Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piano079
Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:03, 13 Maj 2013 Temat postu: Który silnik wybrać? 2.0 czy 2.4 |
|
|
Przede wszystkim jako nowy użytkownik tego forum jak i wkrótce nowy użytkownik Hondy CRV:
Witam wszystkich Forumowiczów oraz posiadaczy CRV ja i innych modeli Hondy
A teraz moje pytanie. Interesuje mnie tylko i wyłącznie silnik benzynowy. Tylko mam mały dylemat czy wybrać 2.0 czy 2.4. Dodam że będę instalował gaz od razu po kupieniu samochodu. CRV będzie 3-ciej generacji.
Przebiegi roczne wachają się pomiędzy 20-25 tyś rocznie. Tryb jazdy typowo mieszany jako że będę mieszkał już niedługo 25km od miasta (Kielc) i dojeżdżał tutaj codziennie do pracy.
Zależy mi na tym aby samochód był w miarę dynamiczny i bez chorego spalania. No i oczywiście bezawaryjny
Bardzo proszę o Wasze sugestie i opinie na temat tych dwóch silników i tego jak CRV się z nimi spisuje.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
piano079
Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:31, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
No i jak? Nikt nic nie poradzi? Przecież są tu użytkownicy zarówno silników 2.0 jak i 2.4. Tak trudno podzielić się swoimi spostrzeżeniami? Nie wierzę że to forum jest aż tak sztywne...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
rysiekogl
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:04, 15 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Na to pytanie musisz chyba odpowiedzieć sobie sam, bo kazdy będzie chwalił swoje, musisz ocenić czy chcesz więcej mocy z automatem czy mniej z manualem. 2.0 demonem prędkości nie jest ale do sprawnego poruszania się według mnie wystarczy, na brak mocy zawsze będzie sie narzekać , spalanie na trasie u mnie przy delikatnej jeździe max 110km/h to 7l według komputera.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
piano079
Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:05, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za pierwszą opinię
No i szczerze mówiąc to na to liczę że każdy będzie chwalił swoje dzięki czemu będziemy mieć tutaj ciekawą dyskusję...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:58, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Założenia wykluczające się: dynamiczny, oszczędny i bezawaryjny z gazem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pią 13:59, 17 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
ts3362
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:40, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
2l to rozsądny kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem. Zwłaszcza przy częstych dojazdach w cyklu mieszanym. A opłacalność instalacji LPG bym dobrze policzył czy warta skórka za wyprawkę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ts3362 dnia Pią 17:40, 17 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
piano079
Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:43, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Dziękuje Kolego Pean za nic nie wnoszący post. Co do przeliczeń czy się opłaca czy nie to Ja jak i wielu wielu innych użytkowników różnych modeli Hondy już liczyło i jak by nie patrzeć i nie liczyć to: tak opłaca się i nie jest to skórka za wyprawkę. Nawet jeśli trzeba po drodze wymienić głowice.
Pytanie natomiast mam takie czy silnik 2.4 faktycznie o tyle lepiej się zbiera przy np. wyprzedzaniu ze jest sens wybrać właśnie taki a nie 2.0 czy może różnice sa na tyle znikome ze nie ma to sensu? To jest tylko 20 KM różnicy i trochę większy moment obrotowy. Robi to zauważalna różnice w jeździe czy niekoniecznie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez piano079 dnia Pią 23:44, 17 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
rysiekogl
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:10, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
2.4 więcej koni ale automat według mnie różnice będą nie duże.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:28, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Wystarczy porówać dane:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
2,0 w manualu jest nawet nieco szybsza od 2,4, który jest tylko w automacie.. Wynika to z dużych strat przestarzałego, choć za to trwałego automatu. W 2,0 automat zamula aż o 2 sek do setki...
Wydaje się, że 2,4 będzie nieco bardziej trwały od 2,0 z uwagi na większa pojemność i straszą konstrukcję ( seria K ) w obliczu profanacji tego silnika gazem. Ja mam 2,0 w manualu i dla mnie nie moze być żaden inny ( krótkie odcinki miasto). Spalanie tylko po mieście ok. 10,5 jest akceptowalne i nie zamierzam stresować się potencjalnymi awariami diesla lub zagazowańca, który może paść w najmniej przewidywalnym momencie. Silnik odpalam kiedy chcę i jadę, ale ktoś może mieć inne preferencje...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pon 9:37, 20 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
piano079
Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:03, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tak porównywałem osiągi już wcześniej. Stąd właśnie moje rozterki. Najlepszą opcją byłoby 2.4 z manualną skrzynią ale takich nie ma. Dziękuję Kolego Pean za tym razem fajne przemyślenia dotyczące mojego pytania. Wygląda na to że 2.0 z manualną skrzynią obejmuje prowadzenie w moim rankingu. A nie trafił może Ktoś z użytkowników tego forum na porównanie elastyczności/przyspieszenia tych dwóch silników przy prędkościach od 80 do 120/130 km/h?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ts3362
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:48, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
piano079 napisał: | Co do przeliczeń czy się opłaca czy nie to Ja jak i wielu wielu innych użytkowników różnych modeli Hondy już liczyło i jak by nie patrzeć i nie liczyć to: tak opłaca się i nie jest to skórka za wyprawkę. Nawet jeśli trzeba po drodze wymienić głowice. | Ja też nie mam na mysli liczenia tylko samych pieniędzy, ale kalkulowania ryzyk zwiazanych z awaryjnością silnika i/lub samej instalacji LPG. Mnie szlag trafia bardziej z powodu awarii i konieczności nieplanowanego stawiania samochodu do serwisu, niż to, że zapłace więcej za paliwo. Jest tu osobny wątek na ten temat i tam jest nawet przywołany jakiś artykuł z analizą i wskazaniem w których samochodach i jakich silnikach są problemy z powodu LPG. Silniki Hondy tez tam są. Hura optymizm i wszelakie kalkulatory to znajdziesz przede wszystkim u tych co sie zajmują instalacją LPG, albo artykułach sponsorowanych. Ale jeśli masz to wszystko już rozważone to Twoja decyzja i nie ma tematu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
piano079
Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:59, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Mam rozważone jak i posiadam już 3-ci samochód z instalacją LPG i każdym z nich zrobiłem ponad 100K km na gazie. Nie chcę się tutaj wdawać w dyskusję na temat awarii samochodów spowodowanych w bezpośredni czy pośredni sposób przez instalację LPG. Żaden z wcześniej posiadanych aut nigdy nie stanął mi na drodze czy tam nie chciał odpalić z powodu instalacji gazowej.
I na pewno wiem że każdy mój kolejny samochód to będzie zagazowana benzyna. Jest to moja w 100% świadoma decyzja - osoby która przejechała kilkaset tyś km łącznie samochodami zasilanymi LPG.
A artykuł o którym wspominasz czytałem i nawet nie będę się wypowiadał na jego temat żeby nie rozpętywać tutaj dyskusji całkowicie nie na ten temat który mnie najbardziej interesuje czyli porównanie silników 2.0 i 2.4 i zdecydowanie z którym z nich Hondę CRV zakupię.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
rysiekogl
Dołączył: 27 Mar 2013 Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:31, 21 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Bierz 2.0 i gazuj na pewno będzie łatwiej z dostępnością części do fury.
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:36, 21 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
rysiekogl napisał: | Bierz 2.0 i gazuj na pewno będzie łatwiej z dostępnością części do fury.
Pozdr |
Bierz 2.0 i nie gazuj, to części Ci nie będą potrzebne
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
piano079
Dołączył: 13 Maj 2013 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:05, 21 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Zagazowany czy nie i tak nie będą potrzebne.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|