Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Test CR-V z www.hondapl.org

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AreBie




Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: NML
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:24, 08 Cze 2011    Temat postu: Test CR-V z www.hondapl.org

Test CR-V z nie istniejącej już strony [link widoczny dla zalogowanych]


Czym jest Honda CR-V...

Honda CR-V (Comfortable Recreational Vehicle) jest pojazdem pośrednim między 5-miejscowym minivanem a lekkim wozem terenowym. Okazuje się, że definicji tego auta jest sporo, bo zetknęliśmy się również z określeniem: auto terenowo-rekreacyjne, a także z pojęciem: pojazd pośredni między terenowym a kombi. Umówmy się więc, że my będziemy nazywać Hondę CR-V lekkim autem terenowym. Do jej konkurentów można zaliczyć m.in. Toyotę RAV4, Kia Sportage, Rover Freelander.

Pojazd został opracowany w oparciu o zespoły podwozia osobowego modelu Civic. Ma tę samą, choć nieco zmodernizowaną płytę podłogową (podobny rozstaw osi). W zawieszeniu, układzie hamulcowym i innych wykorzystano sporo elementów z Civica. Resorowanie zapewnia komfort jak w aucie osobowym.

Stylizacja nadwozia w przedniej części również przypomina Civic, natomiast w całości karoseria nawiązuje do kombi Hondy Civic z lat 80. - Shuttle. Długością 4,52 m nowa Honda "przewyższa" Toyotę RAV4, jednak ta druga ma mimo wszystko większą o 35 litrów część bagażową. Szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 1,75 i 1,675 m. Przy tych rozmiarach wygospodarowano sporo miejsca wewnątrz. Samochodem może jechać pięć osób, a jednocześnie można wieźć bagaż o objętości 374 l. Przestrzeń bagażową można powiększyć do 1900 litrów składając tylne siedzenie.

Auto jest oferowane w dwóch wersjach wyposażenia: podstawowej i wzbogaconej. Ta druga otrzymuje dodatkowo pałąki na dachu, spryskiwacze reflektorów, aluminiowe felgi kół i lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia.



Wnętrze CR-V wyposażone jest jak w aucie osobowym, łącznie z wyglądem tablicy rozdzielczej. Nie widać elementów blaszanych, wszystko jest wyłożone obiciami i wykładzinami. Nie za wielkie siedzenia można regulować w pionie. Lusterka zewnętrzne i szyby są regulowane elektrycznie. Kolumna kierownicy ma regulowaną wysokość. Między przednimi fotelami znaleziono sporo miejsca na składany stoliczek.

W tylnej ścianie montowane są dwuczęściowe drzwi. Górna ich część to otwierana do góry szyba, zaś dolne drzwiczki otwierają się na bok. Zamocowano do nich koło zapasowe, które wisząc na zewnątrz w czarnym pokrowcu, dobrze współbrzmi z ciemnymi zderzakami i listwami bocznymi oraz stanowi charakterystyczny element terenowca. Wyjmowana podłoga bagażnika może służyć jako stolik (pod spodem ma składane nogi). Inną ciekawostką jest przenośny prysznic, z którego można skorzystać podczas postoju.

Na drodze i w terenie

Pojazd jest wyposażany we wspomaganie kierownicy. Przy jeździe drogowej jest to auto o napędzie na przednią oś. Włączanie napędu na 4 koła odbywa się automatycznie, bez udziału kierowcy, gdy przednie koła tracą przyczepność. Przy tylnej osi zamontowano sprzęgło, które jest uruchamiane hydraulicznym układem sterującym i przenosi napęd na koła tylne tylko wtedy, gdy różnica prędkości obrotowej kół przednich i tylnych przekracza 2,5 proc. Układ
przeniesienia napędu nie ma jednak blokady osi kół, co może mu utrudniać. Koła zawieszone są niezależnie. Z przodu zastosowano trójkątne wahacze poprzeczne, kolumny McPhersona, stabilizator; z tyłu - trójkątne wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator.
Układ hamulcowy jest dwuobwodowy, ze wspomaganiem, hamulce przednie - tarczowe, tylne - bębnowe. Opony 205/70 R 15 H.

Do napędu CR-V stosuje się tylko jeden 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik, z wielopunktowym wtryskiem benzyny, o pojemności 2 litrów (128 KM przy 5.500 obr./min). Ta jednostka napędowa, montowana poprzecznie, została opracowana specjalnie dla tego modelu auta, ale jej charakterystyka jest typowa dla Hondy - maksymalny moment osiąga przy 4200 obr./min. Napęd przenoszony jest na koła za pośrednictwem manualnej lub automatycznej (w opcji), czterostopniowej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna ważącego prawie półtorej tony auta wynosi 166 km/h, a przyspieszenie do setki - 13,4 s. Średnie zużycie paliwa (poza terenem) - 10 l/100 km.

W 1999 roku silnik montowany w CR-V został zmodernizowany, jego moc została zwiekszona do 147 KM osiąganych przy 6300 obr./min, a moment obrotowy podniesiony do 182 Nm przy 4500 obr./min.

Dość bogate jest wyposażenie pojazdu służące bezpieczeństwu. Podstawowe elementy to ABS, dwie poduszki powietrzne i wzmocnienia w drzwiach.



Wrażenia z jazdy

Wnętrze Hondy CR-V prezentuje się okazale i funkcjonalnie. Fotele może nie są szczytem komfortu, ale siedzi się wygodnie i dłuższa jazda za kierownicą nie powinna męczyć. Nie można tego powiedzieć o pasażerach siedzących na tylnych siedzeniach. Tam zamiast kanapy do dyspozycji jest w zasadzie trzyosobowe siedzisko obite wykładziną tapicerską. Odczytywanie wskaźników z deski rozdzielczej nie nastręcza kłopotów, podobnie jak operowanie przełącznikami. Układ kierowniczy działa pewnie i lekko. Ta cecha bardzo się przydaje w jeździe terenowej: kierowanie pojazdem można powierzyć jednej ręce.

Jeśli chodzi o układ napędowy, to silnik jest bardzo podatny na przyduszanie pedału gazu. Jak na auto ważące półtorej tony Honda CR-V wyrywa z miejsca dość ostro, ale potem traci na impecie. Wraz z narastaniem prędkości wzrasta w kabinie hałas silnika. Po przekroczeniu 100 km/h jest on wyraźnie słyszalny. Dodajmy jednak, że nie jest tak bardzo natarczywy.

Szczęśliwemu nabywcy tego auta, przy pierwszej jeździe trochę kłopotu może sprawić wyszukiwanie biegów, lecz po krótkim treningu problemy znikają. Działanie sprzęgła jest bez zarzutu. To samo dotyczy hamulców.

W trakcie jazdy szosowej CR-V zachowuje się jak rasowa limuzyna. Auto płynie po jezdni, posłusznie wchodząc w zakręty. Przy większych prędkościach odczuwa się jednak lekkie tendencje do podsterowności. W terenie komfortowe zawieszenie tego pojazdu skutecznie tłumi przejazd po wertepach. Jednak lepiej nie próbować wjazdu w naprawdę ciężki teren. Zresztą nie poleca tego sam producent.
Wypada dodać jeszcze kilka uwag z postoju. Wsiadanie i wysiadanie z auta nie nastręcza trudności. Ale już otwieranie tylnych dolnych drzwi na prawy bok jest mało poręczne. Ale to są już szczegóły. Liczy się przecież styl i moda.

Test przeprowadziła i opisała: "Giełda Samochodowa" - [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy