Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Czujnik w kolektorze ssącym

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danielb26




Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:34, 06 Gru 2013    Temat postu: Czujnik w kolektorze ssącym

Witam
Od jakiegoś czasu mecze się z problemem gaśnięcia i nietrzymania wolnych obrotów na biegu jałowym gdy silnik jest zimny.
Zmieniłem świece, wyczyściłem przepustnice i zawór IAC, zawory po regulacji a problem nie ustępuje. Wczoraj zacząłem szukać czujników temperatury i natknąłem się na jakiś czujnik w kolektorze dolotowym. Nie wiem co to za czujnik i do czego służy ale w jego kostce zebrała się dość duża ilość oleju. Po wyczyszczeniu kostki ponownym montażu i odpaleniu silnika olej pojawił się ponownie. Domyślam się, że oleju tam być nie powinno. Co ciekawe po odpięciu tego czujnika silnik zachowuje się lepiej. Wiem, że jest w trybie awaryjnym więc to wcale nie mużi być powód moich problemów z gaśnięciem na zimnym silniku ale być może warto byłoby go wymienić. Czy ktoś coś wie na temat tego czujnika? Do czego służy jak się nazywa?
Zaznaczyłem ten czujnik na zdjęciu
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:40, 08 Gru 2013    Temat postu:

Jak na zimnym lecą obroty i gaśnie, to zazwyczaj jest wina zapierniczonego krokowca.
To na zdjęciu to prawdopodobnie jest czujnik temperatury.
wejdź na tą stronę: [link widoczny dla zalogowanych]
wpisz VIN i zobacz co to za czujnik.
Możesz jeszcze odkręcić kopułkę rozdzielacza i zobaczyć jak to wygląda, ale przy zużytym rozdzielaczu obroty spadają raczej na ciepłym silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
traks




Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:36, 08 Gru 2013    Temat postu:

Nie widzę za dobrze na zdjęciu o jaki czujnik chodzi, ale mniej więcej w tym miejsc jest czujnik ciśnienia czy coś podobnego, do którego przynajmniej u mnie jest podpięty wężyk od reduktora gazu.U mnie właśnie w tym miejscu przepuszczał reduktor co komputer odczytywał jako za bogatą mieszanką i zubożał ją na benzynie, co skutkowało problemami z odpaleniem auta i falowaniem obrotów na biegu jałowym.
Może gdzieś tu leży przyczyna?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / I Gen (1996-2001) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy