Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Medyk
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:10, 24 Kwi 2015 Temat postu: napęd 4WD w nowym CRV |
|
|
Witam. Aktualnie zastanawiam się nad zakupem CRV i nie wiem czy brać 2WD czy 4WD… Ostatnio trafiłem na temat wadliwego napędu w CRV 4WD, chodzi tu chyba o wersję sprzed liftu. Czy ktoś zna bardziej tą sprawę i jak z napędem w CRV IV po lifcie - czy problem nadal występuje ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Medyk dnia Pią 13:11, 24 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:41, 24 Kwi 2015 Temat postu: Re: napęd 4WD w nowym CRV |
|
|
Raczej pomylili że wzięli 2WD, a na papierach 4WD . Przecież mogli prosić następny egzemplarz i byśmy mogli więcej znać szczegołów jaka to wersja bo na tym filmie niewiele się dowiemy czy to elegance 2wd bo zawsze można dodatkowo przyciemnić szyby, fele i progi to proste. Nie pokazali jak wygląda wnętrze czy to lifestyle czy elegance i kropka.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Medyk
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:05, 24 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
to była wersja 4WD bo jest więcej tego w necie- więc by zaraz wyszło gdyby pomylili
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:48, 24 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
CR-V bije na świecie rekordy sprzedaży, a na rynku aut używanych zadbane egzemplarze sprzedają się od ręki. Ja przejechałem dopiero 400km, więc trudno mi się wypowiadać na temat napędu 4WD. Jeśli będzie coś niedobrego się z nim działo to na pewno dam znać. Na razie jestem autem zachwycony.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Medyk
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:04, 24 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Tu jest wersja org.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Medyk
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:24, 22 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Więc czy warto dopłacić te 9000 zł do wersji 4WD ? Micko napisał, że " archaiczne przeniesienie napędu = tylny most w którym musisz wymieniać olej i maksymalnie dołączy się ledwie do 30% w razie potrzeby; " Dużo problemów z tym napędem i jak się sprawuje? Może ktoś napisze.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:16, 23 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Medyk napisał: | Więc czy warto dopłacić te 9000 zł do wersji 4WD ? Micko napisał, że " archaiczne przeniesienie napędu = tylny most w którym musisz wymieniać olej i maksymalnie dołączy się ledwie do 30% w razie potrzeby; " Dużo problemów z tym napędem i jak się sprawuje? Może ktoś napisze. |
Czy piszecie szanowni przedmówcy o III czy IV generacji? Są to 2 różne rodzaje napędu w sensie mechanizmu jego załaczania. W III jest dual-pump, w IV tył dołacza elektronika na podstawie czujników ABS. Jeden i drugi nie działa rewelacyjnie, choć w IV gen nieco lepiej. Oba nie nadają się w trudny teren ani NIE POPRAWIAJĄ BEZPIECZEŃSTWA w czasie jazdy z wieksza szybkością po śliskim. Sprawdzają sie natomiast w zimie aby wyjechać ze śniegu czy np. z błota. W III napęd wymaga reguralnej wymiany oleju co ok. 30 tyś. km, zwłasza jeżeli nie jest używany zbyt często ( w oleju wykrapla się woda jeżeli nie jest dostacztcznie rozgrzany, co nastepuje w trakcie jego pracy). Jezeli olej jest reguralnie wymieniany napęd ten jest niezawodny, bo prosty ( Koszt wymiany oleju to ok. 200 zł. i można z powodzeniem samemu). W IV występuje elektronika i ona jest nasłabszym punktem ( słyszałem o doniesieniach, że potrafił być awawryjny też z powodu wilgoci). Jeżeli komuś nie zalezy na mobilności w zimie, to AWD jest chyba bez sensu w CR-V, choc z drugiej strony SUV dla mnie w ogóle bez 4x4 to jak sex bez orgazmu, można go mieć, ale po co?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Wto 12:17, 23 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 17:33, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich
W nawiązaniu do powyższej dyskusji oraz filmiku, gdzie Honda CRV nie poradziła sobie z brakiem przyczepności przedniej osi - jeśli jest ktoś z okolic Rzeszowa, to zapraszam na test - chętnie udostępnię podobne rolki (oczywiście bezpłatnie), niestety jako nowy forumowicz nie mam możliwości wrzucenia tutaj filmiku, które pokazuje te rolki.
Test należy wykonać zarówno na płaskiej powierzchni, jak i pod górkę, wtedy przekonamy się, jak jest w rzeczywistości z tym napędem.
Możemy przetestować także inne generacje CRV
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:30, 23 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Szkoda że mam do Rzeszowa prawie 600km, bo z ciekawością wjechałbym na rolki swoja CR-V po FL. Jednak użytkowników będzie przybywać, więc może ktoś inny podjedzie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 9:22, 24 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Tomasz napisał: | Szkoda że mam do Rzeszowa prawie 600km, bo z ciekawością wjechałbym na rolki swoja CR-V po FL. Jednak użytkowników będzie przybywać, więc może ktoś inny podjedzie. |
No szkoda, 600 km to kawał drogi. Jakby co, to bywam też czasami na A4 pomiędzy Krakowem a Rzeszowem, rolki są mobilne i mieszczą się w bagażniku
Na yt pod hasłem: "2WD 4WD LOCK AWD test on rollers" (na przykładzie ASX)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DS dnia Pią 9:26, 24 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
masta78
Dołączył: 26 Wrz 2015 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:55, 26 Wrz 2015 Temat postu: AWD Crv sprzed liftu |
|
|
Witam Wszystkich
od 1,5 roku jeżdżę Crv IV 2.0 benz Lifestyle AWD.
Odnośnie napędu AWD:
Szwedzi z Teknikens Värld przetestowali wersję sprzed FL na rolkach i wyszło że napęd nie działa. W reakcji na to Honda UK dokonała własnych testów które potwierdziły ustalenia szwedów. Honda dokonała upgradu softu i zaprosiła szwedów na testy które tym razem wypadły pozytywnie.
Ostatnio ta sama redakcja testowała wersję po FL jesień 2014. Ku ich zaskoczeniu w wersji po FL problem nadal wystepuje.
Honda wypieła się tym razem na nich twierdząc że warunki w jakich dokonywali testu nie miały nic wspólnego z realną sytuacją na drodze.
Mnie jednak interesuje inna kwestia, a mianowicie tej zimy bodajże styczeń / luty miałem pierwszą okazję przetestować AWD. Mój wjazd do garażu to odcinek około 8-10 m nachylony pod kątem około 30 stopni w górę. Spadł pierwszy śnieg około 5-10 cm, może w niektórych miejscach był lód. Jakim zaskoczeniem było dla mnie że mimo tego ze system działał ( wydaje charakterystyczny dźwięk coś jak buczenie, cykanie ...na moje ucho ) 3 razy nie potrafiłem się wdrapać do garażu i dosłownie tyłem bezwładnie zjeżdżałem na ulice. Po kilku dniach od tego wydarzenia miałem wyznaczony przegląd, postanowiłem więc zapytać w serwisie czy system działa i jakie oprogramowanie mam wgrane. Odpowiedź była profesjonalna jak zawsze...ma pan wgrany najnowszy soft, a system działa poprawnie. Po kilku dniach od wizyty miałem okazję przetestować system znów tym razem na śniegu około 20-30 cm, tym razem jednak wyłączyłem tryb eco ( muł ) i samochód bez problemowo wdrapał się do garażu i tak kilkakrotnie.
Co do startu Crv na 4 łapy to nie wydaje mi się iż tak jest. System wydaje charakterystyczny dźwięk i wystarczy podjechać na jakąkolwiek piaszczystą górkę żeby to zweryfikować. U mnie przynajmniej nie wydaje żadnego dźwięku przy każdorazowym ruszaniu. W Rav4, którą miałem okazję testować, jak ktoś tu wspomniał wcześniej można dołączyć tył przyciskiem do 40 km/h ... z jednym ale...nie można tego robić na asfalcie, tylko błoto, piach, śnieg.
Zastanawiam się czy soft hondy na Szwecję był tylko dla użytkowników tam czy też dla całej Europy i niestety mam wrażenie że chyba jednak tylko oni dostali ten upgrade.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
hellbound77
Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:46, 26 Wrz 2015 Temat postu: Re: AWD Crv sprzed liftu |
|
|
masta78 napisał: | tym razem jednak wyłączyłem tryb eco ( muł ) i samochód bez problemowo wdrapał się do garażu i tak kilkakrotnie.
Co do startu Crv na 4 łapy to nie wydaje mi się iż tak jest |
Ja w trybie eco nie jeżdzę - uznałem, że to zbyt niebezpieczne. Auto jest mega mułowate, a sytuacja na drodze czasami wymaga depnięcia. Może w trybie eco napęd awd nie działa? Z tego co pamiętam, to ruszając autem działa jedynie napęd na przód, a w razie potrzeby (uślizgu) dołączany jest tył.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
masta78
Dołączył: 26 Wrz 2015 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:33, 27 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Tryb eco to chyba tylko na autostradzie i z włączonym tempomatem ma sens.
Co do samego rozwiązania AWD to żaden system nie działa idealnie u żadnego z producentów.
Na początku brakowało mi możliwości ręcznego zapięcia tyłu, teraz stwierdzam że nawet lepiej.
Crv jak każde inne auto trzeba po prostu opanować i tyle.
Co do rozdziału mocy na przód i tył nie jestem pewny, ale z tego co pamiętam jest max 60 przód / 40 tył.
Ciekawy test można zobaczyć tutaj :
Off-Road Review: 2014 Honda CR-V on Everyman Driver...wystarczy wpisać w youtube powyższe.
Tutaj na kanale youtube jest mnóstwo o Crv i nie tylko i to naprawdę szczerze:
The Fast Lane Car
Niestety nie mogę jeszcze wrzucać linków bezpośrednich.
Update odnośnie ugrade'u softu. Z tego co można przeczytać u szwedów...można poprosić w serwisie o wgranie tej wersji na własne życzenie, gdyż nie jest ona preinstalowana w nowych Crv. Z tego co widziałem u szwedów warto ( jeżeli już nie mamy tej wersji, nie jestem w stanie za cholerę tego zweryfikować póki co )
Co do przegrzewania się napędu i automatycznego odłączania tyłu. W normalnych testach w górach, na śniegu itp. nigdy się to nie stało.
Crv to nie auto do offroad'u jak zresztą większość suvów, poza subaru, a i tak radzi sobie nieźle.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:48, 27 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Nie zdążyłem jeszcze przetestować napędu na cztery koła w swojej CR-V, ponieważ odebrałem ją w kwietniu, ale już nie mogę doczekać się zimy, żeby sprawdzić jak to wygląda w praktyce. W teorii wygląda to tak, że zawsze ruszamy z załączonym napędem na wszystkie koła i przy prędkości około 30-40km/h (trudno określić dokładną prędkość, ponieważ komputer sam decyduje kiedy ingerować) napęd 4x4 się rozłącza. Później załącza się z podziałem mocy 50% przód i 50% tył.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|