Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Grube przewody , twarde ukladu chlodzenia czy to normalne ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 10:25, 06 Mar 2016    Temat postu: Grube przewody , twarde ukladu chlodzenia czy to normalne ?

Jako ze swoja Cr-v III 2,0 gaz 2007r posiadam od stosunkowo niedawna a nie znam tych aut na tyle dobrze zwaracam sie z pytaniem.
Czy przewody , weze gumowe moga byc twarde kiedy silnik pracuje, ze nie da sie wlasciwie ich kciukiem ugiac.? Zwrocilem uwage na to poniewaz troszke zuzywa mi troszke wody , tzn po jezdzie niekiedy widac mala plamke na asfalcie. Jednoznacznie widac ze skapie to z pod nakretki chlodnicy , wezykiem na dol. Przechodzac nawet przed autem po jezdzie , da sie wyczuc niekiedy zapach plynu .Do zbiorniczka dolewam raz na 1tys km okolo 100-200ml plynu. Dodam ze uklad rozgrzewa sie szybko i normalnie, temp, nie skacze , na gaz przelacza sie po okolo 1-1,5 km przy +3 st temp otoczenia, Wskaznik temp silnik stoi zawsze troszke przed srodkiem skali, obojetnie lato czy zima.
Czy sa to powody do zmartwien , zastanowienia sie nad stanem uszczelki pod glowica ewentualnie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:35, 06 Mar 2016    Temat postu:

Twarde przewody po mocnym zagrzaniu silnika to jest zasadniczo norma w "zamknietych ukladach chlodzenia" ale cisnienia robocze moga sie roznic a doswiadczenie podpowiada mi, ze tak twarde przewody, ze nie mozna ich na kilka milimetrow ugiac, to wyglada podejrzanie.
W Hondzie CR-V maksymalne cisnienie w ukladzie chlodzenia jest raczej nieduze bo powinno oscylowac w okolicach 100 kPa, czyli nawet polowe mniej niz cisnienie w oponie. Po przekroczeniu tego cisnienia, powinien otworzyc sie zaworek w korku na chlodnicy i skierowac czesc cieczy chlodzacej do zbiorniczka wyrownawczego. Jesli plyn jest wyrzucany przez korek na zewnatrz, to tez wskazuje na jakas dysfunkcje dzialania korka.
W przypadku, ktory opisales, podejrzanym obok samego korka, jest tez termostat, wiec warto go skontrolowac, czy np. nie skorodowal i nie zablokowal duzego obiegu chlodzenia.
Proponuje Ci na poczatek skontrolowac, czy widoczne sa zmiany poziomu plynu chlodniczego w zbiorniczku wyrownawczym przed i po mocnym zagrzaniu silnika (kijkukrotne wlaczenie sie wentylatora chlodnicy przy wylaczonej klimie). Jesli poziom plynu sie nie zmienia to trzeba wymienic korek.
Jesli nie wiesz, kiedy byl wymieniany plyn chladzacy, to zalecam zrobic to czym predzej.
Pozdrawiam i powodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:42, 06 Mar 2016    Temat postu:

zamowie nowy korek, chociaz ten ktory mam wyglada optyczie dobrze i zmienie plyn przy najblizszej okazji. Czy jest istotne jaki kolor plynu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:13, 06 Mar 2016    Temat postu:

Zanim go wymienisz,, korek mozna tez sprawdzic czy sie otwiera przy wlasciwym cisnieniu (wg. instrukcji serwisowej to powinno nastapic przy 93-123 kPa). Jesli korek bedzie w porzadku a plyn wymieniony, to warto sprawdzic plyn na zawartosc CO2 aby wykluczyc awarie uszczelki pod glowica.
Co do plynu, to na obecna chwile dobor nie ogranicza sie jedynie do koloru bo obecnie kazdy producent farbuje je na swoja modle. Osobiscie proponuje zastosowanie nowoczesnego plynu hybrydowego spelniajacego norme Honda OL999-9011.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:19, 06 Mar 2016    Temat postu:

sprawdzenie korka .. hmm co proponujesz bez specjalistycznego przyrzadu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:44, 06 Mar 2016    Temat postu:

Pozostaje albo wykorzystanie zdolnosci majsterkowicza albo wizyta w warsztacie, ktory ma jakas pompke do testowania szczelnosci chlodnic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:00, 09 Mar 2016    Temat postu:

na poczatek poprosze o kolegow o sprawdzenie w swoich benzyniakach czy np ten gruby przewod od chlodnicy tez u was jest twardy nie dajacy sie ugiac w czasie pracy silnika..co pozwoli mnie utwierdzic w przekonaniu ze u mnie jest wsyzstko ok, zwlaszcza przed trasa jaka musze pokonac niebawem
dzieki z gory..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:23, 10 Mar 2016    Temat postu:

A zatem zupelnie niepotrzebnie sie produkowalem... ?
Confused

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomiw70




Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:07, 10 Mar 2016    Temat postu:

absolutnie , bardzo sie przydadza..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja / III Gen (2007-2011) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy