Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 3:45, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
prezes1981 napisał: | Dzieki porter za odpowiedz na moje pytania .
Korzystajac z okazii te wymiary sa od do taka jest tolerancja przy ustawianiu i jeszcze co nam daje obracanie o 180 mozna obrocic o 90 i wtedy ustawiamy wszystkie 4 zawory na danym cylindrze dobrze rozumiem
pozdrawiam |
Regulacji dokonujesz obracając śrubą na wale korbowym (lub gdzieś w okolicy, nie pamiętam dokładnie ale w osłonie jest przelotka na klucz)
180 stopni na wale daje nam 90 stopni na wałku rozrządu.
Więc cały cykl regulacji to jest dwa obroty wałem 720* i 360* na wałkach.
Generalnie regulacje robisz tam gdzie krzywki na wałkach są po przekątnej popychacza.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
prezes1981
Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: SOCHACZEW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:16, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
a jak jest z tymi wartościami S 0,08-0,12
W 0,16- 0,20 to jest taka tolerancja że może być od 0,08 do 0,12
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:03, 15 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
prezes1981 napisał: | a jak jest z tymi wartościami S 0,08-0,12
W 0,16- 0,20 to jest taka tolerancja że może być od 0,08 do 0,12 |
Tak. Jak masz dobry szczelinomierz to sobie wypośrodkuj, albo ustaw dolot na 0,1 a wydech na 0,2 i też będzie dobrze.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
arapaho
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:56, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
krzychu napisał: | witam
S 0,08-0,12
W 0,16- 0,20
(wyszukane na forum hondy )
nie jestem pewny w 100% lepiej poszperaj w necie jak masz czas |
Panowie, a czy ktoś orientuje sie czy te wartości dotyczą ustawiania na zimnym czy ciepłym silniku bo zamierzam się za to zabrać we wtorek a jeszcze nigdy tego nie robiłem...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
piterse
Moderator
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:06, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Panowie, a czy ktoś orientuje sie czy te wartości dotyczą ustawiania na zimnym czy ciepłym silniku bo zamierzam się za to zabrać we wtorek a jeszcze nigdy tego nie robiłem... |
Ja specjalistą nie jestem, ale widziałem jak to u mnie robili. Zdecydowanie na zimnym silniku (zdjęli pokrywę zaworów i wstawili wentylator aby się szybciej schłodził... i dopiero zabrali się za regulację)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
tgtomasz
Dołączył: 18 Lut 2012 Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:35, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Witam
Zawory regulujemy tylko na zimnym silniku, najlepiej z nocy, niepalony a nie tam schłodzony przez godzinke!!!
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
piterse
Moderator
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:14, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
tgtomasz napisał: | Witam
Zawory regulujemy tylko na zimnym silniku, najlepiej z nocy, niepalony a nie tam schłodzony przez godzinke!!!
|
Wiadomo, tak się to powinno robić ale ja zwykle nie mam na tyle czasu żeby auto zostawić u mechanika dzień wcześniej....
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
arapaho
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:47, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
piterse napisał: | tgtomasz napisał: | Witam
Zawory regulujemy tylko na zimnym silniku, najlepiej z nocy, niepalony a nie tam schłodzony przez godzinke!!!
|
Wiadomo, tak się to powinno robić ale ja zwykle nie mam na tyle czasu żeby auto zostawić u mechanika dzień wcześniej.... |
A może w takiej sytuacji, kiedy nie da sie wystudzić na maxaa , dać lekką korektę na wielkość luzu.
Tyko nasuwa się pytanie na (+) czy na (-). Na ciepłym silniku luz sie powiększa czy araczej kasuje ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:58, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
arapaho napisał: | piterse napisał: | tgtomasz napisał: | Witam
Zawory regulujemy tylko na zimnym silniku, najlepiej z nocy, niepalony a nie tam schłodzony przez godzinke!!!
|
Wiadomo, tak się to powinno robić ale ja zwykle nie mam na tyle czasu żeby auto zostawić u mechanika dzień wcześniej.... |
A może w takiej sytuacji, kiedy nie da sie wystudzić na maxaa , dać lekką korektę na wielkość luzu.
Tyko nasuwa się pytanie na (+) czy na (-). Na ciepłym silniku luz sie powiększa czy araczej kasuje ? |
[link widoczny dla zalogowanych]
Luzy są po to żeby zniwelować rozszerzalność cieplną, dlatego ustawia się je na zimnym silniku. Im cieplejszy silnik tym mniej luzu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
arapaho
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:16, 27 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
czy w takim razie klekotanie czy stukanie zaworów powinno być słyszalne na zimnym silniku ? (oczywiście w przypadku gdy silnik dopomina sie o regulacje)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:05, 27 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
W każdym samochodzie jest inaczej. W fordzie mam hydrauliczne zawory i na zimnym silniku klepie jak diesel.
W hance na wolnych obrotach nie słychać klekotania, natomiast jest słyszalny taki metaliczny dźwięk podczas zmiany biegów, oraz przy zdjęciu nogi z gazu. Kiedy silnik nabierze temperatury, objaw ten ustępuje.
Objawem rozregulowanych zaworów może być gaśnięcie na zimnym silniku, spadki obrotów, brak mocy.
Najlepiej po prostu sprawdzać co 20-30 kkm luzy zaworowe. przy okazji wymiana uszczelki pod kopułką oraz świece.(Chyba że dzieje się coś niepokojącego)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
arapaho
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 6:30, 28 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Porter napisał: |
Najlepiej po prostu sprawdzać co 20-30 kkm luzy zaworowe. przy okazji wymiana uszczelki pod kopułką oraz świece.(Chyba że dzieje się coś niepokojącego) |
uszczelka pod kopułką ???
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
strazak102
Dołączył: 29 Cze 2016 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Domaniewice Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:17, 29 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Mam pytanko, czy zawory reguluje się śubą, czy jakimiś płytkami. Bo mechanik sam też nie wie, i chciał abym się dowiedział
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:24, 30 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
śrubokrętem regulujesz, nakrętką blokujesz.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
cycu20
Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:41, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
witam mam pytanie odnośnie sprawdzenia luzu zaworowego w crv 1 sprawdza się go szczelinomierzem pomiędzy wałkiem rorządu a płytką?
Kolejność sprawdzania 1,3,4,2?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|