Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mirus_1969
Dołączył: 13 Lut 2016 Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:43, 16 Lut 2016 Temat postu: Wymiana oleju w tylnym dyfrze-pomocy |
|
|
Witam!
Proszę o pomoc,kupuję Crv III,ma przejechane około 70000 mil,właściciel
mówił że niewymieniał oleju w tylnym dyfrze od nowości,miała 1000 mil jak
sprowadził,jak sprawdzić czy działa załączanie napędu a jeżeli nie to jakie koszty naprawy dyfra w Krakowie a może jakaś podpowiedź o dobrym fachowcu w Krakowie.
Pozdrawiam Mirek.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:21, 16 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Sprawdzenie dzialania tylnego napedu nie powinno nastreczac wiekszych trudnosci i nie potrzeba do tego specjalnych umiejetnosci. Wystarczy postepowac wedlug ponizszego schematu:
1. Sprawdz, czy w trakcie wykonywania ciasnych zakretow jadac po luznej nawierzchni (trawa, piach lub szuter), nie wydobywa sie z okolic tylnego napedu halas typu chrobotanie albo buczenie z przenoszacymi sie drganiami na karoserie. Jesli tak, to naped najpewniej znajduje sie w aucie
a zuzyty plyn nalezy jak najszybciej wymienic.
2. Kolejnym etapem powinno byc podniesienie auta na podnosniku tak, aby wszystkie kola znalazly sie w powietrzu, wrzucamy luz i odpuszczamy hamulec reczny - jezeli pokrecimy jednoczesnie obydwoma przednimi kolami, to powinny zaczac sie krecic rowniez tylne i analogicznie jesli pokrecimy tylnymi to przednie tez powinny sie obracac.
3. W aucie na podnosniku odpalamy silnik i bez dodawania gazu wrzucamy 1-szy bieg i delikatnie zaciagamy reczny hamulec - jezeli w ten sposob bedzie mozliwe zdlawic silnik na biegu jalowym, to oznacza ze naped dziala prawidlowo.
Wymiana oleju jest banalnie prosta i wykonuje sie ja analogicznie do wymiany oleju w manualnych skrzyniach biegow (z jednej strony u dolu jest u korek spostowy a z drugiej w polowie wysokosci drugi korek wlewowy)
Pozdrawiam i powodzenia.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Wto 13:25, 16 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
mirus_1969
Dołączył: 13 Lut 2016 Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:17, 16 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Witam!
Dziękuję za odpowiedź w tak krótkim czasie,zapomniałem napisać że
jest to automat benzyna 2400 czy tak samo sprawdzać?
Pozdrawiam Mirek.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:21, 17 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
No tak,w przypadku automatu to sprawa sie troche komplikuje bo potrzebny bedzie specjalistyczny przyrzad zwany zegarkiem albo stoperem.
Czyli jak w przypadku skrzyni manualnej, potrzebujemy uniesc auto na podnosniku tak, aby wszystkie kola znalazly sie w powietrzu. Wazne jest aby silnik, skrzynia biegow i dyferencjal byly rozgrzane, zatem dobrze jest przedtem zrobic krotka przejazdzke a do tego pokrecic kilka ciasnych kolek aby olej w dyferencjale tez troche popracowal. Mozna tez po podniesieniu auta wlaczyc silnik, wrzucic bieg i pozwolic mu popracowac az wlaczy sie wentylator chlodnicy.
Jesli auto jest juz zagrzane i uniesione, to wlaczamy silnik i zostawiamy go na obrotach biegu jalowego, selektor skrzyni biegow przestawiamy w pozycje 1 i zaciagamy hamulec reczny tak aby zablokowac obrot tylnych kol jednoczesnie (moze to byc trudne wykonac samemu ) obserwujemy obrot walu napedowego:
- jezeli wal wykona jeden pelen obrot w czasie wiekszym niz 10 sekund to naped jest w porzadku,
- jezeli wal potrzebuje mniej niz 10 sekund aby wykonac pelen obrot, to wskazuje na wadliwe dzialanie tylnego napedu i nalezy w pierwszej kolejnosci wymienic plyn w tylnym dyferencjale.
Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Śro 9:26, 17 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
mirus_1969
Dołączył: 13 Lut 2016 Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:37, 17 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Robur
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łowicz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:03, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
ma ktoś info jaki olej wlać zamiast oryginału do tego dyfra?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:28, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
A po co kombinować, jak zamiennik w podobnej cenie jak oryginał?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:21, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ja uzywam Ravenol DPS-Fluid.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:22, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ravenol w cenie porównywalnej do oryginału.... wiec po co kombinować?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:32, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Dlatego, ze OEM'owe oleje nie zawsze sa tak dobre aby nie mozna ich zastapic czyms lepszym.
Stosuje olej do tylnego mostu od firmy Ravenol po tym jak przekonalem sie osobicie, ze MTF tej samej firmy daje mi o wiele wiekszy komfort machania biegami nizli oryginalny, hondowski olej do skrzyni.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Nie 23:32, 20 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:43, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Odpowiedź konkretna, co zaskakująca, bo pierwsze słyszę by ktoś skarżył się na MTF. Jaki przebieg skrzyni? I z ciekawości, bo nie do końca znam specyfikacje, w czy jest lepszy Ravenol od DPSu?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:56, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Odrobine zbyt daleko idace wnioski wyciagnales z mojej odpowiedzi.
Nie napisalem, ze DPS-F od Ravenol jest lepszy niz OEM Hondy a jedynie, ze uzywam go po tym, jak bardzo pozytywnie zaskoczylo mnie dzialanie skrzyni biegow w mojej Hondzie po tym kiedy zastosowalem w niej olej tej marki. Biegi ogolnie wchodza bardziej gladko i bez zaciec, szczegolenie 2-ka i 3-ka, z ktorymi wczesniej mialem problemy na orginalnym MTF.
Czy DPS-F Ravenola jest lepszy to akurat trudno mi stwierdzic, bo nie mam bezposredniego odczucia dzialania dyfra a specyfikacje trudno porownac bo Honda nie upublicznia takich szczegolow dot. swoich materialow eksploatacyjnych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Nie 23:59, 20 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:59, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Po jakim przebiegu skrzyni?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:01, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Chyba przy 180 tys km wymienialem na oryginalny a po 220 tys km wlalem Ravenola.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
traks
Dołączył: 13 Cze 2012 Posty: 530
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:05, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Czyli ogólnie jest jakaś alternatywa..... chociaż osobiście uważam że ciężko znaleźć zamiennik np. oryginalnych części który byłby jakościowo lepszy
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|