Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Test Kabli WN

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AmOnO




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:34, 25 Cze 2013    Temat postu: Test Kabli WN

Witam Koledzy. Dzisiaj profilaktycznie wymieniłem w Hani palec oraz kopułkę bo stare nie były za ciekawe a zresztą były jeszcze oryginalne od nowości.

Przy okazji sprawdziłem kable miernikiem i otrzymałem takie wyniki.

Miernik ustawiony na 20 K
1 cylinder - 11,82
2 cylinder - 10,14
3 cylinder - 8,58
4 cylinder - 6,43

Czy te wyniki są świadectwem że kable są w dobrym stanie? Bo okazuje się że kable są oryginalne SUMITOMO Honda z 1998 roku. Spryskane nie świecą wiec jeśli wartości są ok to nie będę ich wymieniał bo to nie mały koszt zapewne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmOnO




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:21, 27 Cze 2013    Temat postu: SAMODOPOWIEDŹ :)

Witam Koledzy widzę że nikt nie chce się wypowiedzieć na temat mojego postu wiec postanowiłem odpowiedzieć sobie sam a odpowiedź może przyda wam się na przyszłość. No wiec tak : Pozwolę sobie zacytować fragment artykułu znalezionego w necie.

Cytat:
Sprawdzenie

Upewnijmy się, że silnik jest wyłączony a maska dobrze podparta, zanim zaczniemy prace nad kablami. Przewody należy najpierw wyczyścić z pomocą WD40 i ręcznika papierowego. Następnie powinniśmy usunąć przewody z komory silnika, po prostu odpinając je od gniazd jednostki napędowej i aparatu zapłonowego. Wtedy będziemy mogli dokładnie obejrzeć końcówki. Powinny one być czyste i wolne od jakichkolwiek oznak korozji.


Cytat:
Gdy końcówki są już po inspekcji, możemy przystąpić do pomiaru oporu. Nasz miernik powinien być ustawiony tak, aby właśnie mierzył opór, podawany w Ohmach. Możemy dokonać pomiaru po ustawieniu jego pokrętła w pozycję 20 000, ale pamiętajmy, że krótsze kable powinny mieć mniejszy opór, dlatego różnice w wyniku pomiaru dla różnych kabli są normalne. Pomiaru dokonujemy na jednym kablu w danym momencie, przykładając końcówki miernika do końcówek kabla.

Opór mierzymy do momentu, kiedy wynik na mierniku ustabilizuje się. Krótkie kable powinny mieć opór około 6-7 Ohm, natomiast wynik średniej długości kabli będzie zaczynał się od 7,5 do 9 Ohm. Przy długich, wynik ten powinien wahać się w zakresie od 9 do 11 Ohm. Jeśli wyniki są mniejsze, dany kabel powinien zostać wymieniony.
Przy montażu kabli warto spryskać ich końcówki preparatem WD40, aby zapobiec zakleszczeniu.



Czyli moje kable są ok. Przynajmniej teoretycznie Very HappyVery HappyVery Happy
A tak na marginesie, wymiana palca i kopułki sporo zmieniła w kulturze pracy auta a wcześniej jeździłem na kopułce z czyszczonymi stykami i czyszczonym palcem. Nowy komplet czyli palec i kopułka marki BOSCH w INTERCARS to koszt 75 zł.


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arapaho




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:27, 02 Lip 2013    Temat postu:

Dzięki kolego - fajny temat. Stawiam +
Zapmniałeś jednak o jednej kwestii, mianowicie przebiciach. Stare kable mogą mieć opór prawidłowy ale mogą sie pojawić przebicia które można zobaczyć tylko podczas pracy silnika i po ciemku. Takie przebicia również mają wpływ na kulturę pracy i odpalania zwłaszcza gdy dostaną nieco wilgoci.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arapaho dnia Wto 13:34, 02 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmOnO




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:16, 02 Lip 2013    Temat postu:

Tak kolego to jest istotne także ale u mnie jak napisałem wyżej nic takiego nie występuje. Spryskiwałem swoje kable podczas pracy silnika na wysokich i niskich obrotach w ciemności i nie wykazywały one żadnych takich oznak o których napisałeś . Ale Fakt przebicia to także ważny aspekt:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy