Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo89
Dołączył: 07 Paź 2018 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:14, 09 Paź 2018 Temat postu: Jaki olej do Hondy CRV 2011r ? |
|
|
Witam. Powiedzcie jaki olej lejecie do Hondy CRV 2011r z DPF ? Chodzi o to że na markach oleju się znam ale jakie musi spełniać normy ? Wcześniej miałem Volkswagena to musiała być norma 504-507 5w30 LOW SAPS C3 czyli nisko popiołowy, a jak jest z tymi oznaczeniami w Hondzie ?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:13, 09 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Jesli olej ma byc do diesla z DPF wymagajacego oleju Mid SAPS - to ACEA C3. A jesli ktos chce koniecznie Low-SAPS aby jeszcze bardziej chronic DPF - to ACEA C4
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slapas dnia Śro 9:58, 10 Paź 2018, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Mateo89
Dołączył: 07 Paź 2018 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:00, 09 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
No tak ale nie wszystkie oleje są opisane low saps a mają tylko napisane C3 i co w tedy? Chcę kupić Liqui Molly 5w30 lub Motul 5w30 specific albo Valvoline SynPower XTREME XL-III 5W30 i żaden nie ma napisane low saps
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:52, 10 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Wlasnie oznaczenie normy ACEA "C3" opisuje wlasnosci oleju i w tym przypadku jest to Mid-SAPS o podwyzszonej odpornosci na scinanie (HTHS ≥ 3,5).
Low-SAPS bedzie oznaczony jako C4.
Natomiast najlepiej dobrac olej zgodnie z zaleceniem producenta podanym w instrukcji.
P.S. Poprawilem moja poprzednia wypowiedz bo troche tam wczoraj przez pospiech namieszalem.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Mateo89
Dołączył: 07 Paź 2018 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:30, 11 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Właśnie się mylisz bo dzwoniłem do Motul Polska i powiedzieli że ich olej Motul 5w30 Specyfic C3 504.507 to olej Low-SAPS i nie każdy olej o oznaczeniu C3 jest Mid-SAPS a oznaczenie C4 zalecane jest do samochodów Francuskich typu Renault itp i maja takowe w sprzedaży, tak mi odpowiedzieli . Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:27, 11 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
No wlasnie, ze sie nie myle. Za to smiem twierdzic, ze zarzucasz mi niewiedze a sam tylko powtarzasz to co uslyszales bez usystematyzowania swej wiedzy w niniejszym temacie… a jest on o wiele bardziej skomplikowany niz Ci sie zapewne wydaje.
Ponizej podaje skrocony i uproszczony opis specyfikacj olejowej "C":
C1 – oleje do silników wymagających lowSAPS i niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
C2 – oleje do silników wymagających midSAPS i niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
C3 – oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
C4 – oleje do silników wymagających lowSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
Nie wierzysz, to polecam lekture:
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do tego konkretnego oleju Motula z rodziny "specyfic" to poza spelnieniem normy C3 (czyli Mid-SAPS) jest on dodatkowo dopasowany do wymagan OEM VW 504 00, 507 00, ktore dodatkowo obnizaja zawartosc popiolow siarkowych i fosforowych do poziomu Low-SAPS. Natomiast kazdy olej oznaczony tylko specyfikacja C3 bedzie olejem Mid-SAPS.
Natomiast oleje klasy ACEA C4 to oleje Low-SAPS przeznaczone do silnikow wyposazonych w DPF i trojdrozne katalizatory i niekoniecznie musi to byc Renault poniewaz podobne wymagania maja tez niektore mercedesy (moze dlatego, ze zastosowano w nich silnik od Renault )
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Mateo89
Dołączył: 07 Paź 2018 Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:41, 11 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Nic Ci nie zarzucam tylko mówię jak mi powiedzieli. Czyli mogę zalać ten olej Motul 5w30 specific 504.507? Spełnia chyba wszystkie normy i jest low saps. Jak sądzisz?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:08, 11 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Ten olej o ktorym piszesz, jak juz wspomnialem wczesniej, jest specjalnie zaprojektowany pod wymagania VW 504 00, 507 00 czyli zostal zoptymalizowany dla okreslonych silnikow Volkswagena.
Czy mozna go zastosowac w Hondzie? Trudno mi powiedziec, bo nigdy go nie uzywalem, nie znam takich badan, ktore by to weryfikowaly itd. itd.
Powtorze sie raz jeszcze: jesli nie mamy jakiegos bogatego doswiadczenia w zakresie testowania olejow i weryfikacji jak one wplywaja na silnik… to najlepiej zastosowac taki jaki zaleca producent pojazdu.
Przeklejam z innego watku:
Czyli dla Hondy z DPF producent zaleca:
- olej syntetyczny,
- o lepkosci SAE 0W30
- o klasyfikacji ACEA C2 lub C3
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|