Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 16:12, 11 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
masta78 napisał: | Co do tego czy sprzęgło i dyfer są za słabe to nigdzie tego nie doczytałem |
Wiele stron podaje oficjalną odpowiedź Hondy, np. tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście Honda nie użyła sformułowania "za słabe", tylko ubrała to w ładne słowa:
The AWD system allocates driving torque to the front and rear wheels in order to achieve the best possible driving force, whilst keeping within the torque limits of the rear differential (...)
If all available torque required to move the vehicle uphill was transferred to the rear differential, the torque limit of the unit would be exceeded. Because the torque is limited as described above, the vehicle will not climb the slope in this test condition.
masta78 napisał: | W naszych Crv rozdział następuje elektronicznie i to właśnie soft został zmieniony tak aby rozdział był 50/50 czy 60/40 w wypadku szwedów |
Nie bardzo rozumiem - 60/40 powinno bez problemu wyciągnąć auto, z lekkim poślizgiem przedniej osi (mowa oczywiście o stopniu zapięcia sprzęgła, moment wymagany w tej sytuacji to blisko 0/100)
Sigi napisał: | Widzę, że niektórzy użytkownicy CR-Vek oczekują, że napęd będzie działał na śliskim jak permanentny na 4 koła. Dołączany tył to chyba co innego. Przód się ślizga to tył się dołącza. Czekam na zimę, jak nie ruszę z miejsca gdy przód stoi na lodzie to wtedy będę się przejmował. Pzdr. |
Tak działały poprzednie generacje, obecna - teoretycznie - powinna działać w sposób zbliżony do stałego 4x4.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DS dnia Nie 16:54, 11 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
masta78
Dołączył: 26 Wrz 2015 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:22, 11 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
DS:
Odnośnie rozdziału przód/tył (60/40, 50/50) po updacie softu szwedzi mają taki podział przód/tył. Wykonali również ponownie testy Crv sprzed FL po updacie softu w warunkach rzeczywistych i na rolkach. Okazało się że napęd działa poprawnie. Następnie testowali wersję po FL i problem znowu jest, odpowiedź Hondy była ze wersja po FL nie ma preinstalowanego tej wersji softu i można o nią poprosić w serwisie. Zmierzam tylko do tego że żaden serwis nie jest w stanie mi podać jaki rodzaj softu mam aktualnie zainstalowany i w jaki sposób im wytłumaczyć że chcę akurat tą wersję która jest w Szwecji. Co ciekawe amerykanie testowali Crv przed FL i u nich napęd działał bardzo dobrze co widać na kilkunastu filmikach.
Btw miałem Mitsu Asx i napęd faktycznie działał cały czas ok, stąd też taka wnikliwość u mnie jeżeli chodzi o Awd Crv
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 17:40, 11 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Odnośnie rozdziału przód/tył (60/40, 50/50) po updacie softu szwedzi mają taki podział przód/tył |
Nadal nie czaje, przecież to teoretycznie ma być aktywny podział (jak w ASX). Rozumiem, że po updacie sprzęgło po prostu potrafi zblokować osie.
Cytat: | Zmierzam tylko do tego że żaden serwis nie jest w stanie mi podać jaki rodzaj softu mam aktualnie zainstalowany i w jaki sposób im wytłumaczyć że chcę akurat tą wersję która jest w Szwecji |
To zapraszam do Rzeszowa, postawimy na rolkach i sprawdzimy
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
masta78
Dołączył: 26 Wrz 2015 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śląsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:43, 11 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Ds sorry źle się wyraziłem odnośnie rozdziału przód/tył . Maksymalny rozdział mają szwedzi w wartościach podanych powyżej. Sądze że Honda założyła że w wypadku poślizgu przednich kół algorytm w oprogramowaniu przekazuje dużo większą wartość na tył w wypadku nawet mniejszego poślizgu przednich kół.
Co do rolek to dzięki za zaproszenie Niestety w tej chwili z czasem krucho.
Ciekawostka jest jeszcze jedna jeżeli w ogóle napęd Awd ma zadziałać w moim wypadku należy wyłączyć econ. Potwierdzają to zresztą opinie ludzi na różnych forach zagranicznych.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:08, 11 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
masta78 - widzę, że jesteś ze śląska, więc do terenów górzystych masz blisko. Ja niestety mieszkam w takiej okolicy, że nawet wzniesień brak. Niestety muszę więc poczekać do zimy. Może wybierz się do kolegi na rolki, byłby to fajny test. Ja niestety do Rzeszowa mam zbyt daleko, bo aż 600km. Odnośnie filmików, to chodziło mi w kwestii ogólnej. Już tyle razy przejechałem się na wiarygodności filmów i artykułów, że teraz żeby być pewnym, testuję samemu. Poza tym trudno znaleźć jakiś off-road test wersji po FL, ponieważ auta w Europie pojawiły się dopiero w kwietniu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 12:10, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Inny test, tym razem "terenowy", potwierdzający problemy z softem...
[link widoczny dla zalogowanych]
CRV od 7:15
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:47, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Na tym filmie widać, że prawe tylnie koło stoi, pomimo poślizgu kół przednich. Czy stoi również lewy tył? Jeżeli tak, to napęd 4WD w CR-V IV jest gorszy od tego dual-pump w III, gdzie tylne koło nie ma prawa stanąć w przypadku poślizgu przodu ( czysta mechanika ).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Medyk
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:33, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
No to co teraz ? Czy po FL nadal mają ten problem ? Jeżeli tak to trzeba tą sprawę poruszyć ...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 15:29, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Pean napisał: | Na tym filmie widać, że prawe tylnie koło stoi, pomimo poślizgu kół przednich. Czy stoi również lewy tył? Jeżeli tak, to napęd 4WD w CR-V IV jest gorszy od tego dual-pump w III, gdzie tylne koło nie ma prawa stanąć w przypadku poślizgu przodu ( czysta mechanika ). | Z pomocą kontroli trakcji powinny kręcić się wszystkie, a przynajmniej próbować. Trudno ocenić, czy system jest gorszy - nie radzi sobie w sytuacjach, kiedy trzeba ruszyć auto z miejsca lub przenieść na tył duży moment przy małej prędkości (widać doskonale przy drugim podjeździe). Może w czasie jazdy działa skuteczniej, to już pytanie do użytkowników - teoretycznie tak jest, bo to system proactive (dual-pump to w pełni reactive, zatem w sytuacji krytycznej na niewiele się zda).
Medyk napisał: | No to co teraz ? Czy po FL nadal mają ten problem ? Jeżeli tak to trzeba tą sprawę poruszyć ... | Niektóre stacje diagnostyczne posiadają rolki wolnobieżne do badań samochodów 4x4 bez centralnego dyfra - poszukać, wybrać się i sprawdzić, najlepiej pod górkę lub podstawiając niewielką przeszkodę pod tylne koła.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:20, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Na tym filmie ewidentnie tył się nie kręci, więc wydaje się pod tym względem jest gorszy od reaktywnego dual-pump, który nie jest specjalnie wydajny ( opóźnienie w załączaniu i do 30 proc momentu na tył ), ale nie ma sytuacji żeby tył całkowicie się nie kręcił. Dla mnie ten napęd 4x4 w CR-V IV to porażka. Wg zapowiedzi miał to być rewolucyjny skok w stosunku do prostego napędu hydraulicznego w poprzednich modelach CR-V i HR-V, a wyszła kicha. Dziwne, bo Honda robi jeden z najlepszych napędów 4x4: (SH-AWD) stosowany w Legendzie i Accurze ).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pon 16:21, 19 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Medyk
Dołączył: 20 Kwi 2015 Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:21, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Tomasz na naszych nie piszą już w tyle AWD więc coś w tym musi być ...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
czay
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:38, 20 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Medyk napisał: | No to co teraz ? Czy po FL nadal mają ten problem ? Jeżeli tak to trzeba tą sprawę poruszyć ... | [/quote]Niektóre stacje diagnostyczne posiadają rolki wolnobieżne do badań samochodów 4x4 bez centralnego dyfra - poszukać, wybrać się i sprawdzić, najlepiej pod górkę lub podstawiając niewielką przeszkodę pod tylne koła.[/quote]
Nie wiem na ile zmienił się napęd w CRV IV, ale w mojej III jak byłem na przeglądzie, to przy sprawdzaniu przednich hamulców tyłem wjeżdżam właśnie na rolki. Jak diagnosta uruchamia urządzenie do sprawdzenia hamulców i przednie koła zaczynają się kręcić to tylne na rolkach też się same kręcą. Zatem pewnie najprościej będzie sprawdzić właśnie na stacji diagnostycznej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czay dnia Wto 20:39, 20 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
DS
Dołączył: 22 Lip 2015 Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 8:51, 21 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
czay napisał: | Nie wiem na ile zmienił się napęd w CRV IV, ale w mojej III jak byłem na przeglądzie, to przy sprawdzaniu przednich hamulców tyłem wjeżdżam właśnie na rolki. Jak diagnosta uruchamia urządzenie do sprawdzenia hamulców i przednie koła zaczynają się kręcić to tylne na rolkach też się same kręcą. |
Zmienił się z dołączanego mechanicznie na sterowany elektronicznie, choć sprzęgło pilotowe zapewne jest takie samo (dwie tarcze oddzielone od siebie przez kulki poruszające się po specjalnych bieżniach).
W sytuacji kiedy tylne koła będą na rolkach, każdy tego typu mechanizm będzie kręcił kołami, nawet w trybie 2WD (jeśli auto takowy posiada).
www.youtube.com/watch?v=L8kXrOsB_Qg
www.youtube.com/watch?v=2PBcgMlFeUQ
Sprawdzić należy nie to, czy koła będą się kręcić (bo na pewno będą), tylko jaki moment przeniosą.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:23, 22 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Zobaczcie jak wygląda napęd w CRV 3 gen. wygląda niebo lepiej niż nowsza. Widać jak już szybciej dołącza się napęd tylny i to jest lepsze rozwiązanie niż na nowszych elektronicznych systemów dołączania napędu. Mnie zastanawia dlaczego Honda tego nie brała pod uwagę, że nowsza technologia słabo się sprawdza.
https://www.youtube.com/watch?v=VayQzguauBg
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mleni dnia Nie 10:24, 22 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|