Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
napęd 4WD w nowym CRV
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DS




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 19:52, 22 Lis 2015    Temat postu:

mleni napisał:
Zobaczcie jak wygląda napęd w CRV 3 gen. wygląda niebo lepiej niż nowsza. Widać jak już szybciej dołącza się napęd tylny i to jest lepsze rozwiązanie niż na nowszych elektronicznych systemów dołączania napędu. Mnie zastanawia dlaczego Honda tego nie brała pod uwagę, że nowsza technologia słabo się sprawdza
...ponieważ napęd CRV 3 to prehistoria... Konkurencja od lat stosuje aktywne napędy mające na celu zapobiegać poślizgowi (proactive - All Mode 4x4-i, All Wheel Control, All Grip itp.), a napędy reagujące tylko na poślizg jak w CRV 3 (reactive) w zasadzie już nie istnieją...
Nowa generacja miała gonić konkurencję, co nie jest takie proste. A wojna rozgrywa się dziś na poziomie software'u, gdzie obecną generację można w ten sposób dowolnie modyfikować, a z poprzednią nie dą się już nic zrobić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DS dnia Nie 19:58, 22 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:46, 22 Lis 2015    Temat postu:

Tej prehistorii nie zamieniłbym w życiu na tę pokręconą elektronikę. III generacja to ostatnia którą będę jeżdził. Samochód powinien poruszać się na prawach fizyki a nie systemu z Matrixa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DS




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 21:26, 22 Lis 2015    Temat postu:

Koronator napisał:
Tej prehistorii nie zamieniłbym w życiu na tę pokręconą elektronikę. III generacja to ostatnia którą będę jeżdził. Samochód powinien poruszać się na prawach fizyki a nie systemu z Matrixa
Nowa CRV poległa przy ruszaniu na rolkach, ale podczas jazdy bezpieczeństwo aktywne nowszej generacji napędu może być nieporównywalne z CRV 3, tego tak naprawdę nie wiemy. Konkurencyjne systemy doskonale się sprawują od jakiś 10 lat, przy znaczniej prostszej budowie układu 4x4...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DS dnia Nie 21:29, 22 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:55, 23 Lis 2015    Temat postu:

Koronator napisał:
Tej prehistorii nie zamieniłbym w życiu na tę pokręconą elektronikę. III generacja to ostatnia którą będę jeżdził. Samochód powinien poruszać się na prawach fizyki a nie systemu z Matrixa


No dokładnie z tą 3 gen. przeżyję i zawsze dojedzie do celu w trudnych warunkach Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DS




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 20:13, 23 Lis 2015    Temat postu:

mleni napisał:
Koronator napisał:
Tej prehistorii nie zamieniłbym w życiu na tę pokręconą elektronikę. III generacja to ostatnia którą będę jeżdził. Samochód powinien poruszać się na prawach fizyki a nie systemu z Matrixa


No dokładnie z tą 3 gen. przeżyję i zawsze dojedzie do celu w trudnych warunkach Wink
Z tym "zawsze" to bym tak nie szarżował Wink Używając tego napędu należy mieć świadomość, że to tylko chwilowe dopędzanie tylnej osi w czasie, kiedy ślizgają się przednie koła, a nie stały rozdział momentu. I tu właśnie należy odnieść się do fizyki...
Jeszcze dwa słowa odnośnie elektroniki - w tego typu napędach nie ma żadnych cudów, systemy korzystają głównie z czujników ABS/ESP, czyli tego, co od lat macie w swoich samochodach...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:32, 23 Lis 2015    Temat postu:

Subaru jest oparte też raczej na prawach fizyki a napęd jest dokonały, te informatyczne cuda psuja nie tylko napęd ale również silniki szczególnie diesle...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DS




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 20:57, 23 Lis 2015    Temat postu:

Koronator napisał:
Subaru jest oparte też raczej na prawach fizyki a napęd jest dokonały, te informatyczne cuda psuja nie tylko napęd ale również silniki szczególnie diesle...
Wszystkie Subaru ze skrzyniami AT i CVT mają napędy zbudowane identycznie jak CRV IV (i w pewnej części jak CRV III), w 100% oparte o elektronikę. O modelach sportowych nie wspominam...
A jakie to informatyczne cuda psują diesele?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:25, 28 Lis 2015    Temat postu:

Nie napędy tylko systemy sterujące raczej. Jak ja znam subaru to były mechaniczne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DS




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 15:53, 28 Lis 2015    Temat postu:

Koronator napisał:
Nie napędy tylko systemy sterujące raczej. Jak ja znam subaru to były mechaniczne
Tylko te z manualnymi skrzyniami biegów mają "mechaniczny" napęd. Pozostałe od lat elektronicznie sterowany:

"System przenosi moment napędowy bezpośrednio do przedniego dyferencjału, oraz przy użyciu wielopłytkowego mokrego sprzęgła uruchamianego hydraulicznie (MP-T – Multi Plate Transfer), do wału napędowego biegnącego do tylnego dyferencjału. W większości zastosowań podstawowy podział momentu wynosi 60% dla osi przedniej i 40% dla osi tylnej. Czujniki nieustannie monitorują zmiany przyczepności/obrotów przednich i tylnych kół, położenie pedału gazu, użycie hamulca i skręt kierownicy, a sterownik na tej podstawie kontroluje pracę elektromagnetycznego zaworu dostarczającego olej do siłownika sprzęgła. W zależności od chwilowych wymagań, 100% momentu może być skierowane na koła przednie lub podział może wynosić 50%/50% (pełna blokada sprzęgła). Ten rodzaj napędu AWD pozwala aktywnie stabilizować ruch pojazdu, a w razie potrzeby, dla zmniejszenia oporów, zmniejszać udział napędu tylnego". (Warto dodać, że w starszych wersjach podstawowy podział wynosił 90/10).

Napęd CRV IV miał działać równie inteligentnie, podobna budowa (bazująca na przedniej osi), a wyszło jak wyszło - to nie wina elektroniki, a programistów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:19, 28 Lis 2015    Temat postu:

Możemy powiedzieć cytując klasyka " dziś prawdziwych samochodów już nie ma",
a jeżeli chodzi o CRV to mam nadzieję że się poprawi do czasu kiedy podejmę decyzję o sprzedaży III,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sigi




Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 17:47, 05 Gru 2015    Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=tM3j2YHoRXo
jeżeli jest tak jak na ww. filmnie to dla mnie wystarczy,
a tu mamy o tym как это работает
https://www.youtube.com/watch?v=RL4-p5Ug-ZU


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sigi dnia Sob 17:55, 05 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:21, 05 Gru 2015    Temat postu:

Piękny film. Ja też tak chcę, jadę szukać śniegu Smile Jak na razie jeżdżę po błocie, specjalnie zatrzymując się, aby było trudniej wyjechać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DS




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 23:20, 06 Gru 2015    Temat postu:

Przy większych oporach nie jest już tak kolorowo...
https://www.youtube.com/watch?v=CGEk3p_HRWw
System nie przekazuje odpowiedniego momentu na tył oraz odłącza tylną oś po ok. 15 sekundach (komunikat o przegrzaniu), około minuty trwa "chłodzenie" sprzęgła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:27, 07 Gru 2015    Temat postu:

Czyli do niczego, porażka,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sigi




Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 19:54, 07 Gru 2015    Temat postu:

To, że w warunkach granicznych tył nie pracuje aby nie przegrzać układu to wcale nie musi być wadą. W piachu czy w błocie to i auta ze stałym 4x4 potrafią się zakopać. Poza tym technika to nie wszystko, nieogarnięty kierowca może sobie nie poradzić w terenówce tam gdzie inni spokojnie przejadą autem z napędem na jedną oś. Poczekajmy na opinie użytkowników nowych CR-V, choćby tych z tego forum. Albo jakiś obiektywny i pełny test. No i nie zapominajmy, że zgodnie z instrukcją CR-V, pojazd nie jest przystosowany do jazdy w trudnym terenie. Pzdr.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sigi dnia Wto 17:21, 08 Gru 2015, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 4 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy