Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arapaho
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:39, 13 Maj 2013 Temat postu: Czy można holować CRV? |
|
|
od pewnego czasu nurtują mnie dwa pytanie poniekąd powiązane.
1. czy ze względu na napęd 4x4 CV można holować na lince czy może to doprowadzić do uszkodzenia tylnej przekładni. Instrukcja wypowiaa się na ten temat bardzo oględnie i niejasno.
2. czy w przypadku nagłej awarii można auto odpalić na tzw.pych lub hol czy również może to być szkodliwe dla napędu ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bartejg
Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 19
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Piotrków Trybunalski Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:10, 13 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Na logikę rzecz biorąc, to można. Przynajmniej moim zdaniem. Dlaczego? poniewarz w żadnym z w/w przypadków nie dojdzie do różnicy w prędkości obrotowej kół, (czyli np poślizgu któregokolwiek z nich) , tak więc pompa się nie załączy i nie przekarze napędu na tył. Podobna sytuacja ma miejsce przy jeździe na tzw "luzie"- przecież nic się nie dzieje przy jeździe na biegu jałowym, a tak dojeżdżasz do skrzyżowania. Ja swoją Heńkę już musiałem holować, i nie zauwałem żeby odbiło się to w jakikolwiek negatywny sposób na napędzie. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
crus
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zachodniopomorskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 6:09, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem problemy mogą się pojawić gdyby holowanie było półpodwieszone,a hania ciągnięta byłaby na tylnych kołach.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:32, 14 Maj 2013 Temat postu: Re: Czy można holować CRV? |
|
|
arapaho napisał: | od pewnego czasu nurtują mnie dwa pytanie poniekąd powiązane.
1. czy ze względu na napęd 4x4 CV można holować na lince czy może to doprowadzić do uszkodzenia tylnej przekładni. Instrukcja wypowiaa się na ten temat bardzo oględnie i niejasno.
2. czy w przypadku nagłej awarii można auto odpalić na tzw.pych lub hol czy również może to być szkodliwe dla napędu ? |
A możesz zapodać scan z instrukcji mówiący o tym?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:15, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
"W przypadku konieczności holowania samochodu, należy zlecić tę czynność wyspecjalizowanemu pogotowiu drogowemu.Nie należy holować samochodu za innym samochodem, przy pomocy liny lub łańcucha.Jest to bardzo niebezpieczne
Holowanie w przypadkach awaryjnych.
Z powodu zastosowania unikalnego systemu napędu na 4 koła samochód Honda CR-V musi być transportowany na samochodzie serwisowym (lawecie). Stosowanie innych metod holowania nie powinno być stosowane.
Holowanie z podniesionymi kołami jednej osi - nigdy nie stosować tej metody holowania. Spowoduje ona uszkodzenie układu przeniesienia napędu.
..... Jedyna zalecana metoda holowania to przewóz uszkodzonego pojazdu na samochodzie serwisowym (lawecie). MOŻNA RÓWNIEŻ HOLOWAĆ SAMOCHÓD Z 4 KOŁAMI NA NAWIERZCHNI DROGI ( bez podnoszenia którejkolwiek osi )"
Post został pochwalony 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:58, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Powinno paść pytanie dlaczego nie mozna zakładając że obie osie na drodze?
Powiedzmy padło mi coś w silniku / elektryce. Daję luz, linka i .... dlaczego nie bo / ponieważ ......?
Pytam z ciekawości oczywiście.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 6:19, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
"MOŻNA RÓWNIEŻ HOLOWAĆ SAMOCHÓD Z 4 KOŁAMI NA NAWIERZCHNI DROGI ( bez podnoszenia którejkolwiek osi )"
Instrukcja Honda CR-V
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:23, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
traks napisał: | "MOŻNA RÓWNIEŻ HOLOWAĆ SAMOCHÓD Z 4 KOŁAMI NA NAWIERZCHNI DROGI ( bez podnoszenia którejkolwiek osi )"
Instrukcja Honda CR-V |
No i mnie się też tak na logikę wydaję. Skoro jeździmy codziennie i nic się nie dzieje to skoro CRV będzie się poruszała tak samo tylko na lince to nic sie nie powinno stać.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
arapaho
Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GD Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:00, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za info = mnie także wydaje się"na logikę" że holowanie 4-ema kołami na jezdni nie powinno mieć negatywnych skutków, a czy macie jakąś wiedzę na temat drugiego pytania?
Kilka razy zdarzyło mi się , że dojeżdżając do świateł wcisnąłem sprzęgło a silnik zgasł. Było to związane z awarią inst. gazowej i już zostało naprawione , ale zacząłem się zastanawiać czy fakt wrzucenia biegu w toczącym się jeszcze aucie w celu wymuszenia ponownego odpalenia silnika nie ma wpływu na tylni napęd. Wiecie - chodzi o ten krótki moment przyhamowanie i szarpnięcie gdy silnik odpali ponownie...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Axit
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stalowa Wola Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:33, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
arapaho napisał: | Dzięki za info = mnie także wydaje się"na logikę" że holowanie 4-ema kołami na jezdni nie powinno mieć negatywnych skutków, a czy macie jakąś wiedzę na temat drugiego pytania?
Kilka razy zdarzyło mi się , że dojeżdżając do świateł wcisnąłem sprzęgło a silnik zgasł. Było to związane z awarią inst. gazowej i już zostało naprawione , ale zacząłem się zastanawiać czy fakt wrzucenia biegu w toczącym się jeszcze aucie w celu wymuszenia ponownego odpalenia silnika nie ma wpływu na tylni napęd. Wiecie - chodzi o ten krótki moment przyhamowanie i szarpnięcie gdy silnik odpali ponownie... |
A czy zaistniała sytuacja z innego punktu widzenia nie przypomina ruszania na lodzie? Jazdy po oblodzonej drodze gdzie napęd i hamulce co chwile maja do czynienia z innym stanem nawierzchni. Po za tym elementy w samochodzie nie sa projektowane z papieru tylko materiałów mogących trochę "znieść"
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Montana
Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:32, 27 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
holować nie można ale zawsze możesz zatrudnić kogoś do transportu, [link widoczny dla zalogowanych] wykonuje takie usługi.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|