Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ridel
Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:23, 21 Cze 2018 Temat postu: Wymiana filtra paliwa Honda CRV 2.2 Diesel |
|
|
Witam.
Dla wahających się wykonać samodzielnie wymianę filtru paliwa w Hondzie CRV z 2007 z silnikiem diesla 2.2. podaję krótką relacje z mojej wymiany. Czas wymiany od 1,5 do 2 h
Niestety brak możliwość umieszczenia zdjęć spowodował że opis jest troszeczkę zamazany. Niestety tysiąc słów nie zastąpi jednego zdjęcia.
Oryginalny filtr Hondy /Denso 16901-RJL-E01 Ja zamontowałem Filtrona PP 855/1
1) Odłączamy i wyjmujemy akumulator.
Uwaga !
Po odłączeniu zasilania radio zostanie zakodowane .
Konieczne będzie podanie kodu przy ponownym włączeniu radia.
2) Luzujemy opaski zaciskowe gumowej rury (kolanka) odprowadzającej powietrze z obudowy filtra powietrza do turbiny. Klucz nasadowy chyba 6 mm.
3) Zdejmujemy rurę.
Uwaga !
Wkładamy szmatkę w celu zaślepienia dolotu powietrza do turbiny.
4) Demontujemy obudowę z filtrem powietrza .
- odpinamy wtyczkę elektryczną czujnika
- odkręcamy śrubę mocującą -klucz 10mm
- ściągamy obudowę z bolców mocujących ,
5) Odpinamy trzy wtyczki elektryczne od filtra paliwa z lewej strony obudowy.
6) Przy pomocy kombinerek luzujemy opaskę zaciskową pierwszego przewodu paliwowego oraz zdejmujemy przewód.
Uwaga !
Pojawi się niewielka ilość paliwa.
7) Odkręcamy trzy nakrętki ze szpilek mocujących obudowę filtra paliwa.
Jedna z lewej strony obudowy ,dwie z prawej.
Długa nasadka 8 lub 10 mm.
Demontujemy filtr z obudową. Teraz możemy odbezpieczyć i zdjąć drugi przewód paliwowy .
9) Wyjmujemy filtr z obudową na stół warsztatowy.
10) Spuszczamy paliwo z filtra przy pomocy motylkowego, plastikowego zaworku znajdującego się w dolnej części filtra a konkretnie w plastikowym czujniku.
Uwaga !
Spuszczane paliwo jest brudne nie polecam do ponownego zalania .
11) Wyjmujemy filtr z czarnej obudowy.
-wyjmujemy spinkę mocująca wtyczkę elektryczną z przewodem
-odkręcamy dwie śruby mocujące filtr do obudowy.
Klucz płasko oczkowy 12mm
12) Mocujemy w imadle górna część filtra ( kołnierz z króćcami paliwowymi )
- wykręcamy dolną zaślepkę z czujnikiem – klucz francuski
Uwaga !
Plastikowy element można łatwo uszkodzić .
- wykręcamy filtr paliwa.
Ja użyłem do tego klucza opaskowego do filtrów .
13) Wkręcamy w kołnierz nowy filtr paliwa .Według danych z filtra dokręcamy silą 17,2 Nm ±2,5 Nm
- wkręcamy dolną plastikową zaślepkę z czujnikiem 5 Nm ±0.5 Nm
-wkręcamy motylkowy korek spustowy.
Uwaga !
W trakcie montażu smarujemy wszystkie uszczelki paliwem.
14) Zalewamy filtr paliwem aż będzie się wylewało króćcami paliwowymi.
Ja do tego użyłem strzykawki
15) Montujemy filtr do auta w odwrotnej kolejności.
16) Filtr paliwa odpowietrzamy przed zamontowaniem obudowy filtru powietrza .
17) Odpowietrzamy przy pomocy mieszka znajdującego się pod podszybiem w komorze silnika obok filtra paliwa .
- naciskamy kilkukrotnie mieszek i trzymamy ściśnięty.
-luzujemy śrubę odpowietrzającą (klucz 17 mm ) znajdującą się w górnej prawej części filtra, pomiędzy króćcami paliwowymi.
-skręcamy śrubę i puszczamy mieszek
- czynności powtarzamy kilkukrotnie, ja wykonałem pięć powtórzeń .
1 Montujemy wszystkie pozostałe elementy.
19) Przed uruchomieniem silnika trzymamy stacyjkę kilka sekund na zapłonie.
20) Odpalamy silnik.[/b]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
toolpusher
Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Pon 6:57, 30 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie!!!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|