Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
wypalanie DPF ...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzys128




Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:39, 18 Sie 2016    Temat postu: wypalanie DPF ...

... jak często występuje ? Czy to w jakikolwiek sposób jest zauważalne/wyczuwalne? Ile to trwa ?
Mam już 6 tys na liczniku więc już powinno się coś tam uzbierać Wink


K.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sigi




Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:02, 18 Sie 2016    Temat postu:

Jeżeli od czasu do czasu robisz dłuższą trasę za miastem to sadza w filtrze powinna się wypalać samoistnie bez żadnych informacji kontrolką, nic nie powinno się w filtrze zbierać. Pierwsza wymuszona regeneracja filtra przez komputer powinna nastąpić po przebiegu 140-160 tyś km albo wcale. Tyle teoria, w praktyce DPF może dać znać o swoim istnieniu już dużo wcześniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzys128




Dołączył: 25 Lip 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:51, 19 Sie 2016    Temat postu:

Ha! czyli z tego co piszesz wynika że jest jakaś informacja/kontrolka o tym że samochód jest w trakcie "regeneracji" DPF?
Ale faktycznie do tego przebiegu trochę mi jeszcze brakuje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:02, 19 Sie 2016    Temat postu:

Mam przejechane już 32tys i z moich obserwacji wynika, że podczas wypalania filtra DPF wzrasta zużycie paliwa od 0,5 do 1 litra. Przykładowo jadąc tą samą trasą, w takich samych warunkach, tą samą prędkością w jedną stronę auto spali mniej, a w drugą więcej. Bardzo często pokonuję odcinki rzędu 30-40 kilometrów i szczególnie jest to widoczne, gdy wyjeżdżam w trasę po tygodniowym jeżdżeniu tylko po mieście. Innych objawów wypalania nie zaobserwowałem i żadnych problemów z filtrem jak do tej pory nie miałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Montana




Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:36, 09 Wrz 2016    Temat postu:

mimo wszystko wygodniej jest się go pozbyć, trochę to kosztuje ale patrząc z perspektywy czasu jesteśmy i tak na +

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arlandia




Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:48, 22 Paź 2016    Temat postu:

Może i masz rację, jednak jest jeszcze cos na rzeczy, ja zrobiłem trasę 1100 km (autostrada), następnie samochód przez 5 może 6 dni był eksploatowany tylko po mieście i w ostatni dzień można powiedzieć że trochę poszalałem, tj. bezpiecznie ale dynamicznie często przyśpieszałem. Następnego dnia uruchomiłem silnik i co, zapaliła się lampka dpf ale z ! czyli że jest juz zapchany filtr i nie nadaje się do regeneracji. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu okazało się że wykrzyknik znikł ale kontrolka dpf dalej się świeciła. Pojechałem na autostradę i po około 15 minutach lampka zgasła (prędkość 100 km/h na 3 biegu, 3,5 tys.obrotów).

Obecnie w moim samochodzie na 29 tys. lampka zapaliła się już 3 razy. W serwisie mnie "pocieszyli" że nowy filtr kosztuje 2,5 tys. Sad


Tomasz napisał:
Mam przejechane już 32tys i z moich obserwacji wynika, że podczas wypalania filtra DPF wzrasta zużycie paliwa od 0,5 do 1 litra. Przykładowo jadąc tą samą trasą, w takich samych warunkach, tą samą prędkością w jedną stronę auto spali mniej, a w drugą więcej. Bardzo często pokonuję odcinki rzędu 30-40 kilometrów i szczególnie jest to widoczne, gdy wyjeżdżam w trasę po tygodniowym jeżdżeniu tylko po mieście. Innych objawów wypalania nie zaobserwowałem i żadnych problemów z filtrem jak do tej pory nie miałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:37, 22 Paź 2016    Temat postu:

U mnie kontrolka nie zapaliła się ani razu, a mam przejechane 37tys. Tylko 2,5tys. za nowy filtr DPF, moim zdaniem bardzo mało. Spodziewałem się 5-6tys. Wygląda więc na to, że samochody marki Honda wcale nie są takie drogie w serwisowaniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pią 9:25, 02 Gru 2016    Temat postu:

U mnie kontrolka zapaliła się po 199 000km. Wypaliłem i zgasła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy