Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzys128
Dołączył: 25 Lip 2016 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:50, 18 Sie 2016 Temat postu: kontrolka oleju |
|
|
temat jest mi co nieco znany z mojego poprzedniego Civica 2.2 ale nie spodziewałem się go aż tak szybko w nowym samochodzie - po 1 miesiącu eksploatacji.
Przy dłuższej jeździe po autostradzie prędkością ~140 zapaliła mi się lampka oleju. Zatrzymałem się, sprawdziłem było cały czas prawie pełno (tak na oko 5/6)więc ruszyłem dalej - lampka zapaliła się ponownie. Tego samego dnia podjechałem do serwisu we Wrocławiu i tam zgodnie z przewidywaniami potwierdzili że przy dużej prędkości tłoki szybko się ruszają, olej pryska i zdarza się że czujnik się wynurzy i wtedy się załącza . "Olać i jechać dalej" taką usłyszałem radę - bez komentarza.
No i tak się zastanawiam po co zatem jest ten czujnik skoro przy prawie pełnym zbiorniku oleju on się potrafi zapalić. Czy Wy też doświadczacie takiego problemu ? Jak sobie z nim radzicie ? no i jak odróżnić "mało oleju" od "olej pryska - jedź dalej"
ps.
jak zakupiłem najdroższą bańkę oleju w życiu - 1l 115 zł i dolałem do górnej granicy wskaźnika. Póki co pomogło, pytanie na jak długo ;(
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Sigi
Dołączył: 26 Kwi 2015 Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:41, 18 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Mi też zapaliła się kiedyś na trasie. Taka konewka z falką - niski poziom oleju. Zajechałem na stację, zakupiłem 1 l. na dolewkę ale przed dolaniem odczekałem chwilę aby zmierzyć poziom po ostygnięciu silnika. Wskaźnik pokazał jakieś 2-3 mm ponad niższą kreską. Zrezygnowałem z dolewania zwłaszcza, że po uruchomieniu silnika kontrolka się już nie pokazała. Zrobiłem jakieś 500 km zanim wróciłem do domu, kontrolka nie pokazała się więcej. W serwisie dolali mi 0,5 l. twierdząc, że przy zbliżaniu poziomu do minimum może się właśnie zaświecić kontrolka.
Teraz mam z kolei inny problem. Jestem jakieś 2 tyś. km. po wymianie oleju i zauważyłem, że mam jakieś 2 mm powyżej górnej kreski. Mam nadzieję, że po prostu za dużo dolali a nie dlatego, że paliwo dostaje się do oleju. Zbagatelizować czy podjechać do serwisu aby trochę odciągnęli?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sigi dnia Czw 21:46, 18 Sie 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomasz
Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:20, 19 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jeśli jest ponad max tylko 2mm, to nie ma sensu spuszczać. Nic złego się nie stanie. Moim zdaniem w serwisie nalali trochę za dużo. Jednak na wszelki wypadek obserwuj czy poziom nie będzie wzrastał, bo żartów z przybywaniem oleju nie ma. U mnie poziom po 20 tysiącach się nie zmienił. Później nastąpiła wymiana oleju w serwisie i przejechałem aż do teraz kolejne 12tys. Poziom nadal pozostaje bez zmian. Obecnie przebieg wynosi 32 tysiące.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Reebefertys
Dołączył: 07 Lis 2016 Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:02, 07 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Mi się pali cały czas od abs kontrolka i nie wiem co z tym zrobić komputer wykrywa błąd w pompie abs coś
________________
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Reebefertys dnia Pon 11:49, 14 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|