Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
ogromny problem po wymianie pompki sprzegla - pomocy
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bonelli




Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:19, 05 Sie 2014    Temat postu:

Witam
Tak jak pisałem wcześniej jest to problem z układem chydraulicznm na odcinku pompa siłownik. Moja propozycja jest taka na następny raz kiedy sprzęgło zacznie ci się ślizgać zamiast popuścić odpowietrznik na silowniku popuść przewod na silowniku albo lepiej na pompie jesli łapa się cofnie to wyeliminuje nam to problem z powrotem płynu z siłownika oraz potwierdzi drożność przewodu . Wtedy jedynym winowajcą będzie pompa. Pompę możesz sprawdzić dmuchając do otworu gdzie wychodzi przewód na siłownik a powietrze powinno wylatywać przez otwór którym wchodzi płyn ze zbiorniczka do pompy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pantomas




Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gwadelupa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:38, 05 Sie 2014    Temat postu:

Czolem,

Ok zrobie jak radzisz, sprobuje i tak i tak. Wiem napewno ze przewod jest drozny - gosc w ASO sprawdzal.
Sprawdzilem wczoraj to o co pytales jeszcze --- pompowanie pedalem sprzegla bez wlaczonego silnika w zasadzie nic nie zmienia, natomiast po tym jak odpalilem i postalem na luzie przez kilka minut, pedal sprzegla zrobil sie twardszy i po kilku pompnieciach nie bylo juz zadnego luzu.

Sprawdze pompe tak czy inaczej za Twoja rada (to juz druga nowka ktora jest..).
Dam znac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bonelli




Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:02, 06 Sie 2014    Temat postu:

Luz między pedalem sprzęgła a pompką musi być zawsze nawet wtedy kiedy pedał robi ci się twardy a sprzęgło zaczyna się ślizgać. Jeśli tak będziesz miał to wtedy będzie pewne że pedał nie blokuje tłoczka w pompie i pozwala mu się cofnąć do końca . Musisz tak to ustawić że nawet gdy sprzęgło zacznie ci się ślizgać na pedale będziesz miał pół cm wyczuwalnego luzu. Choć podejrzewam że jesli tak będziesz miał to problem zniknie. Może spróbuj ustawić ten luz kiedy pedał zrobi się twardy wtedy będzie pewne że pedał nie blokuje tłoczka w pompie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bonelli




Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 19:31, 22 Sie 2014    Temat postu:

Witam
Ponieważ nic się nie odzywasz wnioskuję że problem został rozwiazany ale mógłbyś chociaż to potwierdzić pisząc czy jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pantomas




Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gwadelupa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:53, 25 Sie 2014    Temat postu:

Czolem Bonelli,

Przepraszam za cisze, jestem w trakcie przeprowadzki i nawet nie mialem czasu zajrzec do auta jeszcze.
Przymierzam sie do tego na dniach, moze nawet dzis po poludniu bo juz mnie ten problem doprowadza do bialej goraczki Wink
Dwie rzeczy udalo mi sie ustalic na razie:
- kiedy pedal sprzegla jest twardy a uklad pod cisnieniem, luzowanie sruby przy wyjsciu przewodu z pompli tez pomaga - lapa sie cofa = przewod drozny
- mam jedna pompke tez nowke (ktora byla wstawiona jako pierwsza i dawala podobne objawy) -- kiedy probuje dmuchnac tak jak mowiles nic nie leci, w sensie powietrze nie wychodzi tam gdzie dochodzi wezyk od zbiorniczka normalnie. Sprobuje jeszcze z ta ktora mam w aucie.

Dam znac napewno jak cos sie posunie do przodu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bonelli




Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:44, 09 Paź 2014    Temat postu:

Witam
Wnioskuje z tego że nic się nieodzywasz że problem został rozwiazany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pantomas




Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gwadelupa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:21, 27 Gru 2014    Temat postu:

Czolem,

Niestety problem caly czas istnieje, nie mam juz kompletnie pomyslow, mechanik mowi ze to wina gietkiego przewodu na linii miedzy wysprzeglikiem a pompka (byl juz wymieniany i jakos nic to nie dalo).
Zauwazam jedynie ze:
- jest gorzej kiedy jest goraco (w ciagu dnia i kiedy silnik sie nagrzal a potem wylaczam samochod - wentylatory przestaja dzialac).
- zjezdzanie z gory i hamowanie silnikiem czasem odbarcza caly uklad, i pedal sprzegla robi sie znow miekki (choc czasem to nie dziala).

Mechanik przestawil regulacje na pedale sprzegla nic to nie dalo.
Wczesniej probowalem ustawic tak zeby pompka mogla cofac sie do samego konca - bez rezultatu.
HELP!! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bianki




Dołączył: 10 Maj 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:28, 06 Sie 2015    Temat postu:

Trzeba bardzo dobrze odpowietrzyć sprzęgło ! Nie pompować nogą a kopac bo pompka jest za mała i nie daje rady przepchać tego, ewentualnie są takie sprzęty do odpowietrzania calego układu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartoszek00




Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:58, 13 Sie 2015    Temat postu:

Przeczytałem cały temat i tak sobie myślę, układ sterowania sprzęgłem jest hydrauliczny, i występują tam ciśnienie i pod ciśnienie, a więc musi być szczelny. Gdy wciskamy pedały wywieramy ciśnienie które wypycha tłok wysprzęglika. Natomiast w pompie od strony zbiornika płynu powinno zrobić się pod ciśnienie które po puszczeniu pedału powinno zassać płyn i tłoczek z powrotem.

I teraz cala teoria jest taka ze może nieszczelny jest przewód doprowadzający płyn bądź korek w zbiorniczku i wytworzone pod ciśnienie ulatuje, a my pompując dalej powodujemy wzrost ciśnienia i sprzęgło zaczyna się ślizgać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Moir




Dołączył: 01 Gru 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:54, 09 Lut 2020    Temat postu:

Czesc,
dokladnie miałm ten sam problem:) czy zwróciłeś uwage na to ze jak sie silnik zagzal to zaczelo sie slizgac? umnie rozwiazanie bylo dosyc trywialne panowie mechanicy po wymianie pompy sprzegala nie zalozyli dystansu.gdy poluzowalem lekko pompe auoto dzila bezproblemu. teraz czekam na odpowiedz serwisu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Moir




Dołączył: 01 Gru 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:57, 09 Lut 2020    Temat postu:

dodam jeszcze ze kazdy serwis, mechanik chcial mi odrazu wymieniac sprzeglo. Ich pierwsza diagnoza i rekomendowna naprawa to wymiana sprzegla. zaczela mnie bardzo draznic bo objawy ktore opisujesz i ja opisywalem wogole nie wskazywaly na jego wymiane. tym bardziej ze ta pompa jest na zew i nie ma jak zalac sprzegla Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy