Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
Falowanie na zimnym silniku - CR-V 2015FL 2.0 95+LPG

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koma




Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:30, 19 Gru 2017    Temat postu: Falowanie na zimnym silniku - CR-V 2015FL 2.0 95+LPG

Witam,

Honda CR-V 2015FL 2.0 95+LPG (STAG)
Przebieg 46000km

Regulacja zaworów była robiona 4tys km temu w ASO w okresie jesiennym (jeśli była dobrze zrobiona to teoretycznie problem zaworów można wykluczyć)

Mam problem z falowaniem (podbijanie) obrotów na zimnym lub jeszcze niedogrzanym silniku, po zagrzaniu się silnika problem znika. Falowanie obrotów nie występuje na biegu jałowym (jeśli występują to bardzo delikatne), występują wtedy gdy obroty spadają np z 3500obr do 700obr. Obroty powinny się zatrzymać na 700obr a opadają do 500obr i następuję podbicie nawet do 1500obr i dopiero się normują na poziomie 700obr. Tego typu falowanie jest na LPG, na benzynie też występuję ale w delikatniejszy sposób faluje na poziomie 600-900 (falowanie na benzynie występuje rzadziej). Podbijanie obrotów jest tylko jednorazowe przy spadku z wysokich obrotów i występuje do czasu pełnego zagrzania silnika, później wszystko się normuje. Jak naprawić ten problem?

Jak w hondzie wykonać prawidłowo - naukę silnika na wolnych obrotach (na zimnym silniku odpiąć klamrę od akumulatora, podpiąć i odpalić silnik na 95 i czekać aż silnik się zagrzeje - czy zagrzać silnik do momentu włączenia się wiatraka)?
Jak prawidłowo wyczyścić przepustnicę oraz silnik krokowy (prosiłbym o zdjęcie gdzie one się znajdują)

Instalator LPG robił diagnostykę i twierdzi że od strony instalacji LPG jest wszystko poprawne. Zasugerował, że zachowanie silnika nie jest do końca zdrowe, bo obroty na 95 nie powinny spadać poniżej 700obr a występuje to falowanie. Zasugerował, że to może być wina złej regulacji zaworów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 548
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:40, 20 Gru 2017    Temat postu:

O czyszczeniu i adaptacji przepustnicy juz kilkakrotnie na forum pisano zarowno na niniejszym jak i na forum Accord'a. Ponadto tam nie ma "krokowca".
Natomiast co do sposobu poradzenia sobie z opisanym problemem, to proponowalbym zrobic rzetelna diagnostyke zamiast na slepo, "metoda prob..." albo wymieniajac po kolei podzespoly, probowac traffic na rozwiazanie.
Tak wiec, w tym konkretnym przypadku, wydaje sie ze cos jest nie tak ze sterowaniem w dolocie: przepustnica? zawory? przeplywomierz a moze jakas nieszczelnosc? Jak znalezc przyczyne? Ano podstawa powinno byc podpiecie jakiegos "urzadzenia diagnostycznego" (czy to bedzie dedykowany do Hondy HDS czy zwykly skaner OBD2 z odczytem danych na laptopie czy jakims telefonie z androidem... nie ma to wiekszego znaczenia) i weryfikacja zachowania takich parametrow jak: chwilowe polozenie przepustnicy, cisnienie w kolektorze (MAP), wskazania przeplywomierza (MAF). Przy odrobinie checi i znajomosci zasad sterowania silnika, mozna w ten sposob znalezc przyczyne niewlasciwych obrotow. Mozna podgladnac, czy np. w momencie spadku obrotow: przepustnica jest zamknieta i po chwili sie otwiera podbijajac obroty nad miare co moze swiadczyc o jej zabrudzeniu albo utracie wlasciwej adaptacji? czy moze cisnienie w kolektorze przy zamknietej przepustnicy nie utrzymuje maksymalnej wartosci ok. 28 kPa co moze swiadczyc o nieszczelnosci kolektora ale tez o zle ustawionych zaworach (ale to akurat dzialoby sie na goracym silniku)... itd.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
koma




Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:04, 21 Gru 2017    Temat postu:

Cytat:
podpiecie jakiegos "urzadzenia diagnostycznego" (czy to bedzie dedykowany do Hondy HDS czy zwykly skaner OBD2 z odczytem danych na laptopie czy jakims telefonie z androidem...


Gdzie można kupić Honda HDS do Hondy IVgen po FL?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mleni




Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:15, 23 Gru 2017    Temat postu:

Znajdziesz na pewno w OLX za 590zł. Można też w Aliexpress za 390zł czy też w Alledrogo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koronator




Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:07, 27 Gru 2017    Temat postu:

s
Sprawdź zawory, jak zostawiłem w ASO na regulacje to siee okazało że tylko skasowali lamusy 3 stówy a nawet nie dotknęli pokrywy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pxc19




Dołączył: 24 Lut 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:17, 09 Sty 2018    Temat postu:

Koronator napisał:
s
Sprawdź zawory, jak zostawiłem w ASO na regulacje to siee okazało że tylko skasowali lamusy 3 stówy a nawet nie dotknęli pokrywy


Regulacja zaworów w K20 (?) kosztuje w Gdańsku 300 zł w ASO ?

Ostatnio w R20 ASO Hondy Mojsiuk w Koszalinie naliczyło mi 176 zł.
Cena zawiera rabat 10%.

Chyba że przy K20 jest dużo więcej roboty albo doliczyli np. uszczelkę
pokrywy zaworów która jeśli jest oryginalna na 99,9% można użyć kilka razy. Regulowałem kiedyś w swojej D serii 6 razy zawory i nigdy uszczelki
nie wymieniłem. Nic nie ciekło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slapas




Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 548
Przeczytał: 25 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Europejczyk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:30, 15 Sty 2018    Temat postu:

pxc19 napisał:
... uszczelkę pokrywy zaworów która jeśli jest oryginalna na 99,9% można użyć kilka razy.


Potwierdzam powyzsze w 100%. Natomiast niektore zamienniki juz po przebiegu 20 tkm robia sie wyraznie twardsze i niestety nie nadaja sie do ponownego uzycia - sprawdzone empirycznie.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy