Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mokka
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:35, 09 Cze 2015 Temat postu: DPF, tylni most |
|
|
Cześć wam. Mam 3 konkretne pytania kieruje je tutaj bo uważam ze uzyskam rzetelna informacje niż szukając w internecie w googlach.
1. Czy w Hondach CR-V III 2.2 i-CTDi 140 km byl montowany filtr cząstek stałych czy nie ?
2. Co ile km(tys) wymienia się olej w tylnym moście ?
3. Jak długo wytrzymuje rozrząd tudzież jego łańcuch, osprzęt (zauważyłem specyficzne głośne terkotanie jak w ciągniku przy początkowej jeździe) czy to może coś z tych rzeczy lub potrzeba regulacji zaworów? (luzy) Dodam, że auto ma 112 tyś km przebiegu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:11, 09 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
1. tak, ale tylko w niektórych silnikach, w samochodach z Polskiego salonu nie był montowany, natomiast w samochodach sprowadzanych z niemiec może zdarzyć się DPF.
2. co 20tys km. lub co 12 miesiecy.
3. zaworów w i-ctdi się nie reguluje ponieważ ten silnik ma automatyczną regulacje zaworów. Co do rozrządu to jest niby dożywotni, aczkolwiek jeśli słychać stuki to należy go wymienić, najlepiej jechać do ASO czyli serwisu hondy i oni powiedzą czy ten odgłos jest od rozrządu czy z czegoś innego.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Wto 21:30, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mokka
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:19, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
okej dzięki wielkie za podpowiedz
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ryszard
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:28, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Przecież oleju w tylnym moście nie wymienia się co 20 tys. km !!! Pierwsza wymiana po 120 000km lub 8 lat - wg instrukcji (proponuję wcześniej) następne co 60 000km
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:39, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
ryszard, na pewno masz crv i-ctdi 2007 rok? bo może we wcześniejszych wersjach było inaczej ale w 3 generacji jest tak jak napisałem. Przecież nie wymyśliłem sobie tego tylko spisałem z ksiązki gwarancyjnej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Śro 23:40, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 6:53, 11 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Maxell, a nie jest tam przypadkiem w tej ksiazce napisane, ze nalez kontrolowac poziomoleju w dyferencjale co przeglad serwisowy (20 tys. km lub co 12 m-cy.)? Bo tak jest wlasnie w serwisowce.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
ryszard
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:35, 11 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Akurat dla tylnego mostu nie ma znaczenia czy diesel czy benzyna. Spójrz w książkę gwarancyjną. Co 20 000tys. lub co 12 miesięcy wymienia się olej silnikowy.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:56, 11 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
no dobra, wróciłem do domu i przeglądam książki serwisowe i :
1. książka gwarancyjna - wymiana oleju w tylnym mechanizmie różnicowym : pierwsza wymiana po 20 000km lub po roku, następne wymiany co 40 000km lub co dwa lata.
2. instrukcja obsługi - wymiana płynu w tylnym mechanizmie różnicowym dla silników benzynowych i diesla: pierwsza po 20 000km lub 12 m-c, później 100 000km lub 60 m-c, później 180 000km lub 108m-c
tak więc sama honda polska nie jest pewna jak to wymieniać, skoro w dwóch różnych broszurach są inne zalecenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Czw 20:57, 11 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Koronator
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:20, 11 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Mi w serwisie powiedzieli że co 20tys lub raz w roku. Mam przebieg uwaga: 54000 km:-)
wg książki serwisowej był wymieniany przy 40000 ale w 2013 roku. Jestem świeżo po wymianie i jest kolosalna różnica. Wcześniej przy maksymalnie skręconych kołach słyszałem terkotanie i miał opory w przemieszczaniu się w nakazanym kierunku. Po wymianie wszystko ustąpiło.
Wniosek jest dla mnie oczywisty : nie ma co oszczędzać 140 pln raz w roku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Koronator dnia Czw 21:21, 11 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
borsuchi
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:45, 10 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Czy da się gdzieś w necie sprawdzić po vin czy dany egzemplarz ma zamontowany dpf ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez borsuchi dnia Czw 17:31, 10 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:57, 10 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
borsuchi napisał: | ...czy dany egzemplarz ma zamontowany dpf ? |
Naprawde jestem pod wrazeniem. Respekt!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
borsuchi
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 2:24, 11 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Wiem, że nie wszystkie silniki CDTI miały montowany filtr - chcę kupić bez dlatego chcę wiedzieć czy mogę sprawdzić ponieważ takiego z zamontowanym nawet nie mam zamiaru oglądać.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
slapas
Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 860
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Europejczyk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 6:09, 11 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Przepraszam borsuchi za moj komentarz... zupelnie mi sie pomyrdalo o jakim DPFie jest tutaj mowa.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Maxell
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: sko Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:52, 11 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
DPF - diesel particulate filter, czyli po polskiemu filtr cząstek stałych.
po wpisaniu vin tu: [link widoczny dla zalogowanych] jest katalog cześci zamiennych i powinno być czy układ wydechowy ma dpf, z tym że nigdy tego nie sprawdzałem bo nie miałem vin do auta z dpf, załatw vin do takiego auta i zobaczymy czy występuje tam dpf jako część zamienna. Ewentualnie w ASO na pewno będą wiedzieć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Maxell dnia Pią 7:56, 11 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
borsuchi
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:41, 11 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
SHSRE67507U044158 - udało mi się dowiedzieć w aso, że ma dpf.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|