Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
luz zaworowy w silniku B20Z1
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 3:45, 15 Lut 2012    Temat postu:

prezes1981 napisał:
Dzieki porter za odpowiedz na moje pytania .
Korzystajac z okazii te wymiary sa od do taka jest tolerancja przy ustawianiu i jeszcze co nam daje obracanie o 180 mozna obrocic o 90 i wtedy ustawiamy wszystkie 4 zawory na danym cylindrze dobrze rozumiem
pozdrawiam


Regulacji dokonujesz obracając śrubą na wale korbowym (lub gdzieś w okolicy, nie pamiętam dokładnie ale w osłonie jest przelotka na klucz)
180 stopni na wale daje nam 90 stopni na wałku rozrządu.
Więc cały cykl regulacji to jest dwa obroty wałem 720* i 360* na wałkach.
Generalnie regulacje robisz tam gdzie krzywki na wałkach są po przekątnej popychacza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
prezes1981




Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SOCHACZEW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:16, 15 Lut 2012    Temat postu:

a jak jest z tymi wartościami S 0,08-0,12
W 0,16- 0,20 to jest taka tolerancja że może być od 0,08 do 0,12


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:03, 15 Lut 2012    Temat postu:

prezes1981 napisał:
a jak jest z tymi wartościami S 0,08-0,12
W 0,16- 0,20 to jest taka tolerancja że może być od 0,08 do 0,12


Tak. Jak masz dobry szczelinomierz to sobie wypośrodkuj, albo ustaw dolot na 0,1 a wydech na 0,2 i też będzie dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arapaho




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:56, 13 Kwi 2012    Temat postu:

krzychu napisał:
witam
S 0,08-0,12
W 0,16- 0,20
(wyszukane na forum hondy )
nie jestem pewny w 100% lepiej poszperaj w necie jak masz czas


Panowie, a czy ktoś orientuje sie czy te wartości dotyczą ustawiania na zimnym czy ciepłym silniku bo zamierzam się za to zabrać we wtorek a jeszcze nigdy tego nie robiłem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piterse
Moderator



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:06, 14 Kwi 2012    Temat postu:

Cytat:


Panowie, a czy ktoś orientuje sie czy te wartości dotyczą ustawiania na zimnym czy ciepłym silniku bo zamierzam się za to zabrać we wtorek a jeszcze nigdy tego nie robiłem...


Ja specjalistą nie jestem, ale widziałem jak to u mnie robili. Zdecydowanie na zimnym silniku (zdjęli pokrywę zaworów i wstawili wentylator aby się szybciej schłodził... i dopiero zabrali się za regulację)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tgtomasz




Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:35, 14 Kwi 2012    Temat postu:

Witam
Zawory regulujemy tylko na zimnym silniku, najlepiej z nocy, niepalony a nie tam schłodzony przez godzinke!!!

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piterse
Moderator



Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:14, 15 Kwi 2012    Temat postu:

tgtomasz napisał:
Witam
Zawory regulujemy tylko na zimnym silniku, najlepiej z nocy, niepalony a nie tam schłodzony przez godzinke!!!

Wiadomo, tak się to powinno robić ale ja zwykle nie mam na tyle czasu żeby auto zostawić u mechanika dzień wcześniej....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arapaho




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:47, 24 Kwi 2012    Temat postu:

piterse napisał:
tgtomasz napisał:
Witam
Zawory regulujemy tylko na zimnym silniku, najlepiej z nocy, niepalony a nie tam schłodzony przez godzinke!!!

Wiadomo, tak się to powinno robić ale ja zwykle nie mam na tyle czasu żeby auto zostawić u mechanika dzień wcześniej....

A może w takiej sytuacji, kiedy nie da sie wystudzić na maxaa , dać lekką korektę na wielkość luzu.
Tyko nasuwa się pytanie na (+) czy na (-). Na ciepłym silniku luz sie powiększa czy araczej kasuje ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:58, 24 Kwi 2012    Temat postu:

arapaho napisał:
piterse napisał:
tgtomasz napisał:
Witam
Zawory regulujemy tylko na zimnym silniku, najlepiej z nocy, niepalony a nie tam schłodzony przez godzinke!!!

Wiadomo, tak się to powinno robić ale ja zwykle nie mam na tyle czasu żeby auto zostawić u mechanika dzień wcześniej....

A może w takiej sytuacji, kiedy nie da sie wystudzić na maxaa , dać lekką korektę na wielkość luzu.
Tyko nasuwa się pytanie na (+) czy na (-). Na ciepłym silniku luz sie powiększa czy araczej kasuje ?


[link widoczny dla zalogowanych]

Luzy są po to żeby zniwelować rozszerzalność cieplną, dlatego ustawia się je na zimnym silniku. Im cieplejszy silnik tym mniej luzu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arapaho




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:16, 27 Kwi 2012    Temat postu:

czy w takim razie klekotanie czy stukanie zaworów powinno być słyszalne na zimnym silniku ? (oczywiście w przypadku gdy silnik dopomina sie o regulacje)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:05, 27 Kwi 2012    Temat postu:

W każdym samochodzie jest inaczej. W fordzie mam hydrauliczne zawory i na zimnym silniku klepie jak diesel.
W hance na wolnych obrotach nie słychać klekotania, natomiast jest słyszalny taki metaliczny dźwięk podczas zmiany biegów, oraz przy zdjęciu nogi z gazu. Kiedy silnik nabierze temperatury, objaw ten ustępuje.
Objawem rozregulowanych zaworów może być gaśnięcie na zimnym silniku, spadki obrotów, brak mocy.
Najlepiej po prostu sprawdzać co 20-30 kkm luzy zaworowe. przy okazji wymiana uszczelki pod kopułką oraz świece.(Chyba że dzieje się coś niepokojącego)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arapaho




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GD
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 6:30, 28 Kwi 2012    Temat postu:

Porter napisał:

Najlepiej po prostu sprawdzać co 20-30 kkm luzy zaworowe. przy okazji wymiana uszczelki pod kopułką oraz świece.(Chyba że dzieje się coś niepokojącego)


uszczelka pod kopułką ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
strazak102




Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Domaniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:17, 29 Cze 2016    Temat postu:

Mam pytanko, czy zawory reguluje się śubą, czy jakimiś płytkami. Bo mechanik sam też nie wie, i chciał abym się dowiedział

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:24, 30 Cze 2016    Temat postu:

śrubokrętem regulujesz, nakrętką blokujesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cycu20




Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:41, 04 Kwi 2017    Temat postu:

witam mam pytanie odnośnie sprawdzenia luzu zaworowego w crv 1 sprawdza się go szczelinomierzem pomiędzy wałkiem rorządu a płytką?
Kolejność sprawdzania 1,3,4,2?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy