Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
napęd 4WD w nowym CRV
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Medyk




Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 126
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:10, 24 Kwi 2015    Temat postu: napęd 4WD w nowym CRV

Witam. Aktualnie zastanawiam się nad zakupem CRV i nie wiem czy brać 2WD czy 4WD… Ostatnio trafiłem na temat wadliwego napędu w CRV 4WD, chodzi tu chyba o wersję sprzed liftu. Czy ktoś zna bardziej tą sprawę i jak z napędem w CRV IV po lifcie - czy problem nadal występuje ?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Medyk dnia Pią 13:11, 24 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 259
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:41, 24 Kwi 2015    Temat postu: Re: napęd 4WD w nowym CRV

Raczej pomylili że wzięli 2WD, a na papierach 4WD . Przecież mogli prosić następny egzemplarz i byśmy mogli więcej znać szczegołów jaka to wersja bo na tym filmie niewiele się dowiemy czy to elegance 2wd bo zawsze można dodatkowo przyciemnić szyby, fele i progi to proste. Nie pokazali jak wygląda wnętrze czy to lifestyle czy elegance i kropka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Medyk




Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 126
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:05, 24 Kwi 2015    Temat postu:

to była wersja 4WD bo jest więcej tego w necie- więc by zaraz wyszło gdyby pomylili Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:48, 24 Kwi 2015    Temat postu:

CR-V bije na świecie rekordy sprzedaży, a na rynku aut używanych zadbane egzemplarze sprzedają się od ręki. Ja przejechałem dopiero 400km, więc trudno mi się wypowiadać na temat napędu 4WD. Jeśli będzie coś niedobrego się z nim działo to na pewno dam znać. Na razie jestem autem zachwycony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Medyk




Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 126
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:04, 24 Kwi 2015    Temat postu:

Tu jest wersja org.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:36, 24 Kwi 2015    Temat postu:

Podejrzewam że ten artykuł to ściema. W Szwecji ma się sprzedawać XC60 a nie CR-V. Jak chcecie obejrzeć wiarygodne testy to proszę bardzo

https://www.youtube.com/watch?v=med9V-vO9d0

https://www.youtube.com/watch?v=P488eAJ6eGA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Medyk




Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 126
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:24, 22 Cze 2015    Temat postu:

Więc czy warto dopłacić te 9000 zł do wersji 4WD ? Micko napisał, że " archaiczne przeniesienie napędu = tylny most w którym musisz wymieniać olej i maksymalnie dołączy się ledwie do 30% w razie potrzeby; " Dużo problemów z tym napędem i jak się sprawuje? Może ktoś napisze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 299
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:16, 23 Cze 2015    Temat postu:

Medyk napisał:
Więc czy warto dopłacić te 9000 zł do wersji 4WD ? Micko napisał, że " archaiczne przeniesienie napędu = tylny most w którym musisz wymieniać olej i maksymalnie dołączy się ledwie do 30% w razie potrzeby; " Dużo problemów z tym napędem i jak się sprawuje? Może ktoś napisze.

Czy piszecie szanowni przedmówcy o III czy IV generacji? Są to 2 różne rodzaje napędu w sensie mechanizmu jego załaczania. W III jest dual-pump, w IV tył dołacza elektronika na podstawie czujników ABS. Jeden i drugi nie działa rewelacyjnie, choć w IV gen nieco lepiej. Oba nie nadają się w trudny teren ani NIE POPRAWIAJĄ BEZPIECZEŃSTWA w czasie jazdy z wieksza szybkością po śliskim. Sprawdzają sie natomiast w zimie aby wyjechać ze śniegu czy np. z błota. W III napęd wymaga reguralnej wymiany oleju co ok. 30 tyś. km, zwłasza jeżeli nie jest używany zbyt często ( w oleju wykrapla się woda jeżeli nie jest dostacztcznie rozgrzany, co nastepuje w trakcie jego pracy). Jezeli olej jest reguralnie wymieniany napęd ten jest niezawodny, bo prosty ( Koszt wymiany oleju to ok. 200 zł. i można z powodzeniem samemu). W IV występuje elektronika i ona jest nasłabszym punktem ( słyszałem o doniesieniach, że potrafił być awawryjny też z powodu wilgoci). Jeżeli komuś nie zalezy na mobilności w zimie, to AWD jest chyba bez sensu w CR-V, choc z drugiej strony SUV dla mnie w ogóle bez 4x4 to jak sex bez orgazmu, można go mieć, ale po co?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Wto 12:17, 23 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DS




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 17:33, 22 Lip 2015    Temat postu:

Witam wszystkich Smile
W nawiązaniu do powyższej dyskusji oraz filmiku, gdzie Honda CRV nie poradziła sobie z brakiem przyczepności przedniej osi - jeśli jest ktoś z okolic Rzeszowa, to zapraszam na test - chętnie udostępnię podobne rolki (oczywiście bezpłatnie), niestety jako nowy forumowicz nie mam możliwości wrzucenia tutaj filmiku, które pokazuje te rolki.
Test należy wykonać zarówno na płaskiej powierzchni, jak i pod górkę, wtedy przekonamy się, jak jest w rzeczywistości z tym napędem.
Możemy przetestować także inne generacje CRV Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:30, 23 Lip 2015    Temat postu:

Szkoda że mam do Rzeszowa prawie 600km, bo z ciekawością wjechałbym na rolki swoja CR-V po FL. Jednak użytkowników będzie przybywać, więc może ktoś inny podjedzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DS




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 9:22, 24 Lip 2015    Temat postu:

Tomasz napisał:
Szkoda że mam do Rzeszowa prawie 600km, bo z ciekawością wjechałbym na rolki swoja CR-V po FL. Jednak użytkowników będzie przybywać, więc może ktoś inny podjedzie.

No szkoda, 600 km to kawał drogi. Jakby co, to bywam też czasami na A4 pomiędzy Krakowem a Rzeszowem, rolki są mobilne i mieszczą się w bagażniku Wink
Na yt pod hasłem: "2WD 4WD LOCK AWD test on rollers" (na przykładzie ASX)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DS dnia Pią 9:26, 24 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
masta78




Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:55, 26 Wrz 2015    Temat postu: AWD Crv sprzed liftu

Witam Wszystkich

od 1,5 roku jeżdżę Crv IV 2.0 benz Lifestyle AWD.
Odnośnie napędu AWD:
Szwedzi z Teknikens Värld przetestowali wersję sprzed FL na rolkach i wyszło że napęd nie działa. W reakcji na to Honda UK dokonała własnych testów które potwierdziły ustalenia szwedów. Honda dokonała upgradu softu i zaprosiła szwedów na testy które tym razem wypadły pozytywnie.
Ostatnio ta sama redakcja testowała wersję po FL jesień 2014. Ku ich zaskoczeniu w wersji po FL problem nadal wystepuje.
Honda wypieła się tym razem na nich twierdząc że warunki w jakich dokonywali testu nie miały nic wspólnego z realną sytuacją na drodze.
Mnie jednak interesuje inna kwestia, a mianowicie tej zimy bodajże styczeń / luty miałem pierwszą okazję przetestować AWD. Mój wjazd do garażu to odcinek około 8-10 m nachylony pod kątem około 30 stopni w górę. Spadł pierwszy śnieg około 5-10 cm, może w niektórych miejscach był lód. Jakim zaskoczeniem było dla mnie że mimo tego ze system działał ( wydaje charakterystyczny dźwięk coś jak buczenie, cykanie ...na moje ucho ) 3 razy nie potrafiłem się wdrapać do garażu i dosłownie tyłem bezwładnie zjeżdżałem na ulice. Po kilku dniach od tego wydarzenia miałem wyznaczony przegląd, postanowiłem więc zapytać w serwisie czy system działa i jakie oprogramowanie mam wgrane. Odpowiedź była profesjonalna jak zawsze...ma pan wgrany najnowszy soft, a system działa poprawnie. Po kilku dniach od wizyty miałem okazję przetestować system znów tym razem na śniegu około 20-30 cm, tym razem jednak wyłączyłem tryb eco ( muł ) i samochód bez problemowo wdrapał się do garażu i tak kilkakrotnie.
Co do startu Crv na 4 łapy to nie wydaje mi się iż tak jest. System wydaje charakterystyczny dźwięk i wystarczy podjechać na jakąkolwiek piaszczystą górkę żeby to zweryfikować. U mnie przynajmniej nie wydaje żadnego dźwięku przy każdorazowym ruszaniu. W Rav4, którą miałem okazję testować, jak ktoś tu wspomniał wcześniej można dołączyć tył przyciskiem do 40 km/h ... z jednym ale...nie można tego robić na asfalcie, tylko błoto, piach, śnieg.
Zastanawiam się czy soft hondy na Szwecję był tylko dla użytkowników tam czy też dla całej Europy i niestety mam wrażenie że chyba jednak tylko oni dostali ten upgrade.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hellbound77




Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 20:46, 26 Wrz 2015    Temat postu: Re: AWD Crv sprzed liftu

masta78 napisał:
tym razem jednak wyłączyłem tryb eco ( muł ) i samochód bez problemowo wdrapał się do garażu i tak kilkakrotnie.
Co do startu Crv na 4 łapy to nie wydaje mi się iż tak jest

Ja w trybie eco nie jeżdzę - uznałem, że to zbyt niebezpieczne. Auto jest mega mułowate, a sytuacja na drodze czasami wymaga depnięcia. Może w trybie eco napęd awd nie działa? Z tego co pamiętam, to ruszając autem działa jedynie napęd na przód, a w razie potrzeby (uślizgu) dołączany jest tył.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
masta78




Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:33, 27 Wrz 2015    Temat postu:

Tryb eco to chyba tylko na autostradzie i z włączonym tempomatem ma sens.
Co do samego rozwiązania AWD to żaden system nie działa idealnie u żadnego z producentów.
Na początku brakowało mi możliwości ręcznego zapięcia tyłu, teraz stwierdzam że nawet lepiej.
Crv jak każde inne auto trzeba po prostu opanować i tyle.
Co do rozdziału mocy na przód i tył nie jestem pewny, ale z tego co pamiętam jest max 60 przód / 40 tył.
Ciekawy test można zobaczyć tutaj :
Off-Road Review: 2014 Honda CR-V on Everyman Driver...wystarczy wpisać w youtube powyższe.
Tutaj na kanale youtube jest mnóstwo o Crv i nie tylko i to naprawdę szczerze:
The Fast Lane Car
Niestety nie mogę jeszcze wrzucać linków bezpośrednich.
Update odnośnie ugrade'u softu. Z tego co można przeczytać u szwedów...można poprosić w serwisie o wgranie tej wersji na własne życzenie, gdyż nie jest ona preinstalowana w nowych Crv. Z tego co widziałem u szwedów warto ( jeżeli już nie mamy tej wersji, nie jestem w stanie za cholerę tego zweryfikować póki co )
Co do przegrzewania się napędu i automatycznego odłączania tyłu. W normalnych testach w górach, na śniegu itp. nigdy się to nie stało.
Crv to nie auto do offroad'u jak zresztą większość suvów, poza subaru, a i tak radzi sobie nieźle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:48, 27 Wrz 2015    Temat postu:

Nie zdążyłem jeszcze przetestować napędu na cztery koła w swojej CR-V, ponieważ odebrałem ją w kwietniu, ale już nie mogę doczekać się zimy, żeby sprawdzić jak to wygląda w praktyce. W teorii wygląda to tak, że zawsze ruszamy z załączonym napędem na wszystkie koła i przy prędkości około 30-40km/h (trudno określić dokładną prędkość, ponieważ komputer sam decyduje kiedy ingerować) napęd 4x4 się rozłącza. Później załącza się z podziałem mocy 50% przód i 50% tył.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy