Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wujtom
Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 7:17, 20 Lip 2013 Temat postu: Twardy, klejący się pedał sprzęgła |
|
|
Cześć,
już jakiś czas temu w mojej CR-V zauważyłem, że sporadycznie, po ostrzejszej jeździe lub gdy samochód stoi a ja wcisnę pedał sprzęgła i "przygazuję" kilka razy, to pedał sprzęgła staje się bardzo twardy (jakby się kleił), zaczyna "brać" bardzo nisko (przy samej podłodze), a w ekstremalnych przypadkach zostaje w podłodze i muszę go wyciągać czubkiem buta. Problem ustępuje po spokojnym przejechaniu ok. 100-200 metrów i pedał z powrotem zaczyna lekko chodzić i "bierze" wysoko.
Ostatni przypadek - stałem na światłach, zapomniałem się i przez długi czas trzymałem bezsensownie wciśnięte sprzęgło (bez włożonego biegu). Pedał w końcu puściłem, a ten został w podłodze i gdy zapaliło się zielone światło to ja zamiast ruszyć musiałem się z nim szarpać, bo nie chciał odskoczyć. Co więcej, pomimo że był wciśnięty (wdepnięty), biegu włożyć nie mogłem, więc musiałem schylić się, wyciągnąć ręką sprzęgło, odczekać kilka sekund, "przepompować" pedałem kilka razy i dopiero wszystko zaczęło działać jak należy.
Objawów zużycia sprzęgła, tj. ślizganie czy szarpanie, nie odnotowałem.
Przy okazji - gdy badałem przyczynę problemu i "przegazowywałem", zauważyłem, że gdy samochód stoi nieruchomo (tylko gdy stoi, nie toczy się) to na wciśniętym sprzęgle obroty nie wejdą wyżej niż ok. 4000 rpm, natomiast gdy sprzęgło puszczę, obrotomierz kręci się daleko na czerwone pole.
Honda CR-V III gen. Executive
Diesel 2.2 i-CTDI (140KM)
Rocznik: 2007
Przebieg: 140 tys. km
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wujtom dnia Sob 7:36, 20 Lip 2013, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kamil86
Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódź Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:18, 20 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
A w jakim stanie masz płyn do wysprzęglika wymieniałeś go ? Ten płyn jest higroskopijny to znaczy wchłania wilgoć. Zaleca się wymianę co 3 lata płyn dot 3 lub 4. Ja do wymiany używam Dot 4 Motul rbf 660 jest trochę droższy ale ma wyższą temperaturę wrzenia.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:22, 20 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
ad. 1 . Prawdopodobnie padł wysprzęglik
ad. 2 Fabryczne zabezpieczenie stosowane przez Hondę w celu uniemożliwienia rozbiegania silnika bez obciązenia. Odcięcie następuje przy 4000 obrotów.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
wujtom
Dołączył: 20 Lip 2013 Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:32, 20 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za sugestie!
@kamil86:
Nic mi o płynie wysprzęglika nie wiadomo. Do tej pory samochód był zawsze serwisowany w ASO (teraz będę robił serwis poza ASO - 140 tys. km) i zdawałem się na rzetelność panów z serwisu. Żadnej adnotacji dot. tego płynu w książce serwisowej nie ma, a ja nawet nie zdawałem sobie sprawy z istnienia takiego płynu , ale zapytam w poniedziałek mechanika co o tym sądzi.
@Pean:
Ad. 1. Pedał generalnie wysprzęgla się w większości przypadków prawidłowo. Ekspertem nie jestem i ciężko mi powiązać wadę wysprzęglika z obrotami silnika. Możesz wytłumaczyć na czym ta zależność może polegać?
Ad 2. Tak myślałem. Faktycznie, wskazówka zatrzymuje się przy równo 4 tys. obr.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wujtom dnia Sob 17:45, 20 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|