Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
napęd 4WD w nowym CRV
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
masta78




Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:31, 27 Wrz 2015    Temat postu:

nie sądzę żeby system AWD działał zawsze przy ruszaniu. Zależne to jest od czynników na drodze ( m.in. deszcz, lód ) i poślizgu kół.
AWD w Hondzie działa w połączeniu z VSA oraz szeregiem czujników m.in. abs i włącza system w momencie kiedy tenże system wskazuje możliwość poślizgu ( mówimy cały czas o ruszaniu ) więc na suchej asfaltowej drodze system nie powinien się włączyć przy ruszaniu bo i po co? Do tego tak jak wspomniałem wcześniej system w czasie pracy wydaje charakterystyczny dźwięk, nie jest to bardzo głośne, ale na pewno słyszalne i przypomina trochę dźwięk abs. Co do rozdziału mocy przód/tył to nie pamiętam jaki jest faktycznie i całkiem możliwe że przy nowszym oprogramowaniu jest 50/50.
Niezależnie od tego Honda wygrywa ilością miejsca, bagażnikiem i zastosowanymi materiałami w porównaniu z całą konkurencją w tym przedziale cenowym. Główny mankament to naprawdę miękki lakier i plastiki ...głównie drzwi i bagażnika. Wyciszenie jest zdecydowanie lepsze niż u konkurencji. Co do spalania to w moim wypadku utrzymuje się na poziomie 8,5-8,7l przy manualnej skrzyni biegów i oczywiście benzynie. Spasowanie elementów w środku jest dobre, nie słyszę żadnych trzasków mimo tego że samochód ma ponad 2 lata i został kupiony jako demo...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:24, 27 Wrz 2015    Temat postu:

Jestem pewien, że napęd AWD w naszych CR-V tak działa, ponieważ rozmawiałem z kilkoma serwisami Hondy na ten temat. Zawsze ruszamy z załączonym napędem na 4 koła bez względu na to jakie mamy warunki atmosferyczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sigi




Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 59
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 17:35, 27 Wrz 2015    Temat postu:

Uważam, że jest za mało dostępnej, fachowej informacji na temat jak działa napęd 4x4 w nowych CR-V. Nawet w serwisie sprzedawcy nie do końca są zorientowani. Fajnie by było gdyby ruszanie odbywało się na czterech łapach ale chyba tak nie jest. Podobno tak jest w nowych RAV-4 ale ostatnio gdzieś czytałem, że tak jest ale tylko na śliskiej nawierzchni. No, na śliskiej to chyba wszystkie z dołączanym tyłem tak powinny ruszać. Jedyne co mogę stwierdzić po przejechaniu 10 tyś. km to to, że tył w mojej CR-V za bardzo się nie napracował, jeżeli w ogóle. Lubię ostre ruszanie i odbiło się to na zużyciu przednich opon. Są już mocno zjechane w porównaniu z tylnymi, nawet zacząłem ostatnio je oszczędzać coby na dłużej starczyły. Chyba w kolejnej zmianie kół na letnie zmienię tył na przód. Pzdr.

O widzę Tomasz, że podczas mojego klikania wrzuciłeś kolejny post. Fajnie gdybyś miał rację.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sigi dnia Nie 17:39, 27 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DS




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 13:29, 28 Wrz 2015    Temat postu:

Tomasz napisał:
Jestem pewien, że napęd AWD w naszych CR-V tak działa, ponieważ rozmawiałem z kilkoma serwisami Hondy na ten temat. Zawsze ruszamy z załączonym napędem na 4 koła bez względu na to jakie mamy warunki atmosferyczne.

Jest coś takiego, jak "Standby torque", czyli auto rusza z czterech łap, natomiast pytanie, jaka jest wartość tego parametru. Z tego, co można znaleźć na necie, to jest to wartość bardzo symboliczna, raczej gotowość do działania, niż samo działanie, czyli w praktyce FWD.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DS dnia Pon 13:30, 28 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
masta78




Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:21, 01 Paź 2015    Temat postu:

trafiłem jeszcze na ciekawy filmik odnośnie testu awd Crv-ki z Czech. Link poniżej, bardzo ciekawe komentarze które potwierdzają że update softu w wypadku modelu przed FL jest potrzebny. Dodam że przy zakupie Crv z programu demo dealera pojawił się problem z awd. Właściwie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zapaliła się kontrolka awd. Problem rozwiązał serwis Hondy u lokalnego dealera wymieniając element o którym piszą w poniższym linku. Nie zmienia to jednak faktu że samochód zachowuje się u mnie bardzo podobnie jak na poniższym filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=PG9yWf4MAtI


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez masta78 dnia Czw 7:29, 01 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DS




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 13:32, 10 Paź 2015    Temat postu:

New for 2012, the CR-V offers Real Time AWD with Intelligent Control System™, which represents a major advancement to Honda's original Real Time 4WD system used in previous-generation models. The more compact and efficient Real Time AWD introduces a high degree of four-wheel-drive sophistication in rain, snow, dirt roads and dry pavement. System operation is completely automatic and virtually transparent in smoothness. Unlike some four-wheel-drive systems that require the driver to select a drive mode based on the perceived need, Real Time AWD's automatic operation means the system is always ready to transfer torque to the rear wheels, allowing the driver to focus more on driving when situations are demanding.

The capabilities of the system are prioritized to further support high fuel efficiency and all-around drivability on-road as well as off-road. Assisting the front wheels when it is beneficial, Real Time AWD instantly powers the rear wheels when starting from a stop, even on dry pavement, working in cooperation with Vehicle Stability Assist (VSA) and the new Motion-Adaptive Electric Power Steering (EPS). For comparison, the previous-generation Real Time 4WD was designed to allow the front wheels to slip a small degree before torque was transferred to the rear wheels and its primary benefit was at low speeds. Plus, it did not interact with VSA. The new Real Time AWD system can operate at all speeds when needed. When torque transfer to the rear wheels is not required such as when cruising, drive to the rear wheels is decoupled for reduced drag.

The Intelligent Control System function of Real Time AWD cooperates with the VSA and EPS to assist the driver in maintaining vehicle control. For efficiency, the electric motor activating the hydraulic pump is idled when not required, further reducing drag within the system and helping to reduce energy consumption. Compared to the previous model's Real Time 4WD, the new Real Time AWD design weighs 17 percent less (approximately 36 pounds total system weight) and has 60 percent less rotational drag compared to the previous-generation's Real Time 4WD system.

The CR-V's all-wheel drive system's major components consist of the conventional front-wheel-drive system, a compact transfer case that distributes torque to a propeller shaft running the length of the vehicle, the rear differential, a new electronically-controlled hydraulic pump, a multi-plate clutch, and left and right rear-wheel driveshafts.

The previous-generation Real Time 4WD system was mechanically actuated using a pair of hydraulic pumps (one driven by the front wheels and one driven by the rear wheels) along with a ball cam mechanism to operate the clutch that sent power to the rear wheels. If the front wheels began to turn faster than the rear wheels, as would be the case if they were spinning on snow or ice, the difference in pressure between the two pumps would cause the clutch to be engaged, sending power to the rear wheels. The ball cam mechanism was designed to help speed engagement. The system was designed to react to front wheelspin quickly and then send a portion of the vehicle's power to the rear wheels.

The new Real Time AWD still uses a multi-plate clutch, similar to the clutches used in Honda automatic transmissions, to connect the propeller shaft to the rear differential. But in place of the twin hydraulic pumps and ball cam mechanism used previously, the system now uses an electric motor driving a single hydraulic pump, which operates the clutch. The electric motor is controlled by the Intelligent Control System, which means that the system can actively apportion power based on the conditions. The system doesn't merely react to front wheelspin; it minimizes wheelspin before it happens by sending power to the rear wheels accordingly.

When starting on snow for example, the system sends power to the rear wheels right from the start, minimizing the potential for front wheelspin. The system can also detect when the CR-V is climbing a hill and send a greater amount of power to the rear wheels in cooperation with the newly added Hill Start Assist feature. Hill Start Assist maintains brake pressure briefly after the brake pedal is released, giving the driver time to accelerate and smoothly resume motion. The Intelligent Control System instantly assesses the road's slope angle using a G-sensor and the level of grip as detected by VSA in case of wheel spin, allowing added initial apportioning of torque to the rear wheels for smooth starts.

In summary, Real Time AWD offers the optimal balance of confident capability and user friendliness in a lightweight and fuel-efficient design. The driver can simply step on the accelerator and let the system maximize use of available grip and climbing capability.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DS dnia Sob 13:35, 10 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 125
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:42, 10 Paź 2015    Temat postu:

No to gratuluję. Przecież ten napęd zupełnie nie działa. Mam nadzieję że w mojej generacji jest lepiej, jeszcze nie testowałem zimą ale na piasku tył zostawia piękne ślady. Troszkę się Honda nie popisała.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Medyk




Dołączył: 20 Kwi 2015
Posty: 126
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:04, 10 Paź 2015    Temat postu:

Dlaczego nie działa ? Nic o tym nie piszą ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hellbound77




Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 20:46, 10 Paź 2015    Temat postu:

DS - skąd masz ten wpis w języku angielskim? Z niego wynika m.in., że ruszenie przykładowo na śniegu następuje na tylnym napędzie (tylnych kołach) - "When starting on snow for example, the system sends power to the rear wheels right from the start, minimizing the potential for front wheelspin". Według mnie kwestia jest prosta - jak na śliskim / ośnieżonym rusza CR-V IV generacji? Kupiłem auto w marcu 2014 r. i jak dotąd nie miałem okazji przetestować napędu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 125
Przeczytał: 16 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:57, 10 Paź 2015    Temat postu:

Może nie piszą ale na filmie ewidentnie widać że mielą tylko przednie koła. Dla mnie porażka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sigi




Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 59
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 9:06, 11 Paź 2015    Temat postu:

Widzę, że niektórzy użytkownicy CR-Vek oczekują, że napęd będzie działał na śliskim jak permanentny na 4 koła. Dołączany tył to chyba co innego. Przód się ślizga to tył się dołącza. Czekam na zimę, jak nie ruszę z miejsca gdy przód stoi na lodzie to wtedy będę się przejmował. Pzdr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
masta78




Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:43, 11 Paź 2015    Temat postu:

Sigi na filmie tył w ogóle nie reaguje albo z dużym opóźnieniem i tak oczekuję że w momencie dołączenia tyłu samochód będzie się zachowywał jak z stałym napędem 4x4 bo o to w tym chodzi. Lubie swoją Honde, ale oczekuję że napęd będzie działał jak należy i od tego są serwisy Hondy żeby wgrali odpowiedni soft i sprawdzili napęd. Skoro szwedom dali specjalnie soft dla nich do awd to powinni tak zrobić dla całej europy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomasz




Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 285
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:59, 11 Paź 2015    Temat postu:

Sigi - mamy wersję po FL, więc jeśli tylko spadnie śnieg, to przekonamy się sami jak ten napęd działa. Sam jestem bardzo ciekawy, bo filmy filmami, teoria teorią, ale najlepiej przekonać się na własnej skórze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DS




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 13:06, 11 Paź 2015    Temat postu:

hellbound77 napisał:
DS - skąd masz ten wpis w języku angielskim? Z niego wynika m.in., że ruszenie przykładowo na śniegu następuje na tylnym napędzie (tylnych kołach)

Źródło - [link widoczny dla zalogowanych]
Ruszanie następuje nie na tylnym napędzie, a wraz z tylnym napędem.
Kiedy pojawiła się obecna generacja CRV, przedstawiciele Hondy twierdzili, iż nowy napęd działa odwrotnie niż poprzednie generacje (Dual Pump). Poprzednio układ czekał na poślizg i wtedy dołączał tył, obecnie startuje z czterech łap i jeśli nie wykryje poślizgu, to po chwili odłączy tył. Honda nie podaje, jaki jest rozdział przy ruszaniu - jeśli jest to 99/1, to wystarczy, żeby w materiałach reklamowych wpisać, że rusza czterema kołami...
A w praktyce jest to FWD.
Szwedzki filmik pokazuje, że układ nie jest w stanie przenieść na tył wystarczająco dużo momentu, aby ruszyć auto pod górę tylko tylną osią - no właśnie - to nie chodzi o to, żeby zakręcić tylnymi kołami jeśli mają one niskie opory, bo to CRV potrafi, tylko aby przenieść moment. Oficjalna odpowiedź Hondy (w skrócie) - sprzęgło międzyosiowe i tylny dyfer są za słabe...

Dla objaśnienia sprawy, jak ważny jest rozdział mocy przy starcie - tu na przykładzie ASX - w trybie 4WD start to mniej więcej 75/25, Lock prawie 50/50.
Na rolkach - niby bez znaczenia - minimalna różnica:
www.youtube.com/watch?v=Dk2tPqke5AQ
www.youtube.com/watch?v=j33wMZO6zI0&feature=youtu.be&t=32s

W prawdziwych warunkach (lód) - ogromna różnica:
www.youtube.com/watch?v=KYws-l-t0ZQ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
masta78




Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:37, 11 Paź 2015    Temat postu:

DS fajny materiał i mała uwaga odnośnie szwedów i dystrybucji momentu. W naszych Crv rozdział następuje elektronicznie i to właśnie soft został zmieniony tak aby rozdział był 50/50 czy 60/40 w wypadku szwedów. Oni dostali taki update softu czy cała reszta europy nie wiadomo.
Co do tego czy sprzęgło i dyfer są za słabe to nigdzie tego nie doczytałem.
Możesz proszę wrzucić gdzie dokładnie Honda się do tego przyznała, odniosła?

Tomasz wystarczy że na mokrej trawie pod górkę spróbujesz ruszyć i powinieneś mieć już jakąś odpowiedź.
Apropos filmiki które umieszczamy i własne doświadczenia nie pokazują teorii tylko praktykę w warunkach rzeczywistych i istotę problemu który faktycznie występuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy