Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna
CR-V III z DPF lub bez

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Nie 15:36, 10 Lut 2013    Temat postu: CR-V III z DPF lub bez

Witam,
Mam problem bo stoję przed kupnem Hani III generacji z silnikiem I-CTDI. Dotychczas miałem model II RD9 z tym silnikiem i byłem zadowolony. Mam dylemat pomijając kwestie finansowe. Czy kupić samochód przed liftem ale bez DPF czy po lifcie (silnik ma dodatkowe 10 koni) i upierdliwy DPF. Z tego co przeszukałem nie ma za dużo narzekań na DPF. Jednostki narzekają na spływanie ON do miski tak to nic tam specjalnego nie znalazłem na ten DPF. Natomiast dużo osób narzeka na miękkie plastiki (wersja przedliftowa) i kapiącą wodę z otwartej klapy (listwa załatwia sprawę). Może ktoś stanął przed takim dylematem i może coś doradzić? Może nie taki straszny diabeł (DPF) jak go malują?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Porter




Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:19, 11 Lut 2013    Temat postu:

Dam ci dobrą rade. Jeżeli już konieczni chcesz diesel-a(nie polecam nikomu współczesnych) to unikaj DPF-u. To największe kurewstwo jakie mogło zostać zamontowane w samochodzie z silnikiem diesel-a.
DPF jest montowany tylko i wyłącznie ze względu na normy emisji spalin.
Jeżeli jeździsz w dalekie trasy to nagar się będzie wypalał i da się z tym przez jakiś czas wytrzymać.
Jeżeli jeździsz w cyklu mieszanym lub tylko krótkie odcinki to możesz się liczyć ze sporymi kosztami.

Przeczytaj sobie ten temat: [link widoczny dla zalogowanych]

Osobiście polecił bym benzyniaka. Pomimo że nieco więcej pali to jest tańszy w eksploatacji i bezawaryjny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:20, 11 Lut 2013    Temat postu:

Dodajmy, że poliftowy i-dtec ma też bardziej skomplikowany wtrysk niż i-cdti, a co za tym idzie potencjalnie jest b. awaryjny od przedlifta. Słabe plastiki można znieść, kapanie za kołniez z klapy wyeliminować, ale walkę z DPF-em, czy z układem wtryskowym odradzam. Dodajmy, ze benzyna pali średnio o 2 l. wiecej na 100 km od diesla, jest nieco mniej dynamiczna i wymaga wkręcania na obroty przy wyprzedzaniu, ale jak napisał kolega wyżej - jest praktycznie bezawaryjna i dużo tańsza w serwisowaniu. Wybór należy do Ciebie...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pon 10:21, 11 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zbyszek WRC




Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:38, 11 Lut 2013    Temat postu:

Ja mam laguna 2 diesla ale ona niema dpf-u,a Hone kupiłem nóweczkę i benzyniaka,bo diesla odradził mi nawet gościu w salonie.A spalanie w cyklu miejskim ponieważ jeżdze tylko po mieście wychodzi w granicach 9,5 litra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
toolpusher




Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pon 13:12, 11 Lut 2013    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi. Wnioskuję z lektury, iż problem z DPF występuje tylko w silnikach I-CDTI które w Polsce nie były sprzedawane są to modele sprowadzane z zagranicy.
Ja szukam auta kupionego w Polsce więc problem DPF w silnikach I-CDTI mnie nie dotyczy
Stąd moje pytanie czy problem z DPF występuje także w silnikach IDTEC?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pean




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:03, 11 Lut 2013    Temat postu:

toolpusher napisał:
Dzięki za odpowiedzi. Wnioskuję z lektury, iż problem z DPF występuje tylko w silnikach I-CDTI które w Polsce nie były sprzedawane są to modele sprowadzane z zagranicy.
Ja szukam auta kupionego w Polsce więc problem DPF w silnikach I-CDTI mnie nie dotyczy
Stąd moje pytanie czy problem z DPF występuje także w silnikach IDTEC?

Problem występuje w kazdym samochodzie który ma to ustrojstwo i który jest eksploatowany na krótszych odcinkach. Jest to potencjalne źródło problemów. W życiu nikt mnie nie namówi na DPF-a.
I-DTEC jest za krótko na rynku, żeby masowo opisywano takie problemy, ale już sa krytyczne uwagi co do tego zestawienia w accordach np. [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pon 14:04, 11 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.crvklub.fora.pl Strona Główna -> Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy