Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toolpusher
Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Nie 15:36, 10 Lut 2013 Temat postu: CR-V III z DPF lub bez |
|
|
Witam,
Mam problem bo stoję przed kupnem Hani III generacji z silnikiem I-CTDI. Dotychczas miałem model II RD9 z tym silnikiem i byłem zadowolony. Mam dylemat pomijając kwestie finansowe. Czy kupić samochód przed liftem ale bez DPF czy po lifcie (silnik ma dodatkowe 10 koni) i upierdliwy DPF. Z tego co przeszukałem nie ma za dużo narzekań na DPF. Jednostki narzekają na spływanie ON do miski tak to nic tam specjalnego nie znalazłem na ten DPF. Natomiast dużo osób narzeka na miękkie plastiki (wersja przedliftowa) i kapiącą wodę z otwartej klapy (listwa załatwia sprawę). Może ktoś stanął przed takim dylematem i może coś doradzić? Może nie taki straszny diabeł (DPF) jak go malują?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Porter
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 316
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 1:19, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dam ci dobrą rade. Jeżeli już konieczni chcesz diesel-a(nie polecam nikomu współczesnych) to unikaj DPF-u. To największe kurewstwo jakie mogło zostać zamontowane w samochodzie z silnikiem diesel-a.
DPF jest montowany tylko i wyłącznie ze względu na normy emisji spalin.
Jeżeli jeździsz w dalekie trasy to nagar się będzie wypalał i da się z tym przez jakiś czas wytrzymać.
Jeżeli jeździsz w cyklu mieszanym lub tylko krótkie odcinki to możesz się liczyć ze sporymi kosztami.
Przeczytaj sobie ten temat: [link widoczny dla zalogowanych]
Osobiście polecił bym benzyniaka. Pomimo że nieco więcej pali to jest tańszy w eksploatacji i bezawaryjny.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:20, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dodajmy, że poliftowy i-dtec ma też bardziej skomplikowany wtrysk niż i-cdti, a co za tym idzie potencjalnie jest b. awaryjny od przedlifta. Słabe plastiki można znieść, kapanie za kołniez z klapy wyeliminować, ale walkę z DPF-em, czy z układem wtryskowym odradzam. Dodajmy, ze benzyna pali średnio o 2 l. wiecej na 100 km od diesla, jest nieco mniej dynamiczna i wymaga wkręcania na obroty przy wyprzedzaniu, ale jak napisał kolega wyżej - jest praktycznie bezawaryjna i dużo tańsza w serwisowaniu. Wybór należy do Ciebie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pon 10:21, 11 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Zbyszek WRC
Dołączył: 17 Cze 2012 Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:38, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ja mam laguna 2 diesla ale ona niema dpf-u,a Hone kupiłem nóweczkę i benzyniaka,bo diesla odradził mi nawet gościu w salonie.A spalanie w cyklu miejskim ponieważ jeżdze tylko po mieście wychodzi w granicach 9,5 litra.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
toolpusher
Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 242
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Pon 13:12, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Wnioskuję z lektury, iż problem z DPF występuje tylko w silnikach I-CDTI które w Polsce nie były sprzedawane są to modele sprowadzane z zagranicy.
Ja szukam auta kupionego w Polsce więc problem DPF w silnikach I-CDTI mnie nie dotyczy
Stąd moje pytanie czy problem z DPF występuje także w silnikach IDTEC?
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Pean
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:03, 11 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
toolpusher napisał: | Dzięki za odpowiedzi. Wnioskuję z lektury, iż problem z DPF występuje tylko w silnikach I-CDTI które w Polsce nie były sprzedawane są to modele sprowadzane z zagranicy.
Ja szukam auta kupionego w Polsce więc problem DPF w silnikach I-CDTI mnie nie dotyczy
Stąd moje pytanie czy problem z DPF występuje także w silnikach IDTEC? |
Problem występuje w kazdym samochodzie który ma to ustrojstwo i który jest eksploatowany na krótszych odcinkach. Jest to potencjalne źródło problemów. W życiu nikt mnie nie namówi na DPF-a.
I-DTEC jest za krótko na rynku, żeby masowo opisywano takie problemy, ale już sa krytyczne uwagi co do tego zestawienia w accordach np. [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pean dnia Pon 14:04, 11 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group cbx v1.2 //
Theme created by Sopel &
Programy
|