Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
valdi
Dołączył: 07 Lip 2015 Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:02, 21 Paź 2015 Temat postu: Podświetlenie przycisku VSA i sterowania lusterkami |
|
|
Witam, czy w Waszych autkach świeci się i na jaki kolor przycisk VSA i sterowanie lusterkami? U mnie brak podświetlenia w obu. Rozebrałem oba przyciski i tak:
-w przycisku Vsa miejsce na dwie żaróweczki T3 (chyba w kolorze niebieskim) jedna spalona a drugiej brak (obie powinny świecić w układzie bocznym)
-w przycisku sterowania lusterkami jedna żarówka T3 (chyba też niebieska) (w układzie na wprost) i nie wiem jak ją wyciągnąć ponieważ usunąć trzeba całą płytkę układu scalonego.
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia, bo jeśli są żarówki to chyba powinno to świecić. Jakie zamienniki żarówek oryginalnych stosujecie? typowe led świecą na prost czyli do lusterek powinno być ok, natomiast do Vsa musi być światło z boku.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
valdi
Dołączył: 07 Lip 2015 Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:28, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj zagościłem w serwisie Hondy i sprawa ma się następująco:
-przycisk VSA ma miejsce na dwie żarówki T3. Jedną jest podświetlany a druga w zależności od wersji włącza się gdy Vsa jest nieaktywne (w innych wersjach informacja pojawia się na desce rozdzielczej i wtedy nie ma drugiej żarówki). Koszt całej żarówki w ASO 20zł, a opcja tańsza przełożenie samej żaróweczki w gniazdo od starej i przełożenie starej kolorowej gumki dającej kolor podświetlenia 5zł
-przycisk sterowania lusterkami ma taką samą żarówkę T3 i jest ona niewymienialna pomimo że przycisk można rozebrać w drobny mak (jak to wczoraj uczyniłem). Cena nowego przycisku kosmiczne 450zł.
Rozmyślam czy nie udałoby się delikatnie rozbić starej żarówki i wlutować nową w nóżki od starej???
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez valdi dnia Czw 17:31, 22 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kristonk
Dołączył: 12 Paź 2015 Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:56, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Wprawdzie nigdy tego nie rozbierałem,ale myślę że nie będzie problemu wylutować starej żarówki i wstawić nową
Jeśli nie posiadasz lutownicy lub sobie z tym nie poradzisz weź te części i podjedź do jakiegokolwiek warsztatu to ci to przylutują
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
valdi
Dołączył: 07 Lip 2015 Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:56, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Właśnie o to chodzi że ta żarówka jest wciśnięta w oprawkę i zagniatana a nie lutowana. Nie ma możliwości wyciągnięcia ani oprawki ani żarówki (chyba że na siłę ktoś odzieli układ scalony od obudowy i od tyłu wyciągnie żarówkę-ja się nie odważyłem). Lutownicę posiadam i chętnie bym z niej skorzystał. Nie na darmo mówili w ASO że żarówki się nie wymienia. Poradziłem sobie tak że skruszyłem starą żarówkę i wcisnąłem nową. Wszystko działa, przycisk w końcu świeci.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
lanos1781
Dołączył: 21 Kwi 2013 Posty: 200
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Pią 19:03, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
A jak wyjąłeś ten przycisk? Podważyłeś czymś i wyskoczył czy jakoś od dołu ręką za deską rozdzielczą można tam dostać się i wypchnąć to na zewnątrz?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
valdi
Dołączył: 07 Lip 2015 Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:09, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Wyciągałem to już trzy razy, wszystko całe i chyba opanowałem to do perfekcji
1. Ściągamy mały czarny plastik pod kierownicą (przekręcamy kółeczko, jedna spinka)
2. Ściągamy duży plastik pod kierownicą (około 4 spinki)
3. Na leżąco mamy pełny widok na przyciski od środka i w ich okolicach widzimy białą spinkę (prawa spinka od całej kratki nawiewów), wypychamy ją na zewnątrz.
4. Wstajemy i pociągamy całą kratkę nawiewów ku sobie.
[link widoczny dla zalogowanych]
5. Wkładamy dwa palce z lewej strony panelu z przyciskami i wypychamy go całego na zewnątrz (dość mocno siedzi)
6. Rozpinamy dwie wtyczki (palcami wymacamy zatrzaski, wciskamy je i rozpinamy wtyczki)
7. Mamy cały panel na zewnątrz i wypychamy osobno przycisk VSA, osobno lusterek.
Wszystko wykonałem bez jakichkolwiek narzędzi, nic nie podważałem bo zostaną ślady. Pierwszy raz ok 30min wszystko, za drugim i trzecim 5min. Dopiero rozkładanie przycisków na czynniki pierwsze przy użyciu zegarmistrzowskiego śrubokręta.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez valdi dnia Pią 20:19, 23 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:08, 13 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
właśnie poległem na wymianie żaróweczki w przycisku sterowania lusterek, nie wiem jak udało się to komus rozebrać bo u mnie przełacznik pomiedzy lusterkami wyszedł do góry bez problemu, natomiast przełacznik odpowiadający za składanie lusterek rozsypał sie w drobny mak i połamały sie w nim plastiki i powykrzywiły druciki, ale jak juz popsułem ten przełacznik to postanowiłem wylutować tą płytkę aby dostać się do zaróweczki i tu kolejne schody, okazało się że płytka ma ścieżki po obu stronach i pomimo że wierzchnią stronę ładnie odessałem wysysaczem cyny to od spodu ścieżki były przyklejone i podczas wyjmowania płytki porozrywały się, tak że ciężko będzie komukolwiek tą żaróweczkę wymienić nawet jakby ktoś bardzo chciał, a swoją drogą to niezły wałek honda zrobiła karząc płacić swoim użytkowników 450zł (koszt nowego panelu) za przepaloną żaróweczkę w podświetlaniu panela lusterek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Pią 18:12, 13 Lis 2015, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
valdi
Dołączył: 07 Lip 2015 Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:30, 13 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
A co tam kolega lutował??? U mnie żarówka podświetlania jest w oprawce i nic tam nie jest fabrycznie lutowane! Tylko nie ma możliwości wyciągnięcia tej żarówki z oprawką więc skruszyłem delikatnie szkło żarówki tak aby zostały druciki i do nich można się bądź wlutować, bądź tak jak ja wcisnąć nową żarówkę i unieruchomić np. "kropelką". Wszystko działa już prawie miesiąc. pzdr
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:02, 13 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
rozlutowałem płytke elektroniczną od obudowy, aby bez problemu wyciągnąć żaróweczke z plastikową obudową, ale nie dało się tej płytki wylutować bo ma ścieżki obustronne, trzeba by wszystkie luty na raz grzać, ale to wymagało by zrobienia specjalnej końcówki lutowniczej, ogólnie bez sensu jest to zaprojektowane i zrobione, to tak jakby kupić auto i po spaleniu żarówki od świateł mijania trzeba by kupować nowy samochód, bo nie dało by się wymienić żarówki.
ps. ja kupiłem używany cały panel za 60zł, działa i świeci.
Nr. oem żaróweczki do vsa 35850SWA981
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Nie 19:18, 15 Lis 2015, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
gabor
Dołączył: 17 Paź 2019 Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:35, 15 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Witam, temat już parę lat nieruszany, ale dla mnie stał się aktualny.
Czy ktoś jeszcze bardziej rozpracował wymianę żarówki w klawiszu sterowania lusterkami?
Obawiam się że jak go będe otwierał to się rozsypie cały środek.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|