Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztofkk
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:12, 15 Kwi 2014 Temat postu: kontrolka rezerwy paliwa\ zbiornik |
|
|
witam, mam dwa pytania
1: ile udało wam się zatankować benzyny maksymalnie, bo zbiornik niby 58 litrów , a dziś dojechałem na CPN to wskazówka była na białej kresce = zero?? a weszło na fula 48 litrów tylko, ciekawe czy było jeszcze 10 litrów i wskazówka oszukuje, czy co??
2: jak sprawdzić kontrolkę, tzn zarówkę sprawdziłem jest dobra , a rezerwa się nigdy nie zapaliła, tak jak pisałem wyżej dziś wskazówka leżała a rezerwa się nie zapaliła ( choć może faktycznie było jeszcze 10 litrów w zbiorniku??) można jakoś sprawdzić czujnik rezerwy, gdzie on jest itd??
ps szukałem podobnego tematu, i znalażłem kilka bez żadnych informacji, to może się przydać wiekszej grupie użytkowników
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ptok
Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skąd: Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:17, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Instrukcja podaje, że rezerwa zaświeci się, gdy zostanie w baku mniej jak 8 litrów. Ja też na swoją czekam... i już z miesiąc jeżdżę na leżącej wskazówce Aż mnie dopadnie gdzieś, a ponoć BRC nie ma możliwości rozruchu z gazu...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztofkk
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:22, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
A ja mam samą benzynę, to chyba kanister do bagaznika i czekac az stanie lub rezerwa zaświeci. Dzis tankowalem do pelna to potrwa. Moze ktos jeszcze cos wie w tym temacie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
marcobond007
Dołączył: 13 Kwi 2014 Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koło
|
Wysłany: Wto 20:01, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
A może lampka od rezerwy się przepaliła może trzeba wyciągnąć licznik i sprawdzić, bo lampki rezerwy były w opcji we wszystkich modelach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marcobond007 dnia Wto 21:09, 15 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztofkk
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:12, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
od tego zacząłem, żarówka sprawdzona dobra.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
marcobond007
Dołączył: 13 Kwi 2014 Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koło
|
Wysłany: Wto 21:11, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
No to mamy 2 możliwości wyjeździć do zera lub spuścić paliwo z baku , ale chyba 1 opcja praktyczniejsza i będziesz wiedział czy wogóle szukać dalej przyczyny.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kamilkamil
Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:12, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
a może by tak wypiąć kostke od pływaka w baku i zobaczyć czy zaświeci? ;]
Mi też nie udało sie jej zaświecić, ale boję się jezdzic na gazie z resztką paliwa. Kiedyś widziałem elektryczną pompkę paliwową z escorta, tę, która jest umieszczona w baku całkowicie stopioną właśnie z tego powodu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamilkamil dnia Wto 21:19, 15 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztofkk
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:42, 15 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Widze ze wiecej osob ma problem z kontrolka rezerwy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
rosiniak
Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:40, 18 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
winowajcą braku zapalania się rezerwy jest termistor który bardzo często pada albo czas na niego przyszedł...
- Żeby sprawdzić działanie układu elektrycznego rezerwy (oprócz termistora) należy podnieść fotel tylni lewy, odkręcić osłonę baku i zewrzeć pin 1 i 2 w kostce i włączyć zapłon.
- Żeby sprawdzić działanie termistora opisze mój sposób jaki zastosowałem po zamontowaniu termistora używanego. Do tego testu musimy odkręcić całą tą "aparature" z baku ale nie wyjmować, przekręcić zapłon poczekać kilka sekund aż pompka popracuje chwilkę i przestanie i tyle to podnieść aby wspomniany termistor był w powietrzu. Nie mówię że będzie łatwo więc trochę pomysłowości i w miarę pusty bak są na plus
Zasada działania termistora jest taka, że po zapłonie cały czas płynie przez niego prąd i kiedy znajduje się w paliwie jest chłodzony, opór jest tak duży że nie pozwala zaświecić się kontrolce, a kiedy nie ma czym się chłodzić opór maleje i żaróweczka zaczyna nam świeci. Dlatego instrukcja każe poczekać kilka minut bo chwilę to niestety musi potrwać.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kamilkamil
Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:49, 18 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Co za patent, ehh... Da się gdzieś znaleźć nowy?
edit:
w matizie i lanosie działa to na tej samej zasadzie. Spróbuję kupić taki termistor do daweoo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamilkamil dnia Pią 17:58, 18 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztofkk
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:11, 18 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
O i moze uda sie rozwiazac problem w crv-kach. Jutro zagladam do kabli przy zbiorniku. Dzięki
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Bonelli
Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:26, 28 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Umnie kontrolka latem na zapalenie potrzebowała siedmiu minut na włączonym zapłonie i stojącym samochodzie. Dlaczego na stojącym bo w czasie jazdy paliwo chlapie się w zbiorniku i objaw był taki że zaczynała się zapalać ale wystarczył jeden zakręt lub dziura i gasła. Przy wynalazku jakim jest termistor kontrolka nie zapala się odrazu z pełną mocą tylko powoli się rozżarza. Opisywałem to już kiedyś na forum.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bonelli dnia Pon 20:32, 28 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztofkk
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:24, 29 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
dzisiaj sprawdziłem kontrolkę tzn zmostkowałem te kable z opisu i rezerwa się zapaliła, to chyba termistor lub jeszcze nie wyjeżdziłem dosyć dużo paliwa. Maksymalnie tankowałem 48 litrów to by znaczyło że jeszcze 10 litrów było w zbiorniku i rezerwa nie powinna się palić, mimo iż wskazówka paliwa już leżała.
dziś 5 litrów w baniaku do bagażnika i zobaczę co szybciej "stanę" czy rezerwa się zapali. ps szkoda że mam pełny bak bo trochę potrwa, a spuścić nie mam warunków.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztofkk
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:28, 29 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
tu link z podobnym problemem w motorze, ale termistor taki sam i wymiana też, trzeba kupić termistor od daewoo.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez krzysztofkk dnia Wto 11:30, 29 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
krzysztofkk
Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: UK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:08, 10 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
u mnie rezerwa się zapaliła, kawałem przed stacją benzynową a wskazówka dawno leżałą, weszło równo 50 litrów tzn że rezerwa równo przy 8 litrach się zapaliła.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|