Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janeq
Dołączył: 07 Cze 2011 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:06, 14 Lis 2011 Temat postu: Jaki olej do skrzyni biegów? |
|
|
Witam, kupiłem właśnie CR-Vkę 98 r. Chciałbym wymienić olej w skrzyni biegów i w tylnym moście. W moście wiem, że DPS-F a w skrzyni? Np. 75W90 czy jakiś specjalny dedykowany do Hondy? W silniku 1 tys. km temu został wymieniony olej przez Niemca, półsyntetyk, w tym roku już nie będę wymieniał. Czy w przyszłości przejść na pełny syntetyk? Planuję założyć gaz.
Sprawdziłem dzisiaj co jest napisane na nalepce na tylnym moście. Jak byk widnieje: ATF. Więc olej DPS-F za 100 zł za 1l z ASO to naciąganie klienta. Czy do skrzyni biegów też się nadaje ATF?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez janeq dnia Wto 18:51, 15 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
krzychu
Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sopot Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:28, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
DPS-F to bodajże hondowski płyn droższy ale oryginalny i zalecany , ale ogólnie to można lać 80W-90 lub 75W-90 ( Castrol TAF-X , Motul 90 PA SAE 90 lub TEXACO - Multigear S )
Ale poczytaj w necie jeszcze lub poczekaj na inne odpowiedzi
kolega Jarusnet mial do załatwienia oleje o ile się nie mylę popatrz na market 9 i go zapytaj powinien się znać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu dnia Wto 19:35, 15 Lis 2011, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
albert.knz
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:02, 15 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Ja dla pewności i świętego spokoju leje DPS-F. Poszukaj na allegro powinieneś znaleźć za 50 zł litr a że wchodzi tylko litr to myślę że nie jest to majątek raz na 60000km
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:46, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Tu masz linka na bazarek. Jaruś ma tam linka do sklepu.
http://www.crvklub.fora.pl/market,9/oleje-oem-honda-mtf-3-atf-z1-psf-s-dps-f,432.html
Możesz też sprawdzić na allegro.
Do skrzyni MTF 55zł za litr. Przy wymianie wychodzi 1,7 litra.
Do mostu DPS-F 50zł wchodzi równo litr ale polecam kupić 2 litry. Czasem trzeba wypłukać i jeszcze raz wymienić.
Co do silnika to nie polecam przechodzić na pełny syntetyk tylko lać to co było lane do tej pory. Zasada jest taka: Wszystko jedno co byle było tłuste.
W praktyce: Honda żre olej. Im większy przebieg tym więcej żre. A syntetyk drogi Krąży opinia że syntetyki wypłukują zanieczyszczenia i rozszczelniają silnik więc nie powinno się przechodzić z mineralnego bądź półsyntetyka na syntetyczny. ile w tym prawdy nie wiem ale na wszelki wypadek bym nie ryzykował, tym bardziej że nie wiem czy coś w ten sposób poprawisz.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
janeq
Dołączył: 07 Cze 2011 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:39, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Porter napisał: | Zasada jest taka: Wszystko jedno co byle było tłuste.
Krąży opinia że syntetyki wypłukują zanieczyszczenia i rozszczelniają silnik więc nie powinno się przechodzić z mineralnego bądź półsyntetyka na syntetyczny. ile w tym prawdy nie wiem ale na wszelki wypadek bym nie ryzykował, tym bardziej że nie wiem czy coś w ten sposób poprawisz. |
No właśnie nie jest tak do konca. Mialem doswiadczenie z Galantem 98 r. 2.0, wiec moze opowiem jak bylo. Jak go kupilem byl zalany polsyntetykiem, nie wiem jakim, wiec wymienilem na polsyntetyk castrola. Silnik chodzil jak sieczkarka, nastepna wymiana to juz byl 5W40 Elf Excellium. Efekt? Nic sie nie rozszczelnilo, a silnik chodzil jak zegarek, cichutko i mialem wrazenie jakby byl nieco mocniejszy. Wiec nie taki diabel straszny. Jesli chodzi o olej do mostu, to tez kupilem DPS-F, ale na naklejce na tylnym moscie jest napisane wyraznie - ATF. Chodzi mi tylko o ustalenie faktow.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:04, 16 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Tak jak napisałem, nie wiem jak jest w praktyce więc kieruję się obiegową opinią na ten temat. Jeżeli masz dobre doświadczenia ze zmianą na syntetyk, to lać i jeździć
Co do DPS-F .... był gdzieś już taki temat.
Honda nie podaje klasy lepkości na swoich produktach więc wszyscy przezornie leją DPS-F choć można by go pewnie zastąpić jakimś tańszym olejem. Na jednych tabliczkach pisze ATF a na innych DPS-F. nie wiem od czego to zależy. Może od daty produkcji albo od tego gdzie była wyprodukowana nasz Honda.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
janeq
Dołączył: 07 Cze 2011 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:11, 18 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
Być może chodzi o datę produkcji. Pewnie te nowsze mają DPS-F, jak już honda wymyśliła ten olej.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|