Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:11, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Jak na razie można podejrzewać, że ten cudowny elektroniczny system napędu w VI - generacji na pewno nie jest lepszy, a być może nawet i gorszy od prymitywnego - czysto mechanicznego Dual-Pump w III generacji. Ciekawe byłoby bezpośrednie porównanie obu napędów w śniegu lub terenie.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 11:35, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Pean napisał: | Jak na razie można podejrzewać, że ten cudowny elektroniczny system napędu w VI - generacji na pewno nie jest lepszy, a być może nawet i gorszy od prymitywnego - czysto mechanicznego Dual-Pump w III generacji. Ciekawe byłoby bezpośrednie porównanie obu napędów w śniegu lub terenie. |
Napęd poprzedniej generacji w żaden sposób nie pomaga (nie napędza obu osi) w czasie szybszej jazdy, pomaga jedynie podczas ruszania lub/i utraty przyczepności przy niewielkich prędkościach. Obecna generacja teoretycznie zapewnia znacznie większe aktywne bezpieczeństwo, natomiast kiepsko się spisuje w opisywanych w poprzednich postach sytuacjach - system nie blokuje osi (poprzednia generacja też w pełni tego nie robi, max. 70/30, ale działa to znacznie skuteczniej).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 21:46, 09 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Oficjalne info oraz porównanie z poprzednią generacją:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DS dnia Śro 21:49, 09 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:55, 20 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Nie będę się wymądrzał, jeśli chodzi o działanie napędu 4WD w Hondzie CR-V, bo ekspertem nie jestem. Natomiast powiem wam, że przez ostatnie kilka dni, gdzie ciągle padało, musiałem z pewnych względów jeździć drogą przez pole, gdzie było błoto i koleiny ze stojącą wodą. Samochody osobowe z napędem na jedną oś nie dawały rady przejechać i musiały się wycofać, a ciężarowy Jelcz zakopał się. Wsiadłem więc do CR-V i mówię sobie co ma być, to będzie, jadę. Przejechałem bez żadnego problemu. Tak mi się ta jazda w grząskim terenie spodobała, że specjalnie zatrzymywałem się w błocie, żeby sprawdzić czy wyjadę. Choć adrenalina podniosła mi się znacznie, bo autem rzucało na lewo i prawo, Honda dała radę. Dla mnie, jako zwykłego użytkownika, który nie jeździ w bardzo trudnym terenie, tylko od czasu do czasu pojedzie polną drogą, taki napęd jaki posiada CR-V w zupełności wystarczy. Zdaje sobie sprawę, że są lepsze napędy na 4 koła, ale ja nic więcej nie potrzebuję.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:27, 03 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Jest to moja pierwsza zima razem z Hondą CR-V, ponieważ odbierałem auto pod koniec kwietnia 2015 roku. W Wielkopolsce, gdzie mieszkam spadło nareszcie trochę śniegu i niektóre drogi są bardzo śliskie. Wreszcie mogę nacieszyć się napędem na 4 koła i przetestować go w warunkach zimowych. Od momentu, gdy posiadam prawo jazdy, byłem właścicielem i użytkownikiem ok. 10 różnych samochodów. Wszystkie auta, które dotychczas posiadałem miały napęd na jedną oś. CR-V jest moim pierwszym autem, które posiada napęd 4WD i wiem już na pewno, że każde kolejne auto, które kupię w przyszłości obowiązkowo będzie musiało posiadać taki napęd. Na chwilę obecną SUV+4WD jest moim idealnym autem rodzinnym.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Sigi
Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 23:19, 03 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Właśnie wróciłem z narciarsko-sylwestrowego wypadu do Zieleńca. Śniegu niewiele ale wystarczająco aby po raz pierwszy sprawdzić działanie napędu w warunkach, powiedzmy zimowych. Parę razy próbowałem spowodować ślizganie przednich kół, ruszjąc ostro pod górę na ośnieżonej i wyślizganej drodze. Żadnego ślizgania nie było, auto ruszało płynnie i żwawo, odniosłem wrażenie, że rusza od razu na czterech. Przednionapędówka napewno stałaby w miejscu. Podobnie bardzo pozytywne wrażenie przy przyśpieszaniu na ośnieżonych podjazdach. Spalanie na całej trasie Warszawa-Zieleniec-Warszawa z dość sporym boxem dachowym i przy prędkościach na S8 i A2 ok. 140 km/h to 7,2 l. Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sigi dnia Nie 23:24, 03 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
wd4
Dołączył: 24 Wrz 2015 Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:15, 15 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
dziś bylem w terenie i powiem wam ze napęd na 4 kola spisał się spokojnie . to nie jest terenówka a suv wiec mniej wymagajmy ale na strome zbocze spokojnie wjechalem nie raz sneigu było około 20 cm ani razu nie mailem ślizgających się kol. na parkingu gość wjechał osobówka na prostym i miał problem a ja wogole wiec widze ze 4x4 działa dobrze
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
CityMatic
Dołączył: 30 Sty 2016 Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:06, 09 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Witam
Ja też sprawdziłem działanie swojego napędu, na płaskim terenie , z uślizgiem przednich kół działa a może i nie?bo auto zarzuca na prawo i lewo jadąc na wprost. Pod górę podobnie jednak tam gdzie nie wjeżdża przednionapędowa ta daje sobie radę chlapiąc błotem z tylnej osi więc napęd działa.
Z obserwacji: im wolniej się jedzie tym napęd "efektywniej" w odczuciu kierującego pracuje
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
jewti
Dołączył: 06 Lis 2015 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:37, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Testowanie napędu 4x4 mojej CRV - w Karpaczu opad śniegu ok 40 cm bez problemu po płaskim na zasypanym parkingu jak również pod górki bez problemu. Tam gdzie inni stali ja wjeżdżałem...Jestem super zadowolony...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin74
Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:14, 29 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
dzisiaj sprawdzilem swoja na rolkach wolnobieznych na stacji
diagnostycznej co prawda na plaskim, ale ruszyla bez problemu
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 8:50, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Marcin74 napisał: | dzisiaj sprawdzilem swoja na rolkach wolnobieznych na stacji
diagnostycznej co prawda na plaskim, ale ruszyla bez problemu |
Mieliła przednimi kołami zanim zjechała z rolek czy bez poślizgu?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin74
Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:52, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
troszke mielila , ale zjechala
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 16:20, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Co znaczy troszkę? Kilka obrotów kół, kilka sekund?
Honda twierdzi, że auto rusza z czterech łap, tylko nie podaje, w jakiej proporcji
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin74
Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:10, 02 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Kilka obrotów.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby ruszanie z rolek wolnobieznych pod górkę - to pokazaloby prawdziwy obraz napędu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|