Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Opis modelu z www.hondapl.org

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AreBie




Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: NML
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:16, 08 Cze 2011    Temat postu: Opis modelu z www.hondapl.org

Opis modelu z nie istniejącej już strony [link widoczny dla zalogowanych]

Honda CR-V
Nikt nie może zarzucić firmie Honda zbyt pośpiesznego wejścia na rynek coraz popularniejszych samochodów uterenowionych z napędem na 4 koła(4WD). Dzięki starannym obserwacjom rozwoju takich samochodów, mogła zaproponować dokładnie to, czego wielu ludzi w tym segmencie rynku poszukiwało bez większego powodzenia.



CR-V
to pierwszy tego typu samochód skonstruowany i zbudowany w całości przez Hondę,. Nic więc dziwnego, że łączy on modny wygląd terenówki z komfortem jazdy samochodu osobowego, a przy tym oprócz nieosiągalnych w typowych samochodach osobowych możliwości wynikających z napędu na 4 koła, oferuje wiele udogodnień adresowanych do osób prowadzących aktywny tryb życia.

Honda CR-V
nie jest z pewnością typowym samochodem terenowym, oferuje bowiem wiele zaawansowanych rozwiązań technicznych charakterystycznych dla zupełnie innego gatunku samochodów: zawieszenie na podwójnych wahaczach poprzecznych, bardzo nowoczesny, lekki dwulitrowy silnik zasilany benzyną, oraz napęd tylnych kół załączany automatycznie - tylko wtedy, gdy jest to potrzebne.



Zalety
praktyczne samochodu nie kończą się na tym, czego doświadczymy używając go do wypraw w tereny wymarzone dla zwolenników górskich rowerów, szukając trudno dostępnych, a więc spokojnych miejsc do uprawiania sportów wodnych, czy zwyczajnie włócząc się dla przyjemności po drogach, na które nie odważylibyśmy się wjechać typowym samochodem osobowym. CR-V bez najmniejszych problemów i niedogodności posłuży nam też do codziennych dojazdów do pracy, czy długich rodzinnych podróży wakacyjnych do ciepłych i słonecznych (lub zimnych i deszczowych) krajów.

CR-V
został zbudowany przy zachowaniu standardów obowiązujących konstruktorów bardzo dobrych samochodów osobowych. Dotyczy to zarówno jakości użytych materiałów, wymogów wynikających z ergonomii, komfortu jazdy i estetyki, jak i niewidocznych z wierzchu rozwiązań technicznych, dzięki którym samochodami osobowymi podróżuje się wygodniej, niż ciężarówkami.



Przede wszystkim,
Hondą CR-V może podróżować 5 dorosłych osób w komforcie typowym dla samochodów osobowych. Użytkownicy nie będą mieli problemów ani z miejscem nad swoimi głowami, ani też ze zmieszczeniem swoich nóg - zarówno z przodu, jak i z tyłu. Samonośna konstrukcja nadwozia (zamiast ramowej, stosowanej w typowych samochodach terenowych) pozwoliła uzyskać wyższą sztywność konstrukcji i poprawę zachowania się samochodu w razie zderzenia, przy jednoczesnym ograniczeniu masy i lepszym wykorzystaniu przestrzeni.

Taka koncepcja
nadwozia umożliwia również zbudowanie płaskiej podłogi, a to w połączeniu z dużym odstępem między przednimi fotelami, umożliwia przedostanie się między nimi bez wysiadania z samochodu. Duży rozstaw osi i zwarte konstrukcyjnie zawieszenie oznaczają możliwość uzyskania dużych otworów drzwiowych, co zapewnia łatwość i wygodę wsiadania i wysiadania.



Nietypowo rozwiązano
dostęp do przestrzeni bagażowej. Do góry odchylana jest tylko tylna szyba, zapewniając łatwy i szybki załadunek mniejszych przedmiotów. Pełny dostęp do dolnej części bagażnika możliwy jest po otwarciu dolnej części drzwi, która jest odchylana na bok. Dzielone i kładzione oparcie tylnej kanapy daje dodatkowe możliwości powiększenia przestrzeni bagażowej.

Wnętrze samochodu
zaopatrzono w liczne schowki i uchwyty, umożliwiające utrzymanie w porządku licznych drobiazgów niezbędnych prawdziwemu turyście. Przedziale bagażowym pod uchylaną pokrywą umieszczono wodoodporny pojemnik, w którym można wygodnie przenosić zabłocone buty, czy mokre stroje kąpielowe, a także po wyjęciu używać jako miednicy do prania ubrań. Pokrywa pojemnika może z kolei po wyjęciu służyć jako rozkładany stolik turystyczny. Umieszczone w bagażniku gniazdko prądu stałego o napięciu 12 V może służyć do zasilania turystycznej lodówki, lub elektrycznej pompki do materacy i pontonów. Pomiędzy przednimi fotelami umieszczono składny stolik z uchwytami na napoje.



