Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilkamil
Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:25, 24 Lut 2014 Temat postu: Ciśnienie w układzie chłodzenia, rozerwany wąz |
|
|
Witam. Moje auto to CRV z 99r 147KM. Auto mam od niedawna. Od początku zwróciłem uwagę na duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Gruby wąż chłodnicy w palcach da się ugiąć może z 1cm, ale że temperature trzymała idealnie, to dałem sobie z tym spokój. Do czasu.. Aż pękł wąż za głowicą, co ciekawe po niespełna 10 minutach od odpalenia zimnego auta. I teraz moje pytanie, czy takie ciśnienie w układzie jest normą w tych autach? w takim wypadku wąż mógł pęknąć od starości.
Zauwazylem jeszcze, ze wymieniona została chłodnica na jakiś zamiennik, więc może to korek nie chce regulować ciśniena.. Ostatnią opcją o której chce myśleć to uszczelka, choć w takim wypadku powinna sie grzać, a nic takiego nie zauwazylem.
Z góry dzięki za pomoc!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kamilkamil
Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 8:46, 01 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Czy mógłby ktoś odpowiedzieć, na ile twarde są węże ukł chłodzenia w crv i czy dają się swobodnie uginać?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
rosiniak
Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:24, 01 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Korek masz oryginalny a jak nie to z jakim ciśnieniem?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:31, 01 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Mi nigdy nic takiego się nie stało. Wiele razy stałem w korkach przy wysokich temperaturach, i wszystko działało jak należy. Chłodnice też niedawno wymieniłem na najtańszy zamiennik jaki znalazłem (thermotec- nie polecam, jest nie wymiarowa)
i nadal wszystko ok.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:05, 01 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
W mojej jak padł czujnik włączający wentylator, też zagotowało płyn i byłem zdziwiony bo rozszczelniło chłodnicę zamiast wywalić płyn korkiem
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kamilkamil
Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:11, 01 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Korek 1.1 marki BLUEPRINT z napisem made in japan. Wcześniej był ori i wydaje mi sie, ze bylo odrobine gorzej.
Wsadziłem wąż idący od korka do zbiorniczka wyrównawczego do słoika z wodą i widać, że w miare nagrzewania upuszcza troszke płynu z chłodnicy, ale węże mimo wszystko są dość twarde. Temperature trzyma idealnie, po jakims czasie załącza wiatrak i nadal jest wszystko OK. Boje się jezdzić, że znów wysadzi mi jakiś wąż
Sprawa wygląda tak, jakby upuszczał cisnienie do zbiorniczka tylko na postoju, a podczas jazdy nie leci tym cienkim wężykiem nic.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamilkamil dnia Sob 23:42, 01 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
ogolny
Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skawina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 6:34, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
1.Termostat
2.Uszczelka pod głowicą
3.Pęknięta głowica
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomo
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:54, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
ogolny napisał: | 1.Termostat
2.Uszczelka pod głowicą
3.Pęknięta głowica |
dodam tylko, że w drugim i trzecim przypadku powinno ubywać płynu chłodzącego.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kamilkamil
Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:04, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Termostat? Przecież elegancko otwiera obieg, chłodnica sie nagrzewa, temperatura idealnie w normie. Płynu nic nie ubywa
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomo
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:36, 03 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
W takim razie wydaje mi się, że masz normalnie ciśnienie, a wąż pękł ze starości. A masz założony gaz ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
kamilkamil
Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 10:15, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Mam gaz, ale nawet jak go nie włączam to sie dzieje to samo. Ciśnienie jest stanowczo za duże
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomo
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:54, 04 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Pytam o gaz ponieważ jest wiele przypadków gdy reduktor puszcza gaz do układu chłodzenia. Ciśnienie jest w tedy tak duże, że faktycznie wywala węże. Sprawdzić to łatwo wyciągając wężyk ze zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzić czy czuć gaz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomo dnia Wto 14:57, 04 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kamilkamil
Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:33, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Ale niestety to nie to. Oswoiłem się z myślą, że to pewnie uszczelka i po weekendzie biorę się do roboty
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ogolny
Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Skawina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:10, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jednak dobrze wskazywałem Niestety
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomo
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:28, 05 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Jeżeli uszczelka to płynu musi ubywać, może mało ale musi. Uszczelka to nie koniec świata, jeden dzionek pracy i śmigasz dalej. Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomo dnia Śro 22:32, 05 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|