Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ts3362
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:18, 08 Maj 2013 Temat postu: IV GEN: Włączanie kontrolki ciśnienia opon DWS |
|
|
Od 1,5 miesiąca jeżdżę Hondą CRV 4 gen z rocznika 2013, benzyna 2l i-vtec, 4WD. Od początku na trasie po jakimś czasie jazdy zgłasza się DWS - kontrola ciśnienia opon. Na 100% to nie problem kół i opon. Nie rozpoznaję też szczególnych warunków jazdy, kiedy to sie pojawia, poza tym, że na trasie przy ciągłej płynnej jeździe. Właśnie jestem drugi raz z tym w serwisie. Widzą faktycznie jakieś błedy sygnalizowane w komputerze, ale nie są pewni co do przyczyny. Podmieniają jeden z czujników, który może być podejrzany - ale to ponoć żaden z czujników ABS, które wykorzystuje system DWS. Twierdzą, że mój przypadek jest pierwszy. Może ktoś już miał jednak coś takiego w CRV 4 gen? Poza sygnalizacją DWS nic wizualnie, ani jezdnie się nie dzieje. Wszystko pięknie, cicho i równo.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
artus4
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 9:45, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Problem z czujnikami występował też w III generacji. Ogólnie większość na te czujniki narzeka i ma problemy ( niestety coraz więcej elektroniki powoduje takie błędy )
U mnie w firmie we wszyskich fordach mondeo był z nimi problem i w końcu je zdemontowalismy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:33, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Przecież CR-V nie ma specjalnych czujników ciśnienia w kołach ( poza wersją USA ). Nieprawidłowe ciśnienie jest wykrywane poprzez róznice w prędkości obrotowej kół na podstawie danych z ABS. Jak wiec chcesz wymontowac te czujniki tak jak w Mondeo?
Nie słyszałem też o problemach z tym systemem w CRV III. Po zmianie kół, albo dopompowaniu powietrza trzeba układ zresetowac w kompie i tyle...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Czw 12:34, 09 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
artus4
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:31, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Kolego Pean
Mam prośbę o czytanie ze zrozumieniem
Po pierwsze nigdzie nie napisałem że polecam zdemontowanie czujników w CR-V - tylko że mieliśmy problemy z nimi w Mondeo i je zdemontowaliśmy.
Jeżeli nie słyszałeś o problemach z systemem DWS , to albo nie znalazłeś na tet temat informacji albo po prostu nie byłeś zainteresowany tym tematem .Po drugie to nie jest jedyne forum o Hondach i też nie pisałem że dotyczy to wersji europejskich. W hondach CR-V III generacji jest system informujący o ciśnieniu powietrza w oponach i sprawia on problemy użytkownikom - bo takie są wpisy. Oczywiście może Ty nigdy nie miałeś i nie będziesz miał z nim problemu ale to nie oznacza ,że inni tego nie doświadczają.
Intencją mojego postu była informacją ,że czym więcej elektroniki w samochodzie tym bardziej jest on zawodny a to czy system informacji o ciśnieniu w oponach pochodzi z czujnika zamontowanego w kołach czy też innego "ustrojstwa" to zupełnie inny temat.
Zresztą sam twórca postu napisał ,że serwis mu wymieniał jeden z czujników. Czyli jakiś czujnik jednak jest i nie koniecznie musi być w kole.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 15:50, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ja czytam ze zrozumieniem. Nie wiem natomiast jak z tym u Ciebie
Kolega ts3362 ma wersję EU.
Nie rozumiem więc po co piszesz o problemach z tym układem w wersji USA, gdzie czujniki w oponach były.
Powtarzam: CR-V III i IV gen. w wersji EU nie ma czujników ciśnienia.
Jedyną problemów przyczyną w wersji EU mogą być czujniki prędkości obrotowej kół systemu ABS albo elektronika tego systemu.
"DWS System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach
System ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach (DWS), podczas jazdy monitoruje ciśnienie w oponach. System ten nie mierzy ciśnienia bezpośrednio oponie, a jedynie wykrywa zmniejszenie się ciśnienia poprzez analizowanie prędkości obrotowej każdego z kół. Jeżeli zmiana prędkości obrotowej koła spowodowana została zmniejszeniem się ciśnienia w oponie, kierowca zostanie o tym fakcie poinformowany odpowiednim komunikatem."
Nie spotkałem się w też necie z narzekaniem na system DWS. Wrzuć jakieś linki na poparcie Twoich twierdzeń.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ts3362
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:47, 10 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Kolega Pean ma rację co do zasady działania DWS. Nie ma żadnych dedykowanych czujników. To sa po prostu czujniki ABS. A póki co wymienili mi czujnik... temperatury zewnętrznej(?). Ponoć z historii błędów, które odczytali, wynika, że możliwą przyczyną może byc ten czujnik. Osobiście żadnego związku przyczynowo-skutkowego nie widzę, ale skoro tak mówią to zobaczymy.
Moim zdaniem przyczyny mogą byc 2:
1. Jakaś wada okablowania powodujaca co jakiś czas fałszowanie sygnałów czujników ABS odczytyanych przez sterownik.
2. Wadliwe oprogramowanie algorytmu DWS w sterowniku/komputerze lub jego zła parametryzacja.
Jesli przyczyną jest pkt 1 to też swiadczy albo o kiepskich zdolnościach diagnostycznych oprogramowania wg pkt 2, albo serwis nie umie jeszcze poprawnie wnioskować z oddczytów błędów komputera. Zapomniałem zapytać, czy serwis sprawdzał jakie wymiary kół sa zapisane w komputerze. Ponoć gdzieś to sie wpisuje, chociaż dla algorytmu DWS przy 4 jednakowych kołach to nie powinno mieć znaczenia. Ale kto wie? Może w CRV 4gen postanowili "ulepszyć" agorytmy DWS tak, że nawet uwzględniaja temperature zewnętrzną (stąd czujnik temp zewn). Jeśli tak to już widać, ze kicha.
Moja żona jeździ ponad 3 lata Hondą Civic 8gen, gdzie też jest DWS. Nigdy dotychczas nie było problemu z oponą któregoś z kół i nigdy nie było sygnalizacji DWS.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:13, 10 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Pamiętaj, że w IV generacji czujniki ABS odpowiadają też za dołączanie tylnego napędu ( system sprawniejszy w stosunku do hydrauliki z III generacji, ale niestety bardziej awaryjny). Lepiej więc mieć je w porządku.
Co do wpływu czujnika temp. na DWS, to sytuacja co najmniej dziwna.
Nadmierna komplikacja IV gen. w stosunku do III suktecznie póki co mnie do niej znięchęca.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pią 8:24, 10 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
ts3362
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:34, 10 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Czujniki ABS w ogóle biorą udział w innych systemach kontroli trakcji jak VSA, kontroli poślizgu kół przy ruszaniu itp. Wiem o tym, ale jak wspomniałem, poza sygnalizacją DWS żadnych innych negatywnych objawów nie widzę. Ewidentne uszkodzenie któregoś z czujników ABS na pewno by się objawiło najpierw błędem systemu ABS, więc przyczyna jest bardziej subtelna.
Natomiast w stwierdzeniu o nadmiernej komplikacji systemów zastosowanych w 4gen wyczuwam obronę "swojego przed nowym" Bez przesady. Jedyną istotną modyfikacją techniczną jest właśnie konstrukcja AWD - wprowadzenie elektrycznego sterowania rozdziałem momentu obrotowego w miejsce hydraulicznego, jaki jest w 3gen. Zdaje się, że nowa Toyota Rav4 też ma podobnie, więc to raczej jasny trend technologiczny. Zresztą, nie zauważyłem niczego niepokojącego w działaniu AWD, a załapałem sie jeszcze na dobre zaspy śnieżne w ostatnie Święta Wielkanocne Cała reszta w 4gen to raczej lukier z pudrem - zmiany w kokpicie, wyglądzie zewnętrznym. Chyba trochę miększe zawieszenie. No, jeszcze bym docenił tryby ECO i Start-Stop. Ale przełomu raczej nie ma. I dobrze, bo 3gen to solidna CRVka, więc lepiej nie wydziwiać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ts3362 dnia Pią 9:43, 10 Maj 2013, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
pilot
Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:24, 16 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
ts3362 i jak w temacie? dalej problemy czy już spokój?
w połowie czerwca odbieram swoje cudo i dlatego pytam
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ts3362
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 3:58, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
pilot napisał: | ts3362 i jak w temacie? dalej problemy czy już spokój?
w połowie czerwca odbieram swoje cudo i dlatego pytam |
Na razie jeszcze trudno powiedzieć, bo dotychczas objaw występował tylko na trasie na dystansie powyżej 100-200km. W ruchu miejskim i podmiejskim nic sie nie dzieje. W przyszłym tygodniu zrobię trasę Warszawa-Kraków w obie strony. Jak nic się nie pojawi to będzie postęp, bo dotychczas na każdej takiej trasie DWS sie zgłaszał co najmniej raz. Dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ts3362 dnia Pią 3:59, 17 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
ts3362
Dołączył: 15 Mar 2013 Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:29, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Nawiązując do tematu i poprzedniego postu to w trasie Warszawa-Kraków sygnalizacja znowu wystapiła. Dziś serwis juz trzeci raz wziął temat na warsztat ale teraz wgrali nową wersję softu do komputera. Twierdzą, że zmiany mają m.in. związek z tym problemem, ale jednocześnie nie przyznają się, jakoby mieli więcej zgłoszen podobnych do mojego. Zobaczymy - muszę poczekać na jakąś nastepną trasę, żeby sprawdzić, czy pomogło.
Ale przy okazji - "plus dodatni" dla ASO. Tym razem przyjechali do mnie do domu, zabrali samochód do serwisu i odstawili po wszystkim czysty i pachnący.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ts3362 dnia Śro 15:31, 05 Cze 2013, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:01, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Pean napisał: |
Nie słyszałem też o problemach z tym systemem w CRV III. Po zmianie kół, albo dopompowaniu powietrza trzeba układ zresetowac w kompie i tyle... |
Możesz powiedzieć jak się resetuje? próbuje sam coś zrobić, ale mam instrukcję po niemiecku i tych słów nie kumam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mleni
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:51, 29 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Już poradziłem Okazało że trzeba zaciągnąć hamulec i na włączonym zapłonie. Wtedy już masz wejście menu co już mogłem poradzić z resetowaniem kół.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|