Równie pomysłowo
rozwiązano układ napędowy samochodu. W normalnych warunkach drogowych moc silnika przenoszona jest tylko na koła przednie, co wpływa na ograniczenie zużycia paliwa, poprawę sprawności przeniesienia napędu i ograniczenie powstających przy tym drgań i hałasów. Wystarczy jednak, by koła przednie zaczęły się nawet lekko ślizgać, by natychmiast nastąpiło włączenie również kół tylnych. Tak więc kierownica nie musi wykonywać żadnych czynności, by załączyć napęd tylnych kół, nie musi też pamiętać o jego wyłączeniu, gdy nie będzie on już potrzebny. Spory prześwit samochodu i mały promień skrętu, to inne cechy Hondy CR-V ułatwiające poruszanie się w terenie.

Poprzecznie
umieszczony silnik o pojemności 1973 cm3 i mocy 128 KM (94 kW) przy 5500 obr/min został specjalnie skonstruowany dla modelu CR-V. Jego charakterystyka zewnętrzna została tak dobrana, by zapewnić stabilny przebieg momentu obrotowego w szerokim zakresie prędkości obrotowych.



Dwulitrowy
silnik należało zamontować w przestrzeń o rozmiarach co najwyżej wystarczających do zabudowy bardzo zwartego silnika o pojemności 1,8 litra. W wyniku zastosowania nowego (opatentowanego przez Hondę) pomysłu połączenia czterech osobnych suchych tulei cylindrowych w jeden element, udało się zmniejszyć dwulitrowy silniki do rozmiarów silników o pojemności 1,6 litra. Pozwoliło to na "zrzucenie" kilku kilogramów i na powiększenie wnęk kół, co z kolei pozwoliło zmniejszyć promień skrętu.

Klienci
z Japonii i ze Stanów Zjednoczonych znajdą w ofercie Hondę CR-V wyłącznie z elektronicznie sterowana 4-biegową automatyczną skrzynią przekładniową. Europejczycy otrzymali samochód najpóźniej, ale za to z możliwością wyboru 5-biegowej przekładni manualnej.

Przekładnia automatyczna
została rozwiązana w sposób typowy dla Hondy. Jej część mechaniczną stanowią wałki równoległe z walcowymi kołami zębatymi, a włączenie właściwego biegu następuje po załączaniu odpowiedniego sprzęgła wielotarczowego. Sterowanie sprzęgłami powierzono układom elektronicznym, które dzięki funkcjom logicznym mogą dostosowywać swóją pracę do aktualnych warunków jazdy. Układy te korzystają z 6 różnych map przełożeń, z których każda zamiera inne punkty zmiany biegów. Na podstawie wartości sygnałów z kilku różnych czujników, dokonywany jest wybór tej mapy, która zawiera najbardziej odpowiednie w danych warunkach punkty zmiany biegów. Na przykład w czasie zjeżdżania ze wzniesienia, zostanie załączony niższy bieg, niż w czasie jazdy po płaskim odcinku drogi, co pozwala na skuteczniejsze hamowanie silnikiem. Takie działanie przekładni z prostszym (choćby nawet elektronicznym) systemem sterowania nie jest możliwe.



Honda CR-V
posiada unikalne w tej klasie pojazdów niezależne zawieszenie wszystkich kół na podwójnych wahaczach poprzecznych. Jest to wręcz przeciwieństwo zawieszeń ze sztywnymi osiami mocowanymi na resorach piórowych wciąż stosowanych przez niektórych konkurentów w lekkich samochodach terenowych. Zawieszenie Hondy CR-V oferuje te same zalety, co podobne zawieszenia pozostałych samochodów Hondy: wyjątkowo dobrą stabilność kierunkową, świetne prowadzanie się samochodu, zwartą budowę i mała masę nieresorowaną. Oczywiście nie obeszło się bez konstrukcyjnego dostosowania tego typu zawieszenia do jego podwójnej roli. Dzięki temu, zachowując zalety podwójnych wahaczy poprzecznych w czasie jazdy po drogach utwardzonych, uzyskano również wytrzymałość i sztywność wymagane od zawieszeń samochodów o podwyższanych możliwościach terenowych.

W samochodzie
takim jak CR-V, pełnię swoich zalet mógł ujawnić układ kierowniczy ze wspomaganiem, którego siła zależy od oporu skręcania kół. Wydajne hamulce z układem ABS dopełniają obrazu tego ciekawego samochodu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy