Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
PGM-FI po wymianie bezpiecznika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Crazy Cat Lady




Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Edinburgh
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 8:03, 07 Cze 2018    Temat postu: PGM-FI po wymianie bezpiecznika

Witam jako nowicjuszka na forum. Szukalam tematu, ale nie znalazłam dokładnie tego z czym mam mały kłopot i proszę o poradę.
Zaczęło się od klimy niechłodzącej należycie. Okazalo się, że padł bezpiecznik. Przy sprawdzaniu napięcia padł inny, odpowiedzialny za dzialanie calego nawiewu. Wymienione obydwa, z tym że po wymianie głównego i uruchomieniu auta pojawila się kontrolka PGM-FI. Jakby komuter dostał czkawki po wymianie jedynie bezpiecznika. Co robić, co począć? 😉


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:04, 07 Cze 2018    Temat postu:

Witam.
Na poczatek, to wypadaloby chociaz w paru slowach napisac o jakie auto chodzi: rocznik, silnik, przebieg... bo gdzies mi sie zapodziala moja szklana kula.
Co do Twojego problemu, to wydaje sie, ze uszkodzenie pierwszego bezpiecznika nie bylo "przypadkowe" tylko byl to efekt jakiegos przeciazenia (zwarcie, wadliwe dzialanie jakiegos przekaznika itp.). Generalnie to zaswiecenie sie kontrolki PGM-F1 moze byc powiazane z conajmniej kilkoma roznymi awariami i dlatego najsensowniejszym wydaje sie podpiecie auta pod skaner diagnostyczny I odczytanie zapisanych bledow.

Pozdrawiam.

P.S. Moze to coskolwiek pomoze:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Czw 9:07, 07 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crazy Cat Lady




Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Edinburgh
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 11:03, 07 Cze 2018    Temat postu:

Wybacz. CRV 2007 ictdi ex 147k nakręcone. Nie jestem mechanikiem ani znawcą, więc może opiszę troszkę dokładniej po leszczowemu jak umiem. Pierwsze co padło to duży czarny relay pod maską. Podobno ma tendencję do luzowania się ze wzgledu na położenie i tak stykał i nie stykał aż padł (tak powiedział pan mechanik). Sprawdzał czy przypadkiem nie ma problemów z okablowaniem miernikiem przy wyłączonym zapłonie i tak padł drugi bezpiecznik pod kierownicą i caly nawiew nie działał . Po wymianie tego pod kierownicą i odpaleniu samochodu zaświeciła się kontrolka PGM-FI. Nie ma żadnej różnicy w pracy samochodu i miałam cichą nadzieję że komputer z jakiegos powodu po prostu się zgubił i swieci kontrolka i że bedzie mozna wykasowac błąd. Jednak teraz zaczynam sie trochę martwic, że bez wiekszych kosztow się nie obejdzie, czy tak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crazy Cat Lady




Dołączył: 07 Cze 2018
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Edinburgh
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 11:07, 07 Cze 2018    Temat postu:

Oh no i jeszcze silnik 2.2 😊

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:16, 07 Cze 2018    Temat postu:

Crazy Cat Lady napisał:
... Jednak teraz zaczynam sie trochę martwic, że bez wiekszych kosztow się nie obejdzie, czy tak?

A to wszystko zalezy, co dla Ciebie oznacza pojecie "wieksze koszty"? Jesli z checi maksymalnego oszczedzania pieniedzy, trafisz do jakiegos mechanika-cwaniaka albo co gorsza nieuka, to zanim on znajdzie przyczyne, to zdarzy niepotrzebnie wymienic kilka dobrych podzespolow albo sam cos zepsuje a potem to wymieni/naprawi za Twoje pieniadze a w przypadku diesla, to koszty moga isc w tysiace €.
Ja jednak sugerowalbym poszukac takiego specjalisty, ktory albo coskolwiek sie zna na diagnostyce samochodow, albo specjalizuje sie np. w markach japonskich. Dlaczego? Ano dlatego, ze jesli swieci sie lampka sygnalizujaca blad, to napewno w pamieci jednego z kilku sterownikow (ECU, 'ECM, ...) zostal zapisany jeden lub kilka bledow, ktore zostaly wygenerowane na skutek tego, ze conajmniej jeden z wielu sensorow znajdujacych sie w samochodzie, wykryl zbyt duze odchylki parametru, ktory kontroluje. Zatem, jesli fachowy diagnosta-mechanik, podepnie sie do Twego samochodu albo dedykowanym do Hondy (HDS), albo poprostu innym zaawansowanym skanerem diagnostycznym (n. KTS), to nie dosc, ze bedzie mogl on oczytac te bledy, to jeszcze bedzie je mial opisane i wyjasnione za jakie mozliwe dysfunkcje one odpowiadaja jakich czujnikow dotycza I jakie powinny byc prawidlowe wskazania tych czujnikow. Jezeli takiemu rozgarnietemu mechanikowi starczy zapalu I cierpliwosci, to powinien na biezaco sprawdzic jak dzial ewentualnie wskazany czujnik i podzespol, ze ktorego dzialanie ow czujnik odpowiada, skontrolowac parametry podczas pracy silnika w roznych warunkach i... i wtedy "taaadaaaam!!!!" powinien dostac jak na tacy, gdzie lezy problem.
Majac powyzsze informacje mozna przystapic do naprawy lub wymiany zdiagnozowanej czesci lub podzespolu.
Oczywiscie, jeswt tez mozliwe, ze mechanic z wieloletnim doswiadczeniem z dana marka, potrafi sie bezblednie domyslec, za co odpowiada jakis typowy blad... no ale tacy to sie zdarzaja 1 na 100.
W Twoim konkretnym przypadku, blad PGM-F1 moze wskazywac na jakies problem z ukladem zasilania paliwem ale, i tutaj pojawia sie pytanie, czy problem z przekaznikami, to skutek czy moze przyczyna innej awarii? Moze np. gdzies nie ma dobrego przewodzenia w polaczeniu z masa, co powoduje z jednej strony przeciazenie pewnych przekaznikow i generowanie bledow system a moze stary i rozladowany akumulator powoduje skoki napiecia.. kto to moze wiedziec skoro zapodzial szklana kule?
Wink Very Happy

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy