Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Problem z check engine

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KSQD




Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:38, 10 Mar 2011    Temat postu: Problem z check engine

Hej,

postanowiłem poradzić się Was użytkowników, mianowicie w zeszłym roku moja Hania miała nie miłą przygodę i musiałem wymienić silnik Sad , wszystko co potrzebne przyjechało z UK, wymiana przebiegła bardzo sprawnie. Po pewnym czasie pojawił się wspomniany "check" więc od razu udałem się do serwisu celem zdiagnozowania problem(dodam, że nie zauważyłem jakiejś znaczącej zmiany w pracy silnika czy zachowania samochodu). Pierwsza diagnoza - uszkodzony czujnik temperatury silnika, panowie zaśpiewali mi 600 zł z wymianą, widząc moją minę i po krótkiej naradzie poprosili o przyjazd następnego dnia rano ponieważ soft do diagnozowania mają do najnowszych modeli a następnego dnia będą mieli komputer ze starszym oprogramowaniem. Grzecznie przyjechałem następnego dnia i z braku czasu postanowiłem zostawić samochód na warsztacie. Po powrocie okazało się ,że panowie zamienili na chwilę mój czujnik z jakimś używanym i niestety błąd tuż po skasowaniu pojawia się od nowa. Druga diagnoza - coś z elektryką, niestety nie potrafili powiedzieć ile czasu oraz pieniędzy będzie to kosztowało, więc powiedziałem, że się zastanowię i ewentualnie zgłoszę.
Najdalej miesiąc temu wysiadł mi imobilajzer no i konieczna była wizyta u elektryka ten stwierdził ,że to tylko kwestia kabli lub złączki no i na szczęście miał racje , przeczyścił polutował, wymienił złączki i autko znów było posłuszne, a przy okazji zauważyłem ,że "check" gaśnie, ale za jakiś czas znów się pojawia.

Czy ktoś z Was miał może podobny problem, lub wie gdzie szukać jakichś złączek które byłyby odpowiedzialne za przewody od czujnika??

Nie wiem czy zmieściłem tu wszystkie potrzebne informacje.

Z góry dziękuje za wyrozumiałość jak i każdą pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
albert.knz




Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:43, 11 Mar 2011    Temat postu:

Kolego zacznijmy od zrobienia samo diagnostyki. Weź spinacz biurowy i z jego pomocą zewrzyj 2 pinową kostkę (błękitna )która znajduje się za konsolą środkową od strony pasażera mniej wiecej tam gdzie kończy się plastik ona jest ślepa tzn nigdzie dalej nie biegnie, następnie przekręć kluczyk w stacyjce aż zapalą się kontrolki (2 pozycja, i broń boże nie odpalaj) i teraz liczysz błyśnięcia lampki check. Długie błyśnięcia to dziesiątki krótkie to jedności po 2 sekundowej przerwie może być wymigany kolejny kod. jak już je odczytasz to podaj je na forum powiem ci co jest grane. Po wszystkim wyłącz zapłon i wyjmij zworkę ( spinacz) z kostki.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KSQD




Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:11, 23 Mar 2011    Temat postu:

Witam
udało mi się znaleźć chwilę i ową kostkę, więc kontrolka zapala się tylko raz, potem jest ok. 3s przerwy i znowu raz (zapala się na dłużej) i tak w kółko rozumiem że to błąd nr. 10, dla pewności zrobiłem to drugi raz i liczyłem ile tych mrygnięć się pojawi i doszedłem do 50 ,tyle tych błędów to chyba nie ma.

Dodaję zdjęcie kosteczki


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KSQD dnia Czw 11:56, 24 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
albert.knz




Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:25, 25 Mar 2011    Temat postu:

Witam Kolego błąd numer 10 oznacza

Czujnik temperatury powietrza dolotowego - odłączony lub przerwanie obwodu (uszkodzenie)


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KSQD




Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:52, 25 Mar 2011    Temat postu:

Dzięki, przynajmniej wiem ,że w serwisie nie chcieli mnie oszukać(przez chwilę myślałem, że mnie naciągają)

W takim razie wygląda to na usterkę powstałą na skutek upływu lat, wcześniej świecił się cały czas i nie dało się go skasować, a teraz co jakiś czas gaśnie by po chwili się zapalić, to jeszcze jak by mi ktoś podpowiedział gdzie szukać tego czujnika, ewentualnie w jaką kostkę wchodzą od niego przewody, może tu tkwi problem i trzeba przeczyścić styki??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy