Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
danielb26
Dołączył: 13 Maj 2012 Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:34, 06 Gru 2013 Temat postu: Czujnik w kolektorze ssącym |
|
|
Witam
Od jakiegoś czasu mecze się z problemem gaśnięcia i nietrzymania wolnych obrotów na biegu jałowym gdy silnik jest zimny.
Zmieniłem świece, wyczyściłem przepustnice i zawór IAC, zawory po regulacji a problem nie ustępuje. Wczoraj zacząłem szukać czujników temperatury i natknąłem się na jakiś czujnik w kolektorze dolotowym. Nie wiem co to za czujnik i do czego służy ale w jego kostce zebrała się dość duża ilość oleju. Po wyczyszczeniu kostki ponownym montażu i odpaleniu silnika olej pojawił się ponownie. Domyślam się, że oleju tam być nie powinno. Co ciekawe po odpięciu tego czujnika silnik zachowuje się lepiej. Wiem, że jest w trybie awaryjnym więc to wcale nie mużi być powód moich problemów z gaśnięciem na zimnym silniku ale być może warto byłoby go wymienić. Czy ktoś coś wie na temat tego czujnika? Do czego służy jak się nazywa?
Zaznaczyłem ten czujnik na zdjęciu
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 0:40, 08 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Jak na zimnym lecą obroty i gaśnie, to zazwyczaj jest wina zapierniczonego krokowca.
To na zdjęciu to prawdopodobnie jest czujnik temperatury.
wejdź na tą stronę: [link widoczny dla zalogowanych]
wpisz VIN i zobacz co to za czujnik.
Możesz jeszcze odkręcić kopułkę rozdzielacza i zobaczyć jak to wygląda, ale przy zużytym rozdzielaczu obroty spadają raczej na ciepłym silniku.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:36, 08 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Nie widzę za dobrze na zdjęciu o jaki czujnik chodzi, ale mniej więcej w tym miejsc jest czujnik ciśnienia czy coś podobnego, do którego przynajmniej u mnie jest podpięty wężyk od reduktora gazu.U mnie właśnie w tym miejscu przepuszczał reduktor co komputer odczytywał jako za bogatą mieszanką i zubożał ją na benzynie, co skutkowało problemami z odpaleniem auta i falowaniem obrotów na biegu jałowym.
Może gdzieś tu leży przyczyna?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|