowiedź może przyda wam się na przyszłość. No wiec tak : Pozwolę sobie zacytować fragment artykułu znalezionego w necie.
Cytat: | Sprawdzenie
Upewnijmy się, że silnik jest wyłączony a maska dobrze podparta, zanim zaczniemy prace nad kablami. Przewody należy najpierw wyczyścić z pomocą WD40 i ręcznika papierowego. Następnie powinniśmy usunąć przewody z komory silnika, po prostu odpinając je od gniazd jednostki napędowej i aparatu zapłonowego. Wtedy będziemy mogli dokładnie obejrzeć końcówki. Powinny one być czyste i wolne od jakichkolwiek oznak korozji. |
Cytat: | Gdy końcówki są już po inspekcji, możemy przystąpić do pomiaru oporu. Nasz miernik powinien być ustawiony tak, aby właśnie mierzył opór, podawany w Ohmach. Możemy dokonać pomiaru po ustawieniu jego pokrętła w pozycję 20 000, ale pamiętajmy, że krótsze kable powinny mieć mniejszy opór, dlatego różnice w wyniku pomiaru dla różnych kabli są normalne. Pomiaru dokonujemy na jednym kablu w danym momencie, przykładając końcówki miernika do końcówek kabla.
Opór mierzymy do momentu, kiedy wynik na mierniku ustabilizuje się. Krótkie kable powinny mieć opór około 6-7 Ohm, natomiast wynik średniej długości kabli będzie zaczynał się od 7,5 do 9 Ohm. Przy długich, wynik ten powinien wahać się w zakresie od 9 do 11 Ohm. Jeśli wyniki są mniejsze, dany kabel powinien zostać wymieniony.
Przy montażu kabli warto spryskać ich końcówki preparatem WD40, aby zapobiec zakleszczeniu. |
Czyli moje kable są ok. Przynajmniej teoretycznie
A tak na marginesie, wymiana palca i kopułki sporo zmieniła w kulturze pracy auta a wcześniej jeździłem na kopułce z czyszczonymi stykami i czyszczonym palcem. Nowy komplet czyli palec i kopułka marki BOSCH w INTERCARS to koszt 75 zł.
Post został pochwalony 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
arapaho
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:27, 02 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki kolego - fajny temat. Stawiam +
Zapmniałeś jednak o jednej kwestii, mianowicie przebiciach. Stare kable mogą mieć opór prawidłowy ale mogą sie pojawić przebicia które można zobaczyć tylko podczas pracy silnika i po ciemku. Takie przebicia również mają wpływ na kulturę pracy i odpalania zwłaszcza gdy dostaną nieco wilgoci.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez arapaho dnia Wto 13:34, 02 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
AmOnO
Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:16, 02 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Tak kolego to jest istotne także ale u mnie jak napisałem wyżej nic takiego nie występuje. Spryskiwałem swoje kable podczas pracy silnika na wysokich i niskich obrotach w ciemności i nie wykazywały one żadnych takich oznak o których napisałeś . Ale Fakt przebicia to także ważny aspekt:)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|