Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 19:52, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
mleni napisał: | Zobaczcie jak wygląda napęd w CRV 3 gen. wygląda niebo lepiej niż nowsza. Widać jak już szybciej dołącza się napęd tylny i to jest lepsze rozwiązanie niż na nowszych elektronicznych systemów dołączania napędu. Mnie zastanawia dlaczego Honda tego nie brała pod uwagę, że nowsza technologia słabo się sprawdza | ...ponieważ napęd CRV 3 to prehistoria... Konkurencja od lat stosuje aktywne napędy mające na celu zapobiegać poślizgowi (proactive - All Mode 4x4-i, All Wheel Control, All Grip itp.), a napędy reagujące tylko na poślizg jak w CRV 3 (reactive) w zasadzie już nie istnieją...
Nowa generacja miała gonić konkurencję, co nie jest takie proste. A wojna rozgrywa się dziś na poziomie software'u, gdzie obecną generację można w ten sposób dowolnie modyfikować, a z poprzednią nie dą się już nic zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DS dnia Nie 19:58, 22 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Koronator
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:46, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Tej prehistorii nie zamieniłbym w życiu na tę pokręconą elektronikę. III generacja to ostatnia którą będę jeżdził. Samochód powinien poruszać się na prawach fizyki a nie systemu z Matrixa
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 21:26, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Koronator napisał: | Tej prehistorii nie zamieniłbym w życiu na tę pokręconą elektronikę. III generacja to ostatnia którą będę jeżdził. Samochód powinien poruszać się na prawach fizyki a nie systemu z Matrixa | Nowa CRV poległa przy ruszaniu na rolkach, ale podczas jazdy bezpieczeństwo aktywne nowszej generacji napędu może być nieporównywalne z CRV 3, tego tak naprawdę nie wiemy. Konkurencyjne systemy doskonale się sprawują od jakiś 10 lat, przy znaczniej prostszej budowie układu 4x4...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DS dnia Nie 21:29, 22 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:55, 23 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Koronator napisał: | Tej prehistorii nie zamieniłbym w życiu na tę pokręconą elektronikę. III generacja to ostatnia którą będę jeżdził. Samochód powinien poruszać się na prawach fizyki a nie systemu z Matrixa |
No dokładnie z tą 3 gen. przeżyję i zawsze dojedzie do celu w trudnych warunkach
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 20:13, 23 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
mleni napisał: | Koronator napisał: | Tej prehistorii nie zamieniłbym w życiu na tę pokręconą elektronikę. III generacja to ostatnia którą będę jeżdził. Samochód powinien poruszać się na prawach fizyki a nie systemu z Matrixa |
No dokładnie z tą 3 gen. przeżyję i zawsze dojedzie do celu w trudnych warunkach | Z tym "zawsze" to bym tak nie szarżował Używając tego napędu należy mieć świadomość, że to tylko chwilowe dopędzanie tylnej osi w czasie, kiedy ślizgają się przednie koła, a nie stały rozdział momentu. I tu właśnie należy odnieść się do fizyki...
Jeszcze dwa słowa odnośnie elektroniki - w tego typu napędach nie ma żadnych cudów, systemy korzystają głównie z czujników ABS/ESP, czyli tego, co od lat macie w swoich samochodach...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Koronator
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:32, 23 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Subaru jest oparte też raczej na prawach fizyki a napęd jest dokonały, te informatyczne cuda psuja nie tylko napęd ale również silniki szczególnie diesle...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 20:57, 23 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Koronator napisał: | Subaru jest oparte też raczej na prawach fizyki a napęd jest dokonały, te informatyczne cuda psuja nie tylko napęd ale również silniki szczególnie diesle... | Wszystkie Subaru ze skrzyniami AT i CVT mają napędy zbudowane identycznie jak CRV IV (i w pewnej części jak CRV III), w 100% oparte o elektronikę. O modelach sportowych nie wspominam...
A jakie to informatyczne cuda psują diesele?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Koronator
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:25, 28 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Nie napędy tylko systemy sterujące raczej. Jak ja znam subaru to były mechaniczne
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 15:53, 28 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Koronator napisał: | Nie napędy tylko systemy sterujące raczej. Jak ja znam subaru to były mechaniczne | Tylko te z manualnymi skrzyniami biegów mają "mechaniczny" napęd. Pozostałe od lat elektronicznie sterowany:
"System przenosi moment napędowy bezpośrednio do przedniego dyferencjału, oraz przy użyciu wielopłytkowego mokrego sprzęgła uruchamianego hydraulicznie (MP-T – Multi Plate Transfer), do wału napędowego biegnącego do tylnego dyferencjału. W większości zastosowań podstawowy podział momentu wynosi 60% dla osi przedniej i 40% dla osi tylnej. Czujniki nieustannie monitorują zmiany przyczepności/obrotów przednich i tylnych kół, położenie pedału gazu, użycie hamulca i skręt kierownicy, a sterownik na tej podstawie kontroluje pracę elektromagnetycznego zaworu dostarczającego olej do siłownika sprzęgła. W zależności od chwilowych wymagań, 100% momentu może być skierowane na koła przednie lub podział może wynosić 50%/50% (pełna blokada sprzęgła). Ten rodzaj napędu AWD pozwala aktywnie stabilizować ruch pojazdu, a w razie potrzeby, dla zmniejszenia oporów, zmniejszać udział napędu tylnego". (Warto dodać, że w starszych wersjach podstawowy podział wynosił 90/10).
Napęd CRV IV miał działać równie inteligentnie, podobna budowa (bazująca na przedniej osi), a wyszło jak wyszło - to nie wina elektroniki, a programistów.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Koronator
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 16:19, 28 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Możemy powiedzieć cytując klasyka " dziś prawdziwych samochodów już nie ma",
a jeżeli chodzi o CRV to mam nadzieję że się poprawi do czasu kiedy podejmę decyzję o sprzedaży III,
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Sigi
Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:21, 05 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Piękny film. Ja też tak chcę, jadę szukać śniegu Jak na razie jeżdżę po błocie, specjalnie zatrzymując się, aby było trudniej wyjechać.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 23:20, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Przy większych oporach nie jest już tak kolorowo...
https://www.youtube.com/watch?v=CGEk3p_HRWw
System nie przekazuje odpowiedniego momentu na tył oraz odłącza tylną oś po ok. 15 sekundach (komunikat o przegrzaniu), około minuty trwa "chłodzenie" sprzęgła.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Koronator
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:27, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Czyli do niczego, porażka,
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Sigi
Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19:54, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
To, że w warunkach granicznych tył nie pracuje aby nie przegrzać układu to wcale nie musi być wadą. W piachu czy w błocie to i auta ze stałym 4x4 potrafią się zakopać. Poza tym technika to nie wszystko, nieogarnięty kierowca może sobie nie poradzić w terenówce tam gdzie inni spokojnie przejadą autem z napędem na jedną oś. Poczekajmy na opinie użytkowników nowych CR-V, choćby tych z tego forum. Albo jakiś obiektywny i pełny test. No i nie zapominajmy, że zgodnie z instrukcją CR-V, pojazd nie jest przystosowany do jazdy w trudnym terenie. Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sigi dnia Wto 17:21, 08 Gru 2015, w całości zmieniany 6 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|